Astra F 1.6 16V vermogens toename slim of dom?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F 1.6 16V vermogens toename slim of dom?

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270419
    jordytje92
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 October 2014

      Hallo ik heb een Astra F 1.6 16V uit 96 zit een ecotec x16xel blok in.
      Nu wilde ik deze een beetje gaan tunen denk ringting de 120PK momenteel 101PK op papier.
      Maar kunnen deze blokken het uberhaubt aan om een beetje gefokt te worden.
      Gezien je vaak ziet dat motor’s meer aan kunnen maar gelimiteerd worden door fabrieks ECU.
      Ik wilde een paar dingen aan gaan passen zoals.

      Power filter — deze heeft geen efeckt op vermogen.
      Intercooling, dat soort dingen maar wat is nu een goedkope oplossing om het vermogen op te schroeven zonder er honderden aan uit te geven en men motor niet te slopen natuurlijk.
      Dat zou een beetje zielig zijn voor mijn astratje.
      na wat ik te weten ben gekomen mag een toename van max 12pk gewoon maar kom je daar boven moet je hem laten herkeuren bij RDW.
      Voor de rest wil ik ook zeker niet van die rare kasjes achter men ECU waarvan men beweert dat het allemaal kan.
      Heb er al zat kapot zien lopen of storing zien krijgen dus powerbox of hoe zon ding mag heten moet er ook niet bij betrokken zijn.

      Al met al ben ik op zoek naar een goedkope oplossing om mijn vermogen op te schroeven zonder mijn ecu software aan te passen.
      Hoop dat jullie wat iedeen hebben. Groetjes Jordy

      #18272223
      Martijn17
        Lid sinds:
        16 January 2013

        Gewoon rustig aan doen met een auto uit 1996 netjes behandelen ;)

        #18272216
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Zijn geen goedkope oplossingen, en zonder je ECU software aan te passen ben je al helemaal nergens.

          Wil je echt wat, zul je de in en uitlaat moeten wisselen, en dan de motor ECU software laten aanpassen(chiptunen)

          Dus met andere worden niks aan doen en lekker mee rijden.

          #18272217
          omegast
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 December 2014

            tja…als je niet aan je ecu wilt zitten,dan ontkom je niet aan mechanische ingrepen.dus voor resultaat zal je toch (diep) in de buidel moeten tasten.ik zou het niet doen,eerlijk gezegd ;)

            #18272218
            jordytje92
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 October 2014

              Oke nou hartelijk dank voor jullie reackties

              #18272222
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                x16xe onderste inlaat deel, mantzel er op
                spaghetti er aan en gaan +- 125 a 130 pk
                is iemand hier op het forum die dit al gedaan heeft
                weet alleen niet meer wie…

                #18272220
                jordytje92
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 October 2014

                  Oke en hoe moet ik dat gespecifiseerd doen en kan de motor dit aan of heeft het miss ook een beetje invloed op de levensduur?
                  Groetjes jordy

                  #18272221
                  jordytje92
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 October 2014

                    Alsmede is het ook weer te reversen voor de keuring niet dat ik er elende mee krijg omdat de toename dan hoger is dan toegestaan

                    #18272219
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Of een crooke tuning box en een spagettie spruitstuk. Vermogen aan kunnen mwhahahaha wat een zever die dingen kunnen makkelijk 50% meer vermogen draaien.

                      #18272215
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Mantzel powerbox + Lexmaul spagettie is 200+km/u top en 0-100 9,5seconden in een Opel Combo-B

                        Dus dit:

                        In deze:

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18272214
                        jordytje92
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 October 2014

                          oke die hoor ik nu vaak voorbij komen mantzel box maar dat ding kost wel even 549 voor astra f en aangezien de auto me maar 300 heeft gkost wat een prikkie was vind ik het niet echt waard om dan 549 te spenderen aan 20 meer pk’tjes.

                          Dan laat ik de auto liever in zijn huidige originele staat en hopen dat een goede uitlaat systeem het mooiste geluid gaat produceren.

                          #18272213
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Tja, vermogen kost geld.

                            Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten ga je naar de Bios, daar ksoten alle stoelen evenveel.

                            Verder een powerfilter zou ik niet doen, dat is vermogen verlies!

                            Meest goedkope optie was geweest een 2.0 kopen voor dat geld.

                            Vraagje als je straks onderhoud moet doen bijv nieuwe remmerij of andere dingen voor de apk en dat kost meer dan de aanschafwaarde word die zeker ook niet gemaakt?

                            #18272211
                            jordytje92
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 October 2014

                              Hangt er van af heb nu een zwarte te koop staan alles wat die op levert gaat naar mijn rode.
                              Maar ook mijn zwarte zal nooit zoveel op brengen om de velgen en de lak miss nog body kitje.
                              Zal niet veel overblijven voor een powerbox van 500 euro heb ovrigens wel een andere voorbij zien komen.
                              Voor 100 euro ook een box die op de sensors gaat ze beweren toename van minimaal 20pk + niet goed geld terug in 14 dagen

                              #18272212
                              Shane_Astra_g
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 December 2012

                                Zoals de meeste hier al zeggen, eerst hardwarematig aanpakken! Anders ga je zowizo niet aan die 120pk op de wielen komen. Je kunt inderdaad je inlaatspruitstuk veranderen voor een vx performance, mantzel of dbilas. Met 1 van deze aanpassingen ga je er direct veel op voorruit. Ik heb veel onderzoek naar gedaan en er werd zo een 15-20pk winst met deze spruitstukken behaald(zonder chippen) met chip nog zelfs iets hoger. Enige nadeel is die boxen zijn best prijzig, vooral dbilas!

                                Ikzelf heb ook een x16xel(astra g) laatste run zat ze op 115.5pk 160nm. Alleen moet ik voor het goede weer opnieuw chippen, omdat ik de uitlaattraject had aangepast na het chippen. Ik verwacht dan rond de 120 te zitten. Op een geheel standaard motor kwam ik met chippen maar op 108.5pk(standaard was 97pk 135nm)

                                Buiten de uitlaat om heb ik ook nog een bmc filter icm een grote luchthapper bij de grill(gesloten systeem) en is de inlaatspruitstuk standaard.

                                Ik weet niet tot hoeverre een x16xel uit een f verschilt met die uit een g, maar ik denk dat als je de zelfde aanpassingen zou maken je ook wel aardige winsten zult behalen.

                                En ja ook dit allemaal heeft aardig wat geld gekost. Hobby :afro

                                #18272224
                                lucas1975
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 January 2012

                                  meer pk’s om sneller te kunnen. Dan is het altijd het goedkoopste om gewicht te gaan besparen.

                                  Dus trek alles wat je niet nodig hebt uit je wagen, achterbank, bekleding, reservewiel, krikset etcetera. Scheelt je zo 100 tot 150 kilo. Minder massa is sneller.

                                  #18272225
                                  Shane_Astra_g
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 December 2012

                                    :jerry . Alhoewel je gelijk hebt. Denk ik dat de ts niet van plan is zijn interieur te strippen haha.

                                    #18272226
                                    jordytje92
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 October 2014

                                      strippen zit er zeker niet in omdat de auto ook gebruikt word met meerdere mensen als ik op bezoek ga bij family in den haag

                                      #18272227
                                      Rob-Epe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 August 2005

                                        @Haasje17 wrote:

                                        Verder een powerfilter zou ik niet doen, dat is vermogen verlies!

                                        ^ inderdaad.

                                        Beter om een k&n inlegfilter te nemen!

                                        #18272228
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007
                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.