Astra F boardcomputer op een Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Astra F boardcomputer op een Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    loodgieter

Ik heb hier en daar info gekregen dat een Astra F boardcomputer op een Corsa B past. Past het ook zo 1 2 .
      En is dat ook zo over te zetten.
      Zo ja, dan ga ik hem nu nu nog halen…

jblfreak
      Deelnemer

het kan wel

ik heb ergens een beschrijving in pdf maar waar weet k ff nie

zal even zoeken voor je

u2u me deze week even

Aapje

http://aapje.info/display.html

Astu, heb ‘m op m’n site staan :) Makkelijkste is de complete kabelboom van ‘t display te pakken. Dan heb je de kabels naar de sensoren ook :)

Onderbroekie
          Deelnemer

ik ben reuze benieuwd of he tkan…

Aapje

‘t kan zeker weten. Alleen de motorcomputer koppelen met het juiste benzine/snelheids signaal word even lastig.

Ik denk dat x12sz’s beste te vergelijken zijn met x14sz of x16sz qua bedrading/motor computer…

Verder ‘t inbouwen tja, weet niet hoeveel ruimte in de Corsa B zit ivm. de diepte van een BC schermpje…

Maar de BC hendel is praktisch ‘t zelfde als een normale wisser hendel… Sensoren e.d. kan je allemaal inbouwen…

Oliepeil sensor word beetje pittig om te inbouwen, maar de rest is zeker te doen :)

loodgieter

was van plan al mijn led lampjes te gaan vervangen omdat maar de helft brand.. En nieuwe originele luchtrooster erin te gaan zetten (die van mijn is doormidden) .. Hiervoor dacht ik dat het beste was alles te gelijk te gaan doen. Alles gaat toch los zitten lijkt mij :D
                Dat ding werkt toch ook zonder oliepeilsensor of moet het er ook per se erbij zetten…

Corsa_GSi
                Deelnemer

Tis niet ff zo gedaan volgens mij…
                  http://www.corsa-tigra.de/downloads….d=133&act=down
                  Weet niet of de link gelijk werkt, of dat je je moet registreren.

Kan me herinneren dat ik een komplete set had liggen en het uiteindelijk niet gedaan heb vanwege het vele werk. :hmmz

Aapje

Alle sensoren die massa vereisen zoals de oliepeilsensor kan je gewoon verbinden met massa, dan zeurt ie ook niet dat je oliepeil laag is :)

@ Corsa_GSi, enige meer-werk = het Display netjes in ‘t dashboard verwerken. Draadjes leggen e.d. is allemaal TE doen…. Veel werk? Ja, maar welke hobby is niet veel werk?

En je link naar dat topic is niet goed, hij is niet compleet zitten …..tjes in :)

loodgieter

Dan ga ik er maar eens mee beginnen…
                      Eff lampies halen en een computertje en dan aan de slag dan maar.
                      Op hoop van zege !!! :wors
                      En als ik er nie uit kom dan hoor je het wel snel van me :D

Corsa_GSi
                      Deelnemer

Als de link niet klopt surft je gewoon naar die site en zoek hem ff zelf verder op.

En ik wilde ook een MID inbouwen uuit een Astra G met alles werkend, Astra F is makkelijker volgens mij.

Aapje

Hoeverre verschilt een Astra-F qua bekabeling dan van een Corsa B? Als ‘t in een Astra-F niet voorbereid is zal je ook alles moeten aanleggen qua sensoren e.d.?

Sorry dat ik zo vervelend ben hoor, maar ben gewoon benieuwt naar de verschillen…

loodgieter

ik heb hem gistere eff opengehaald.
                            En bij de corsa B is het alleen maar 1 Din stekker. voor de rest heb ik geen kabels kunnen vinden. En de computer Astra F is ook een aansluiting Din stekker voor de rest zit er geen kabel bij. Dus dan denk ik dat alles opnieuw getrokken zou moeten worden,,,,,,,,, :argue

loodgieter

En nu zie ik een ervaring van een duitser totzover begrijpelijk en lijk ik erop te begrijpen dat ik kabels moet gaan trekken. (mijn duits is niet al te best) kan het ook verkeerd begrepen hebben.. :cool:
                              Hier de ervaring van de Duitser http://www.motor-talk.de/blogs/opel-corsa-b-16v
                              En de afbeelding van de astra F MID http://link.marktplaats.nl/368397334
                              En nu ik dit lees en zie verschijnen er alsmaar vraagtekens?????????

loodgieter

en vergeten te zetten dit is de agterkant van de corsa MID = http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.