Astra digidash op 6 cilinder

Forumindex Forums Modellen Astra Astra digidash op 6 cilinder

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    bananenbennie
    Deelnemer

Heb een digidash van een astra welke op een 6 cilinder moet worden aangesloten. Bovenop het tellerhuis zie ik 2 kleine schuif schakelaartjes. Geen idee wat deze doen. Van de A senator digidash weet ik dat er een 4-6 cilinder knopje op zit. Is dat bij dit dashboard ook het geval?

Nick-GSI
      Deelnemer

astra is nooit geleverd met een digi dash, zal wel een omgebouwde uit een kadett zijn, maar deze zijn alleen voor 4 cilinders geschikt, dat rode knopje is voor 6 of 16 pulsen voor de km teller

Oenatje
        Deelnemer

kadett digi gaat niet werken op 6 cilinder. iig de toeren gaan niet kloppen. een electro techneut kan het wel oplossen

bananenbennie
          Deelnemer

[rquote=1918198&tid=146786&author=Oenatje]kadett digi gaat niet werken op 6 cilinder. iig de toeren gaan niet kloppen. een electro techneut kan het wel oplossen[/rquote]

Hmm, die toerenteller krijgt een bepaald aantal pulsen van de bobine en verwacht dat het dus een 4 cilinder is. Eigenlijk zou je dus het teveel aan pulsen met 1/3 moeten afkappen oid. Heeft iemand dit als eens eerder gedaan? Zijn vast wel kadettjes met een V6 te vinden?

AsconaC20NE
            Deelnemer

ik heb het andersom wel eens bekeken. het kan wel maar dan moet je een puls omzetter hebben / maken.

maar ik zou, als je een 6-cilinder hebt een senator digidash er in zetten, zeker die van een senator B is stukken mooier ook dan die van een kadett

Oenatje
              Deelnemer

ja en stukken breder als een kadett digi, zou het passen?

Ericjuh
                Deelnemer

Hey hoi,
                  Er zijn voor 6-cylinders speciale adaptertjes te krijgen om een digidash aan de praat te krijgen.
                  Ik heb ooit 2/3 gekocht op ebay… waren volgens mij toen rond de 20 euro..
                  Kon de link zo 123 niet vinden, maar ze zijn er wel.

Greetz Eric

ps… hier een ombouw voor Monza te koop
                  http://cgi.ebay.de/Opel-LCD-Digital-Tacho-Mausekino-Opel-Monza-/280661235108?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4158b695a4

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.