Astra F 1996 x16xel EGR klep / slang

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F 1996 x16xel EGR klep / slang

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271398
    jordytje92
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 October 2014

      Hallo misschien kan iemand mij helpen ik heb op het internet wat informatie zitten vergaren over de EGR klep.
      En omdat ik gelezen heb dat deze de vuile dingen naar de motor vervoeren om verbrand te worden.
      Waaronder olie en troep vroeg ik mij af wat ik hier aan kan doen denk dat dit namelijk ook meeweegt in de uitstoot.
      Dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing nu heb ik iets voorbij zien komen op een Amerikaanse website.
      Over een klein kasje of iets dat ze op de slang van de egr zetten een soort olie opvanger zodat alles behalve.
      Olie doorgesluisd word via je EGR een soort filter die de olie opslaat en de rest doorlaat en die je eens in de zoveel tijd leeg haalt / scoonmaakt / vervangt.
      Maar nu vroeg ik mij af is dit wel mogelijk.
      Kan ik op deze manier zorgen dat mijn uitstoot omlaag gaat en bestaat zon ding wel echt uitstoot is namelijk een paar % te hoog scheelt niet veel maar elke % minder is weer beter voor het mileu
      Iemand met tips en tricks die kunnen helpen

      #18280590
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De EGR circuleert uitlaatgassen in de inlaat. GEEN OLIE.
        Wat jij bedoeld is een oil catch can, dat is heel wat anders en heeft niets met de EGR temaken.
        De EGR bij de X16XEL heeft nieteens een slang.

        Afdoppen van de EGR kun je doen maar juist daarvan zal de uitstoot eerder omhoog dan omlaag gaan.

        #18280591
        jordytje92
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 October 2014

          Oke nou weer wat geleerd en zon oil catch can hoe gebruik je die dan :P en is dat uitstoot verlagend.
          Want wil hem eigenlijk een beetje sneller maken maar uitstoot zo laag mogelijk houden.

          #18280592
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            In princiepe maakt dat voor de uitstoot niets uit. Je zult wat minder olie in je gasklep krijgen, maar daar heb je het ook mee gehad. Dat krijg je ook niet als je zorgt dat de carter ventilatie goed werkt. Vermogen win je er niet mee.

            #18280593
            jordytje92
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 October 2014

              Nee ik wist wel dat je er niet mee kan opvoeren ging mij er meer om uitstoot gezien maar dat zal dus ook niet echt werken.
              Dankje voor je info

              #18280594
              remutr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 August 2012

                Kan je zo afblinden heeft opel zelf een pakking op de markt gebracht.

                erna loop je motortje een stuk lekkerder. Als je bezig bent, controleer ook gelijk of je gasklephuis nog schoon is

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.