Astra F bonkt

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F bonkt

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    astraTD

Als ik met astra van me pa over een drempelga, bonkt er steeds iets tegen de onderkant aan.
      Het zelfde als ik door een gat rijd wat in de weg zit.
      Het gebonk komt uit de kofferbak.

Iemand idee wat het kan zijn??? betreft een astra F station 95.

McKaamos
      Deelnemer

Issie verlaagd? Zou zomaar kunnen zijn dat een draagarm oid z’n maximum uitslag bereikt.

En tis een station? Heeft die niet van die met perslucht op te pompen dempers? Als je dat hebt zit er bovenop de wielkas een ventiel, net zoals op de banden zit.
        Je zou kunnen proberen die iets op te pompen of leeg te laten lopen. Is een beetje afhankelijk van wanneer je de bonk hoort. Bij het naar beneden gaan van de wielen of bij omhoog.

M’n pa heeft inmiddels 3 Astra Stations gehad waarvan twee in ieder geval die ventielen hebben.
        Huidige is geloof ik een G of H. Eerdere was een F als ik het goed heb en beide zijn ze van die ventielen voorzien.

Edit:
        Oh, ik bedenk me net, een vriend van me had vroeger een Corsa A die ook bonkte bij drempels en gaten in de weg.
        Die had z’n achterdempers verrot en het vroor toen ook nog eens keihard, wat het probleem erger maakte. Was echt geen pretje om in z’n wagen te zitten :P

CarloAstra
        Deelnemer

heel vaak breken ook wel de veren bij een station of anders de onderste bout van de schokbrekers. even op de brug zetten en controleren

wim-v6
          Deelnemer

ik vermoed een gebroken of erg slechte schokbreker

Willem

astraTD

hij is niet verlaagd en die sjit allemaal:P
              Morgen gaat de astra effe de brug op.
              Wat willem zegt was ik ook al over na aan het denken. ik kan nu niet onder auto kijken door het vieze weer buiten.
              Morgen weet ik meer.

Astra is nog helemaal orgineel, heeft nu 395.165km eropstaan:wors

McKaamos
              Deelnemer

Nette KM stand ;)
                M’n pa heeft z’n vorige auto, een Vectra van ’97, tot de 6 ton gejaagd. Toen hield de brandstofpomp er mee op en was het een financiele total-loss…
                Bij de 5 ton is er een krantenartikel aan besteed :P Heeft hem een tripje naar de fabriek in Antwerpen opgeleverd :)

Dus, mocht je de 5 ton halen, ga even bij de dealer langs. Dan vierttie misschien wel een feestje ;)

astraTD

vandaag was het gebonk weg, astra is toch effe de brug opgegaan maar niks tezien.
                  Mischien dat ergens ijs zat ofzo.

5ton komt wel in zicht, astra hebben we nu al 13maand en al 40.000km gereden:wors

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.