Astra en LPG

Forumindex Forums Modellen Astra Astra en LPG

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Ivo1976
    Deelnemer

Hallo,
      Ik ben erg tevreden over mijn corsa als boodschappenwagen. Betrouwbaar, lage kosten en toch een leuk karretje.
      We hebben ook nog een grotere auto, nu een Xsara Break op LPG. Helaas geeft de Citroen veel problemen en ik vermoed dat een Astra wel wat degelijker en betrouwbaarder is. Daarnaast ben ik ook wel toe aan iets anders…

Ik heb al meer dan 10 jaar goede ervaringen met LPG en wil graag LPG blijven rijden.
      Welke motoren van de Astra G en H zijn het meest geschikt voor LPG? En waar moet ik met een grote boog omheenlopen?

Alvast bedankt voor de reacties.

arjontje
      Deelnemer

De z18xe is een goede motor om op gas te rijden.

Let op de Z18XER met een grote boog omheen lopen. Deze motor kan absoluut niet op gas rijden.

h67racing
        Deelnemer

hier ook een z18xe (station h) op gas. nu 245k op de teller en rij al jaren opel, ook g op gas. Eerst een 1.6 16v en een 1.6 8v. De 1.6 8v was geen succes in ieder geval. Zorg dat de lpg installatie die erin zit 100% goed is en vraag eventueel garantie op het sysyteem. En kies echt voor een z18xe, mijn ervaring loopt ook nog is lekker met 125 pk. nooit geen 1.6 meer in een opel g of h.

arjontje
          Deelnemer

De 140 pk juist niet doen dat is die z18xer motor.
            Die kop kan er niet tegen.

Nick-GSI
            Deelnemer

Even als een Astra h z16xep/xer, die kunnen er ook niet tegen

Ivo1976
              Deelnemer

Bedankt voor de reacties. De 1.8 met 125Pk is dus de beste optie. Nu eens kijken of ik er eentje kan vinden met een redelijke prijs en kilometerstand.

Verlengsnoer

heb zelf een astra g hatchback van 98 met een x16xel motor op LPG.. nooit problemen gehad op het gebied vab lpg, ook noiet met andere delen van de lpg installatie, en schakeld vloeiend..
                  kortom met een x16xel wil lpg goed

de auto rijd sinds 2000 op LPG nu intussen dus 14 jaar zonder problemen kwa gas en motorisch:)
                  is een 1.6 16v

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.