Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F '97 Centrale vergrendeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2011 om 15:10 #17233694
Sinds een tijdje heb ik een opel astra f uit ’97 alleen hiervan werkt de Centrale Vergrendeling niet. Ik kan alleen nog maar de bestuurders deur en kofferbak openen en sluiten. Alle andere deuren blijven geblokkeerd (ook zijn deze niet van binnen uit te openen)
Na wat zoeken kwam ik tegen dat dit hoogstwaarschijnlijk aan de kiekert light. Nu ben ik opzoek gegaan naar het kastje van de CV maar ik las overal dat dit een klein kastje (ongeveer formaat van een pakje sigaretten) met één stekker aansluiting zou moeten zijn. Maar het enigen kastje dat ik tegen kwam was veel groter en had 2 stekkers hierop aangesloten. Is dit wel het goede kastje? (http://img217.imageshack.us/g/foto0224e.jpg/)
En als ik deze los haal zou het dan weer mogelijk moeten zijn op de deuren te openen (handmatig)4 maart 2011 om 19:28 #17828837dat is de ecu, kiekert is zwart kastje, staat kiekert op
4 maart 2011 om 19:28 #17828838volgens mij zit de kiekert erachter
4 maart 2011 om 19:44 #17828839Hmm, leuk….
Weet je dan toevallig welke stekker ik los kan halen? Dan kan ik de kapotte kiekert nog gewoon laten zitten (die kan ik later makkelijker verwijderen als de deur open kan) en eerst het probleem met de CV oplossen.
En verwacht je dat ik dan de deuren handmatig kan openen of moet er dan een andere kiekert op aangesloten worden voordat de deuren van de blokkering afkunnen?En ik ben wel nieuwsgierig naar de functie van het kastje dat er hangt, wat doet die?
5 maart 2011 om 10:17 #17828840ok ik weet niet of jouw astra een safelock er op heeft zitten.
mijn 97 astra cabrio heeft dat wel.
probeer eens of de sleutel van de bestuurdersdeur ook naar rechts kan sluiten.
maak hem daarna weer los en kijk of de deuren het nu wel doen.het kiekert kastje zit inderdaad achter het motermanegement.
links en rechts zit die vast met een bout meen dop 8 of 10.
dan kan je het motermanegement naar voor laten gaan.
dan zie je achterkant van de kiekert (zwart plastic en staat niks op.
ook deze zit vast en maak die los.
nu kun je het kastje los halen en de stekker er af halen.ik vraag me alleen af of dat wel de oplossing is.
bij mijn astra kan ik gewoon de deurpinnen omhoog halen als de cv hem dicht maakt, maar niet als de safe lock er op zit.groetjes jurrian
5 maart 2011 om 10:19 #17828841zit net de denken de voordeuren kun je natuurlijk ook de stekker los halen dan doet je cv het ook niet.
boxen en ramen ook niet, maar om het te proberen kan altijd.kijk of je cv dan wel werkt.
als ik het goed heb is de bestuurdersdeur de belangrijkste omdat hier alleen de safelock er op kan zetten.5 maart 2011 om 12:11 #17828842Safelock was inderdaad ook iets wat ik tegen ben gekomen (Ik weet niet of het op mijn astra zit, hoe kan ik hier makkelijk achter komen) , zou dat dan de reden zijn dat de andere deuren volledig blokkeren (en wat houd deze functie exact in, wat is het nut ervan?)
Ik kan momenteel echt alleen de bestuurders deur openen, ook met de sleutel van buiten af krijg ik de bijrijders deur niet open (ik kan de sleutel niet rond draaien)
Hoe zou ik de safelock eraf kunnen krijgen?
Als ik met de sleutel in de bestuurders deur een open draai (naar links) opent alleen de bestuurders deur en hoor ik ook geen andere deuren. Als ik de sleutel naar rechts draai sluit de bestuurders deur en hoor ik bij de andere deuren ook geluid (deze worden dus weer gesloten)5 maart 2011 om 19:13 #17828843safelock is om de heleboel te vergrendelen.
de knoppen binnen doen niks.
verder heeft de deurhendels geen weerstand.bij je bestuurders deur moet je de sleutel naar links dan gaan de deuren open.
iets naar rechts en alles springt met de cv op slot
helemaal naar rechts sleutel is dan horizontaal gaat die op safelock, je kunt dan ook de sleutel er uit halen.om het er af te halen moet je de sleutel helemaal naar links doen en moet er dan af gaan.
doet die dit niet is er een schakelaartje kapot in de deur.
om dit te bekijken moet de deur paneel er af en dan vind je bij het deurslot 1of 2 schakelaartjes.
deze door verbinden en dan moeten de deuren weer van de cv af springen.groetjes Jurrian
5 maart 2011 om 19:42 #17828844Dat zou inderdaad ook goed kunnen dat de schakelaar kapot is (niet eens aangedacht, maar zou inderdaad wel erg logisch zijn)
Ik zal hier morgen eens naar kijken.5 maart 2011 om 22:31 #17828845let wel even op hij zit met een klemmetje vast en die wil wel eens los springen.
gebeurde bij mij en na een half uur zoeken in mijn deur had ik hem gevonden.ik zou het draadje volgen en de stekker zoeken en daar met een draadje hem door verbinden heel even.
springt die los is het de schakelaar zo niet moet het de kiekert wezen.kiekert kun je uit een corsa, tigra, omega, vectra en astra halen.
zijn allemaal de zelfde kastjes en genoeg te vinden op de sloop.groetjes Jurrian
5 maart 2011 om 22:35 #17828846Oke, bedankt voor de tip.
Ik ga morgen eens kijken of het werkt en dan laat ik het hier weten.5 maart 2011 om 22:49 #17828847Ach ja we zijn er om mekaar te helpen.
heb vroeger ook wel eens wat gevraagt hier en was blij dat ze me konden helpen.een astra F heeft niet meer zoveel geheimen voor me.
rijd er al vanaf mijn 18e in.eerst een sedan die ik wat meer opties heb gegeven. (eerst nul comfort)
daarna mijn nu nog trouwe astra cabrio.sedan had geen safe lock en mijn cabrio wel.
mijn cabrio wou pas geleden niet meer dicht.
was de pasagiersdeur die te veel weerstand had en daarom iedere keer weer omhoog kwam en de rest er af haalde.mijn klemmetje vond ik uiteindelijk in de geleidingsrail van mijn raam.
het weer terug monteren ging zeer moeizaam en heeft me veel gevloek gekost vandaar de tip om de stekker op te zoeken.groetjes Jurrian
6 maart 2011 om 13:06 #17828848Ik heb zojuist de bekleding van de deur afgehaald en dat was weer een verassing. Meneer B. Haas heeft ooit eens aan de auto geknutseld (De CV actuator is aangesloten met bedrading van een speaker…)
Foto’s: http://img268.imageshack.us/g/foto0236k.jpg/Moet ik nu draden van de CV motor (/actuator) door verbinden of moet ik kan ik dit het beste doen bij de stekker van het slot (laatste foto)
En welke draden moet ik door verbinden?6 maart 2011 om 13:29 #17828849ik vermoed bij het slot, maar dit is niet een orgineel cv van opel.
ze hebben ook gewoon gaten in de deur geslepen.
orgineel zit die in het slot.
maar meet de pennen is door of er nog wel stroom op staat.
misschien ligt er wel ergens een zekering er uit, maar dan is de vraag waar zit die bij een niet orgineel systreem.misschien als er wat op staat op het motertje dan je documentatie kan vinden over het cv systeem.
groetjes jurrian
6 maart 2011 om 13:31 #17828850schakelaartje is trouwens wel orgineel van opel.
zou die 2 draden kort op mekaar doen en kijken of die los springt.6 maart 2011 om 13:39 #17828851[rquote=1884696&tid=143894&author=JHR]schakelaartje is trouwens wel orgineel van opel.
zou die 2 draden kort op mekaar doen en kijken of die los springt.
[/rquote]Bedoel je hiermee de draden die op de deur ‘klink’ (laatste foto) zitten? En zo ja heb je enig idee hoe ik dat stekkertje los kan halen. Er is namelijk erg moeilijk bij te komen en er zit een ijzeren klemmetje omheen, ik kan niet zien hoe ik hem los kan krijgen?
6 maart 2011 om 13:44 #17828852kun je de bedrading niet volgen??
ik zij toch dat het moeilijk was.
dat klote ding had ik dus los gemaakt en dat klemmetje sprong weg.dus zou zeggen volg de bedrading.
bij een orgineel systeem gaat die naar een stekker.groetjes jurrian
6 maart 2011 om 13:45 #17828853ja bedoel de schakelaar in de deur klink.
die te zien is op de laatste foto.6 maart 2011 om 17:55 #17828854Die schakelaar (een micro switch) heeft de bedrading vast erin gegoten zitten, deze kan ik dus niet los halen. Deze microswitch schakelt de safe mode in, als ik deze handmatig indruk hoor ik ook de andere deuren (nogmaals) blokkeren.
Er gaan 3 a 4 draden naar deze mircoswitch, maar ik kan er geen enkel ander contact vinden.Vervolgens heb ik de actuator van de CV bekeken, hier was alleen de Groene en Blauwe draad aangesloten. De andere draden (Wit, bruin, en ik dacht zwart) zaten bij elkaar getapte. Ik heb de tape van de groene en blauwe eraf gehaald en tegen elkaar gehouden maar hierna gebeurde er helemaal niks.
Ik heb dus de schakelaar gevonden die de deuren blokkeert (en deze werkt ook goed) alleen ik kan niet vinden waar het signaal voor het openen van de deur vandaan komt. Zit er nog een micro switch op het sleutel contact waar ook de mircoswitch zit voor het blokkeren van de deur (En zo ja waar kan ik die dan vinde, ik heb het slot toch goed bekeken?) Of moet ik het meer naar de actuator van de CV zoeken, en wat kan ik daar dan doen?
6 maart 2011 om 21:57 #17828855ok er zijn 2 draden aangesloten zeg je.
dan moet het werken met een + en een – die verschuiven.pak 2 draadjes en leid die even via buiten langs van de accu + en accu – naar je cv motor.
gaat die los heb je de goede combinatie.
zo niet even draden omwisselen en moet dan los gaan.microswitch is even een hoofd breker voor me.
bij mijn passagiers deur heb ik maar een 2 draads lopen.heeft de cv wel ooit gewerkt, omdat die draden los liggen.
mocht dit niet werken haal ik zaterdag mijn deur paneel er wel af om te kijken wat voor switch ik er op heb zitten en welke funties ze hebben.groetjes jurrian
6 maart 2011 om 22:50 #17828856beetje -offtopic
maar nou ik dit lees zit ik eens aan de auto te denken.. is dat toevallig de auto met kenteken gl-tp-84?
7 maart 2011 om 11:05 #17828857Ik zal het zo eens gaan proberen met 2 draden vanaf de accu naar de 2 aangesloten (groene en blauwe) en kijken wat er gebeurt.
Maar hoe zou de CV motor ooit iets goed kunnen hebben aangestuurd als ik nu met een extra draad vanaf de accu zou moeten proberen? Wat de V heeft een tijdje ‘gewerkt’Als ik in het begin de zekering eruit haalde en vervolgens weer terug deed kon ik de deuren weer open maken. Dat was in de winter dus toen had ik zoiets van ik wacht wel op beter weer (en er hoefde toen toch nooit iemand mee te rijden) maar daar heb ik nu wel spijt van…
@tiesto-nl; nee, dat is het kenteken niet ben wel benieuwd wat daar dan mee is?7 maart 2011 om 12:52 #17828858Ik zeg efef naar de sloop, bekabeling uit een deur slopen. En die bij jou erin bouwen. Maak ‘t origineel!
Verder had je de kiekert al vervangen of bekeken? Vaak is er vocht bij gekomen, en zijn de contacten ervan groen uitgeslagen.
De kiekert zit achter je ECU montage in de stijl verstopt. Achter de bekleding dus.
7 maart 2011 om 18:35 #17828859ik wil kijken wat die wel en niet doet.
krijgt de cv wel of geen besturing.
stel dat die nu wel open gaat moeten we weer ergens anders aan gaan denken.ik snap namelijk niet dat alles werkt terwijl er zoveel draden niet aangesloten zijn.
maar als je hem van safelock af hebt kun je in iedergeval weer mensen mee nemen.groetjes jurrian
7 maart 2011 om 19:49 #17828860[rquote=1885298&tid=143894&author=tug3506]@tiesto-nl; nee, dat is het kenteken niet ben wel benieuwd wat daar dan mee is?[/rquote]
nou daar is niet zoveel mee. maar was mijn vorige auto ook een astra f sedan en had ook een probleem met de CV. vloog iedere x de zekering eruit. had gekunt dat je die toevallig had gekocht;)
groeten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.