Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F 1.6 71 pk. Geventileerde schijven mogelijk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2015 om 09:49 #17272975
Hallo!
Ik wil op onze Astra F 1.6 met X16SZ geventileerde remschijven plaatsen.
Setje Brembo met ferodo blokken. Past dit erin?massief is 12,5 mm dik. Geventileerd is 20mm dik.
12.5 + (18.1*2) = 48.7mm
20 + (16.8*2) = 53.6 mmpast dit in de standaard klauw?
31 juli 2015 om 10:31 #18292174Schijven zijn denk ik sowieso al geventileerd…
De standaard maat van jouw astra moet je wel aanhouden.. Anders past de schijf niet op je naaf en in je remklauw… Als je een grotere maat schijf pakt heb je ook een andere remklauw nodig en adapterbeugel om je remklauw verder van je naaf te zetten…En voor je 71 pk zou ik gewoon sport schijfjes pakken met de standaard maat.. Het is geen formule 1 wagen waar je mee rond rijdt aan pk’s
Tenzij je later besluit en motor ombouw te doen maar dan moet je ook meer dan alleen de remmen over zetten maar voor nu lijkt me dat niet nodig
31 juli 2015 om 10:49 #18292175past niet in de orgineele klauw.
@bart er zijn ook astra’s met kleine motor in omloop die geen geventileerde schijven hebben.31 juli 2015 om 10:53 #1829217631 juli 2015 om 11:00 #18292177Volgens mij maakt het aantal pk’s ook helemaal niks uit voor de remmen. Je kan niet snel genoeg stoppen is mijn mening, als je 120 rijd en met 4 man in de auto zit, zal je met betere remmen altijd eerder stoppen als praktijkvoorbeeld. Wat formule 1 coureurs ook altijd zeggen, verschil van pk’s en snelheid is niet het grootste, maar het verschil in remvermogen. Daar is iedereen het meeste van onder de indruk, je kan ontzettend laat remmen in een F1 wagen en dat ding stopt gewoon compleet binnen een paar meter. De autoindustrue zou dat ook als doel moeten nastreven in een auto. Just my opinion. Begrijpelijke situatie dus.
31 juli 2015 om 11:06 #18292178@SimpleFace wrote:
Volgens mij maakt het aantal pk’s ook helemaal niks uit voor de remmen. Je kan niet snel genoeg stoppen is mijn mening, als je 120 rijd en met 4 man in de auto zit, zal je met betere remmen altijd eerder stoppen als praktijkvoorbeeld. Wat formule 1 coureurs ook altijd zeggen, verschil van pk’s en snelheid is niet het grootste, maar het verschil in remvermogen. Daar is iedereen het meeste van onder de indruk, je kan ontzettend laat remmen in een F1 wagen en dat ding stopt gewoon compleet binnen een paar meter. De autoindustrue zou dat ook als doel moeten nastreven in een auto. Just my opinion. Begrijpelijke situatie dus.
dan kun je beter bredere banden pakken… meer rubber op de grond is meer grip en meer frictie.. en ook meer weerstand.. minder kans op blokkeren als je geen ABS hebt op droog wegdek.. in de regen is het net zo kansloos als smalle banden
maarja.. in nederland rijden we niet als een formule 1 coureur en hoeven we ook niette stoppen als een formule 1 auto.. sportschijfjes zullen wel een betere remervaring hebben als je een bekend merk pakt… maar je hoeft voor 120 te rijden geen anker uit te gooien om in een keer stil te staan…
maarja ook dat is mijn idee erover..31 juli 2015 om 11:13 #18292179Brede banden hebben inderdaad zeker ook toegevoegde waarde voor remmen. In Nederland merk ik juist dat er ontzettend veel coureurs/maniaks rijden, dus vandaar vond ik het wel begrijpelijk. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat mensen zomaar afremmen op snelweg e.d. En ook niet zo een beetje ook (ergste was een dame die net voor een afslag keihard tot 50km/u afremde om eens rustig na te denken of ze goed reed, dit gewoon op de middelste strook tegen de avond), mij is geleerd op snelweg niet eens rustig op de rem te gaan (buiten noodsituaties om) i.v.m reacties van achterligger, maar tegenwoordig is het blijkbaar normaal. Mensen keihard inhalen om vervolgens 200 meter verderop vol op de remmen te gaan om uit te voegen, echt debielen rijden er soms rond. Vandaar ik hou ruim afstand tegenwoordig, ook bij stoplichten. Defensief rijden en goed onderhouden wagen is geen luxe meer, maar noodzaak.
31 juli 2015 om 11:14 #18292180klopt.. daar ben ik het 100% mee eens…
31 juli 2015 om 12:19 #18292181@bart-gsi wrote:
@theunm wrote:
@bart er zijn ook astra’s met kleine motor in omloop die geen geventileerde schijven hebben.hmm ok.. ik dacht dat het standaard geventileerd was voor anyways.. weer wat geleerd..
Ik kan het je nog gekker vertellen
Onze ’94 astra f sportive x16sz 71 pk had wel fabriek af geventileerd
vrienden van ons hadden een f station sport uit 95
maar dan met x16xel die naar de sloop ging
deze had ze dus niet, wilde het op mn corsa overboutentoen maar een corsa gsi setje gepakt :jerry
31 juli 2015 om 12:35 #18292182corsa b en astra F hebben veel uitwisselbare delen..
31 juli 2015 om 14:24 #18292183@bart-gsi wrote:
corsa b en astra F hebben veel uitwisselbare delen..
I know, daarom dacht ik goedkope update
maar die van mn corsa en de sloopastra waren het zelfde
dus was er niets mee opgeschoten31 juli 2015 om 14:26 #18292184misschien meer kans met naven en remmen van een astra F gsi…
31 juli 2015 om 14:42 #18292185@bart-gsi wrote:
misschien meer kans met naven en remmen van een astra F gsi…
gaat niet passen hé 2 liter heeft dikke assen een 1.6 dun.
afhankelijk van de velgmaat moet hij opzoek naar andere klauwen.
rijdt hij nu 13 inch dan moet opzoek naar corsa gsi klauwen of andere auto’s met 235 mm gevent schijven.heeft hij nu 14 inch dan kan hij ook naar 256 mm schijven en klauwen kijken.
31 juli 2015 om 15:21 #18292186als hij de standaard stalen 14″ heeft gaan 2.0 remmen er prima op :thumb
met sommige alu velgen kom je niet uit
had op mn f gsi klauwen icm irmscher 14 inch velgen
nog geen 5mm tussen balanceerlood en klauw, net goed king:
de gsi heeft niet voor niets 15 inch velgen ;)31 juli 2015 om 15:44 #18292187Als je dan toch de remmerij etc over neemt van een astra F GSI ook de wielen meepakken..die zijn wat breder.. Dus meer grip.. Ik denk dat je de corsa gsi wielen overbelast en sneller blokkeerd…
1 augustus 2015 om 07:29 #18292188@bart-gsi wrote:
Als je dan toch de remmerij etc over neemt van een astra F GSI ook de wielen meepakken..die zijn wat breder.. Dus meer grip.. Ik denk dat je de corsa gsi wielen overbelast en sneller blokkeerd…
En trager optrekken door het hogere gewicht en bredere banden en eerder last van verminderde grip op nat wegdek. Dus eigenlijk meer na als voordelen.
1 augustus 2015 om 16:48 #18292189Ik heb 195 breed onder me corsa GSI gehad.. Dat lag zowel droog als nat goed op de weg..het langzamere optrekken is als je een grotere maar velg/band monteer.. Niet breder..
De rolweerstand van de wielen zal eerder toenemen als je van 14 naar 16 inch gaat inplaats van 175 naar 195 breed gaat..1 augustus 2015 om 16:59 #18292190@trashmetal wrote:
als hij de standaard stalen 14″ heeft gaan 2.0 remmen er prima op :thumb
de gsi heeft niet voor niets 15 inch velgen ;)Corsa B GSi staat standaard op 14 inch velgen, zowel staal als lichtmetaal.:)
2 augustus 2015 om 06:28 #18292191@bart-gsi wrote:
Ik heb 195 breed onder me corsa GSI gehad.. Dat lag zowel droog als nat goed op de weg..het langzamere optrekken is als je een grotere maar velg/band monteer.. Niet breder..
De rolweerstand van de wielen zal eerder toenemen als je van 14 naar 16 inch gaat inplaats van 175 naar 195 breed gaat..Het ciontact oppervlak wordt groter dus het aantal afgezette pk/s nm per vierkante cm contactoppervlak wordt minder. Dus verlies. Als je het vermogen niet de weg op krijgt is je band te smal, zelfs achter heeft een bredere band meer weerstand meer brandstofverbruik. Breder pesteert op nat slechter omdat de weg om water af te voeren langer is bij dezelfde type band ten opzichte van een smallere.
2 augustus 2015 om 06:53 #18292192@wagnas wrote:
@trashmetal wrote:
als hij de standaard stalen 14″ heeft gaan 2.0 remmen er prima op :thumb
de gsi heeft niet voor niets 15 inch velgen ;)Corsa B GSi staat standaard op 14 inch velgen, zowel staal als lichtmetaal.:)
Is er een 2 liter corsa standaard geleverd? :D
Had het hier over de astra gsi ;)
En met remmen van een astra gsi icm 14″ is het HEEL krap
tussen klauw en balanceerlood kan geen potlood meer tussen4 augustus 2015 om 13:33 #18292193Ha Heren,
De schijven en blokken die er in zitten zijn van een -weetikveel- merk. schijf is massief en de remprestaties zijn met 1 persoon prima. maar als je een noodstop maakt met gewicht erin staat het zweet op m’n rug. Remkracht is voor 0,5 seconden goed. en dan bam, fading. remkracht stukke minder, alsof je op een spons staat. op een andere merk auto ook eens de overstap gemaakt van massief naar geventileerd, kersje op de taart hoor.. 120-0 met volle remkracht.
maakt mij niet uit wat voor motor er in zit, ik wil graag op tijd stil staan.Ik zal de remzuiger eens helemaal terug duwen en dan maar eens meten.. weet ik het snel genoeg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.