Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra f
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2009 om 18:04 #17214301
Mijn Astra f 1.4 bouwjaar 1992 is vandaag ineens uitgevallen aan het stoplicht en niet meer aan de praat te krijgen.
Heb alle bougies er een voor een uitgedraaid en geen enkele vonkt.
Zijn er mensen in de buurt van Sittard-Geleen die mij misschien snel kunnen helpen.
Aangezien mijn vrouw in het ziekenhuis licht en ik met onze dochters alleen alles moet klaren heb ik onze auto zsm weer nodig.Alvast bedankt ,
Vriendelijke groet Ron
19 november 2009 om 19:56 #17553260Sorry, ik woon niet in de buurt, maar misschien een paar tips…
Heb je uberhaupt stroom? Zekeringen gecheckt? Stroomverdeler?
Sowieso succes en sterkte !PS: Gewoon de ANWB laten komen?
19 november 2009 om 21:04 #17553261Verdeelkap misschien kapot of de rotor die daarin zit..??
Verder heb je overal wel spanning?20 november 2009 om 16:20 #17553262Toerental sensor in ontstekings voet, makkelijkste is ontstekin van de sloop halen.
Willem
20 november 2009 om 20:11 #17553263Vandaag ontsteking compleet vervangen,bobine compleet vervangen alles door gemeten,ook de kabels maar nog steeds geen vonk.
Zou het als enigste optie alleen nog de computer kunnen zijn?Gegroet Ron
20 november 2009 om 20:22 #17553264jupz zou kunnen.
Let op. computer kan je pakken van:
deze comp op de sloop halen, scheelt een boel centen
Corsa-A C12NZ / C14NZ met zelfde ontsteking type als je eigen motor
Corsa-B C12NZ / C14NZ met zelfde ontstekingstype als je eigen motor
Kadett-E C14NZ met zelfde ontstekingstype als je eigen motor
Astra-F C14NZ met zelfde ontstekingstype als jouw motorWillem
21 november 2009 om 19:10 #17553265Vandaag de computer met bobine en complete ontsteking vervangen.
Alle onderdelen kwamen uit een nog goed lopende sloop auto,maar helaas op alle bougies is nog steeds geen vonk te zien.
Ra ra wat kan het nu nog zijn?Vriendelijke groet Ron
Mijn motto altijd blijven lachen;)
21 november 2009 om 19:11 #17553266Accu leeg:o
21 november 2009 om 19:15 #17553267Dynamo ? bedrading ergens doorgefikt ofzo ?
21 november 2009 om 19:23 #17553268bougiekabels?
groeten Twan
22 november 2009 om 09:06 #17553269Uit welke hoek van nederland kom je vandaan??
misschien kan iemand je helpen het probleem op te lossen.
Willem
22 november 2009 om 09:20 #17553270Zie eerste post:
Zijn er mensen in de buurt van Sittard-Geleen die mij misschien snel kunnen helpen.
;)
22 november 2009 om 09:27 #17553271haha, dat is wel weer een schele actie haha..
maar zit ik niet in de buurt helaas.
Willem
22 november 2009 om 16:08 #17553272Vandaag gesleuteld met mijn monteur,die gelukkig even van zijn vrouw op zondag mocht werken.
F*** zooi,nokken as gebroken tussen de 2e en 3e cilinder.
Daardoor kleppen,klepstoters en alles wat er bij hoort vast gelopen.
Ook de cilinder kop is van boven tot onder gescheurd.
Hij zegt dat ik blij mag zijn dat dit niet gebeurt is met 120 op de snelweg.
Dus met andere woorden het motorblok is opgeblazen.
Hij heeft een compleet gereviseerd blok liggen van een 1.6nz gaat €250,- kosten met inbouwen.
Tja voor dat geld koop ik geen nieuwe auto,recent nog nieuwe remschijven met blokken,winterbanden en apk er op gedaan en zonder problemen.
Hij is nergens rot dus maken maar die handel.Gegroet Ron
22 november 2009 om 16:13 #17553273Hij sleutelen,en blok stuk.Toevallig heeft hij nog 1 rereviseerd blok voor een zacht prijsje:hmmz
22 november 2009 om 16:54 #17553274origineel gepost door rongrootenboer
Hij heeft een compleet gereviseerd blok liggen van een 1.6nz gaat €250,- kosten met inbouwen.
das niet mogelijk!!!! misschien een nieuwe koppakking en nieuwe d-riem maar blok zal echt niet compleet gereviseerd zijn!!!
complete revisie kost iets meer!!!!
22 november 2009 om 17:39 #17553275Oke jullie hebben gelijk koppakking vervangen en d-riem met rollers en spanners plus waterpomp.
Dit alles komt uit een vectra a met de orginele boekjes er nog bij.
Is van familie geweest en heeft nu 117.000 op de teller staan.
Auto is te rot om te maken en hoeft dus niet naar de sloop aangezien ik het blok kan gebruiken.22 november 2009 om 20:06 #17553276raar verhaal zeg…….
23 november 2009 om 11:43 #17553277Bij de C16NZ mag er geen klepschade zijn bij kapotlopen distririem, of breken nokkenas.
Kop gescheurd, dan zal of de nokkenasvast gelopen zijn, of juist de door de gescheurde kop de nokkenas gebroken.
maar inderdaad, komt heeeeeeelllll weinig voor….
Willem
23 november 2009 om 12:19 #17553278Hallo Willem
het gaat om een 1.4nz en een aantal monteurs uit mijn buurt zeggen allemaal dat dit heel weinig voor komt.
Ik heb gisteren samen met mijn monteur er aan gesleuteld en wist zelf niet wat ik zag.
Precies door midden tussen de 2e en 3e cilinder.
Gelukkig is het 1.6nz blokje wat er nu inkomt perfect in orde.Fijne dag,
Ron
23 november 2009 om 14:38 #17553279okeej, dan heb je vaak wel kromme kleppen met een C14NZ
een C16NZ, boek je qua prestaties en verbruik ook nog vooruitgang…
Willem
3 december 2009 om 07:38 #17553280Eindelijk 2 dagen geleden mijn astra weer perfect lopend.
Rij ik vandaag de kinderen naar school brengen heb ik ineens geen remdruk meer.
Rechts achter uit het achterwiel loopt alle remvloeistof weg.
Wat kan dit zijn en is dit makkelijk zelf te verhelpen?
Misschien een kapotte remcilinder?Gegroet Ron
3 december 2009 om 10:29 #17553281Lekke remcilinder.
is opzich goed te doen, en een remcilinder kost je de kop niet.
Mocht je remvoering nat geworden zijn van de olie, deze ook mee vervangen.
Vervang bijde kanten.
Alleen die Veren kan je wel eens mee lopen klooien.
Trommel los halen:
– Wiel eraf
– handrem los
– Centrale moer los> dan is de trommel los, maar nog niet eraf.
– wil deze niet lekker los, kan je je handrem terug stellen in de auto.
– de trommel heeft wel eens een goede klap nodig om los te komen.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.