Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F aantal vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2011 om 19:44 #17232845
Goeieavond:D
even informatie:ik heb een Astra F
1.6 8v 71 pk
Motorcode weet ik even niet papieren liggen in de auto:vertagNet klaar met werken heb me astra nu 2 weken, en nou viel me op dat als de motor warm is dat die ongeveer 1500 toeren stationair draait, en als ik hem net start ongeveer 1000? En ik kan geen 3 min file rijden of me temp. meter loopt op richting 100:o,
zouden jullie mij een beetje op weg kunnen helpen wat er mis mee is?Gr Mike
15 februari 2011 om 19:47 #17818405AnoniemLid sinds:
1 January 1970Motorcode is X16SZ denk ik
Wat er mis zou kunnen zijn, zal willem wel weten :P15 februari 2011 om 20:16 #17818406Btw vergeten te melden het is een 5 deurs:)
15 februari 2011 om 20:45 #17818407dat de temp oploopt naar 100 is heel normaal als je stil staat. maar zakt ie ook weer?
zo niet is je temp schakelaar in je radiateur kapot
15 februari 2011 om 20:46 #17818408rook hij ook wit/grijs?
en neemt hij ook een beetje koelvloeistof?
ik had het zelfde probleem met mijn astra f 1.8 8v gls..
bleek de koppaking te wezen dus heb ik vervangen..15 februari 2011 om 21:07 #17818409@ Oenatje, Nee hij blijft oplopen het lijkt ook of de fan niet wil aanslaan? pas als ik weer ga rijden en hij krijgt rijwind zakt de temp meter weer naar het blijwe iets erboven…
@ r.deknatel, Nee hij rookt als die warm is totaal niet en koelvloesitof blijft netjes op peil,
en hij verbruikt ook geen olie of wat:)Gr Mike
15 februari 2011 om 21:37 #17818410kan de thermostaat zijn, gaat wel vaker stuk bij deze motoren.
nadeel is dat de hele distributie eraf moet, dus een vrij prijzig grapje als je het laat doen in de garage.laat je auto eens warm lopen en kijk of de fan daadwerkelijk aanslaat.
deze slaat bij 98 graden in als ik het goed heb;)15 februari 2011 om 21:58 #17818411ik zou de stekker van de thermo schakelaar ff doorverbinden. als de ventilator gaat draaien is de schakelaar kapot. anders is de koelvin kapot of de weerstand op je koelvin
16 februari 2011 om 21:23 #17818412Zo na weer een te lange werkdag, (4.30 tot 2145)
ik zal het een proberen jongens,
Dankjulliewel alvast weten jullie ook wat het probleem van 1500 toeren stationair kan zijn?
smoorklep vies of iets??Gr Mike
16 februari 2011 om 21:35 #17818413deze motoren mogen 105 graden worden voordat de koelvin aangaat,
1500 toeren:
valse lucht / vervuiling gasklep
Willem
18 februari 2011 om 17:16 #17818414Sorry voor de late reactie!
Dank julliewel allemaal ik zal der is naar gaan kijken vant weekend
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.