Astra F ’97 1.6 ombouwen c20ne dubbele webers

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F ’97 1.6 ombouwen c20ne dubbele webers

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    tygovdburg
    Deelnemer

Beste heren,

Ik ben de eigenaar van een zwart astratje F uit ’97 met een 1.6 8kleppertje erin.

Laatst heb ik een c20ne blok met dubbele webers en f16 bak opgehaald om em een keer erin te hangen, echter heb ik dit nog nooit eerder gedaan en vroeg me af of er toevallig iemand is die dit wel eerder heeft gedaan of mij op weg kan helpen hiermee.

Ik heb alleen het blok, met daarop de dubbele webers en de bak eran,  mijn idee was om de kabelboom van de 1,6 aan te passen(als dat uberhaupt kan).

Tevens hoor ik het ook graag als iemand nog gsi onderdelen heeft :cheers:

Corsa_GSi
      Deelnemer

De assen van de 1.6 met F13/F15/F17 bak zijn anders qua dikte en homokineten.

Als je de voorpoten niet ombouwt naar 2 liter (andere naven en dikkere dempers), dan kan je de dunne assen ombouwen met uit me hoofd bakzijde homokineten van een Nexia 1,5 16v. Dat wordt wel beschreven op de Corsa Nova Tuning website onder Corsa 2 liter ombouw.

Daarnaast heb je voor Carburateurs ook een andere benzinepomp nodig, want de multipoint injectiepomp van de 1.6 levert teveel druk.

Ook moet je nog iets zoeken voor de ontsteking timing, meestal wordt daar een van een 1.8S van gebruikt.

Het beste is dan ook om een kabelboom van een C20NE te zoeken.

Maar ik zou ook even Googlen, want dit is vaker gedaan, je bent niet de eerste.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.