Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Diesel Hulp Nodig
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2011 om 18:04 #17243973
Hallo mensen,
Nadat mijn corsa total loss is gegaan ( tegen Lantaarnpaal )
ben ik op zoek naar een opvolger.Vind de astra G wel leuke auto’s, maar moet een diesel hebben ivm reisafstanden.
heb er al een paar gezien voor relatief weinig.Waar moet ik bij deze wagens op letten ?
wat zijn de kinderziektes van zulke auto’s
ís een 2.0diesel beter dan de 1.7 versie ?hoor het graag van jullie
alvast bedankt
6 december 2011 om 18:07 #17955510ps: wilde naar deze auto kijken
http://link.marktplaats.nl/505956482″ onclick=”window.open(this.href);return false;
6 december 2011 om 18:09 #17955511Nu ken ik de dieselblokken niet zo goed, maar bij de benzineblokken moet je goed letten op olieverbruik. Iemand anders kan je vast vertellen hoe dat met de diesels is.
Verder letten op:
– roest bij de wielranden achter
– roest bij de tankklep
– laatste keer dat de distributieriem vervangen is
– kachelradiateur wil schijnbaar nog wel eens lekkenEn verder alle punten waar je iedere wagen op controleert bij aanschaf.
6 december 2011 om 18:12 #17955512weet wel dat de corsa diesel ook wat olie verbruikte.
bij deze ook maar eens op letten.6 december 2011 om 19:09 #17955513Goedeavond,
De 2liter diesel is beter dan de 1.7.
MAAR…. heb het zwart op wit dat de brandstofpomp al een keer vervangen is.
dit zorgt voor veel problemen bij deze motor.tevens zijn de retour slangen een zwak punt van deze motor.
ik ga de 2,0L diesel niet alleen maar af lopen kraken,mits je de beurten goed en optijd uitvoerd kan je er makkelijk 5 ton mee halen.
Enne tip : kijk nog ffies verder voor een Astra G sport DTI 2.0 (deze zijn beter aangekleed en betere sport stoelen voor lange afstanden)
ik vindt deze astra namelijk niet zo fris op het eerste gezicht.Succes !
6 december 2011 om 19:33 #17955514dacht dat de 1.7 beter was??
alleen helemaal niet snel.
je heb er toch ook een eco versie van? die super zuinig rijd6 december 2011 om 19:53 #17955515dank voor de tips mensen.
de corsa had ook al 367.000 op de teller staan nooit problemen gehad, moet wel zeggen dat hij zijn beurten altijd op tijd kreeg.
6 december 2011 om 19:54 #17955516Sportstoelen vind ik persoonlijk ook wel een aanrader, zitten heerlijk!
Op de auto uit je advertentie zijn een paar minpunten waardoor naar iets anders zou kijken:
– stalen velgen zijn prima voor de winter, maar er staat (tenzij ik er overheen lees) nergens dat er ook nog lichtmetaal bij zit
– radio ontbreekt
– sierlijsten zijn niet meegespoten
– geen mistlampenOverigens, er staat ‘snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging’, dat moet je niet vergelijken met wat ze nu ‘snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging’ noemen.
Ik denk dat je voor iets meer geld wel een netter exemplaar met wat minder kilometers op de teller kunt vinden.
6 december 2011 om 20:10 #17955517als je veel reisafstanden hebt, dan zou ik proberen een model te zoeken met cruise control. is echt super relaxt, maar moet wel binnen je budget passen idd. zelf heb ik altijd een beetje een twijfel bij auto van 1000 euro. kan is groot dat er veel aangedaan moet worden.
6 december 2011 om 20:17 #17955518@RISL wrote:
Sportstoelen vind ik persoonlijk ook wel een aanrader, zitten heerlijk!
Op de auto uit je advertentie zijn een paar minpunten waardoor naar iets anders zou kijken:
– stalen velgen zijn prima voor de winter, maar er staat (tenzij ik er overheen lees) nergens dat er ook nog lichtmetaal bij zit
– radio ontbreekt
– sierlijsten zijn niet meegespoten
– geen mistlampenOverigens, er staat ‘snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging’, dat moet je niet vergelijken met wat ze nu ‘snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging’ noemen.
Ik denk dat je voor iets meer geld wel een netter exemplaar met wat minder kilometers op de teller kunt vinden.
velgen, radio, sierlijsten en mistlampen voor interesseren me niet zoveel.
heb genoeg lichtmetaal in de garagebox liggen.
wat ik wel fijn vindt is dat de stoelen lekker zitten en dat de auto betrouwbaar is ( de 2.0diesel motor )@derartz wrote:
als je veel reisafstanden hebt, dan zou ik proberen een model te zoeken met cruise control. is echt super relaxt, maar moet wel binnen je budget passen idd. zelf heb ik altijd een beetje een twijfel bij auto van 1000 euro. kan is groot dat er veel aangedaan moet worden.
dat zou ook wel fijn zijn idd, alleen me budget is echt max 1000 euro op het moment ( helaas )
ik kijk nog even verder iig.even wat meer info opdoen over die motoren.
bedankt allen voor de info tot zover :thumb
6 december 2011 om 20:23 #17955519Als dat je budget is, is het misschien verstandiger om te kijken naar een Astra F? Dan kun je een heel wat beter exemplaar kopen dan een Astra G voor dat geld.
6 december 2011 om 20:24 #17955520dat is het vorige model toch ?
die vanaf 1992 gemaakt is6 december 2011 om 20:27 #17955521Jep. Maar volgens mij zijn ze vanaf ’95 beter (minder roestgevoelig). Of zijn dat de B-Corsa’s?
7 december 2011 om 00:07 #17955522een corsa B met 1.5TD motor zijn die betrouwbaar?
de 1.7 eco diesel die ik had was betrouwbaar, ben nu meer aan het kijken voor de corsa b’shttp://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel/opel-corsa-1-5td-joy-hatchback-3-drs-99110120.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
is weliswaar eentje uit 1993 ma toch.hebben deze corsa’s ABS gehad by the way?
7 december 2011 om 05:37 #17955523Ik heb een 1.7 DTi (Isuzu blok), je kan ook een DTL nemen (GM /Opel blok)
Jouw advertentie is een L
ik ken de 2.0 blokken niet, maar de 1.7 Isuzo blokken vind ik geweldig.
brandstofpomp is een bekend probleem (zojuist helaas zelf gehad)
De Isuzu blokken zijn volgens mij wat betrouwbaarder dan de opel blokken.De 1.7 blokken zijn wat aan de langzame kant.
Ik ben zelf geen sportieve rijder, dus voor mij geen probleem, maar veel vermogen heb je neit, dus houdt daar rekening mee bij je kies tussen 1.7 en 2 liter.Verder moet ik zeggen dat mijn auto nu, en mijn vorige TDS (ook isuzu) samen meer dan 1.5 ton probleemloos gelopen hebben (op de brandstofpomp laatst na dus)
7 december 2011 om 19:34 #17955524heb zelf een 1.7 diesel gehad, was inderdaad niet snel, maar wel betrouwbaar,
en ook best zuinig, hij starte altijd, hoe koud het ook was, zelfs toen mijn accu nog maar 7 ampere overhad een nieuwe had 75 ampere,
dit was de x1.7dtl7 december 2011 om 20:26 #17955525een corsa B met 1.5TD motor zijn die betrouwbaar?
de 1,5TD zijn ook reuze betrouwbaar.
zwakke punten zijn :
Dynamo
carterpan (doorroesten)verder starten en lopen…………
7 december 2011 om 22:49 #17955526@stefanDTI wrote:
een corsa B met 1.5TD motor zijn die betrouwbaar?
de 1,5TD zijn ook reuze betrouwbaar.
zwakke punten zijn :
Dynamo
carterpan (doorroesten)verder starten en lopen…………
thnk you :thumb
8 december 2011 om 19:30 #17955527laten we is eerlijk zijn met 1000€ in de hand en dan de verwachting dat je een goede wagen koopt met een goede diesel er in ?????????
de 1700 izusu diesel in de G Astra is een best goed blokkie niet bijster snel maar wel betrouwbaar
zwak punt is de brandstof ecu .verder een simpel stuk auto en loopt perfect ik heb er 2 in onderhoud en die lopen goed en behoorlijk zuinig .
maar je zal een engeltje nodig hebben om voor 1000 € niet een brok ellende te kopen van een ander .
Bert
8 december 2011 om 20:22 #17955528Diesels Corsa-B:
Allen Isuzu Diesels, zonder enigevorm van motorelectronica, op de fabrieks startblokkering na (va 1997)
Diesels Astra-F:
– 1.7D: 17D 17DR 17DA: Dit zijn de oude Trage opel diesels zonder Turbo, opzich betrouwbaar, willem nog wel eens last hebben van slijtage van de klepgelijders, en slaan in de winter dan moeilijk aan.
– 1.7TD: X17DTL: Zelfde als de Opel diesels hierboven, maar dan met lagedruk turbo en Intercooler
1.7D Turbo Intercooler / TDS: TC4EE1 X17DT: 1.7TD intercooler van ISUZU, welke Reuze betouwbaar is, en vlotter als de Isuzu diesels in de Astra-G,
Deze heeft ook geen Motorelectronica, net als bij de Corsa-B.Astra-G:
1.7TD: X17DTL: OPEL 1.7 8V diesel, als Astra-F, maar dan met Electrische motorsturing, misnt betrouwbare van de Astra-G diesels, en niet heel zuinig
1.7DTi: Y17DT: ISUZU 1.7 16V diesel, Direct ingespoten, met turbo en Intercooler, deze is niet heel snel, wel HEEL betrouwbaar, en zuinig.
enigste zwakke punten zijn de dynamo en StuurComputer van de Dieselpomp2.0 Di 16V: X20DTL: Trage onzuinige OPEL diesel, welke zeker niet de Betrouwbaarste is, en ook niet erg geraffineerd.
2.0DTi 16V: X20DTH Y20DTH: deze OPEL diesel is mechanisch vrijwel gelijk aan de X20DTL, maar een Stuk vlotter door de Hogedruk turbo, en daardoor ook zuiniger, de eerdere modellen hebben vaak last van kapotte dieselpompen, deze zijn in 2002 verbeterd
2.2DTi 16V Y22DTR: Deze is goed betrouwbaar, ERG vlot, maar niet de zuinigste diesel voor in de Astra.
Willem
10 december 2011 om 20:38 #17955529@Famempeters wrote:
laten we is eerlijk zijn met 1000€ in de hand en dan de verwachting dat je een goede wagen koopt met een goede diesel er in ?????????
de 1700 izusu diesel in de G Astra is een best goed blokkie niet bijster snel maar wel betrouwbaar
zwak punt is de brandstof ecu .verder een simpel stuk auto en loopt perfect ik heb er 2 in onderhoud en die lopen goed en behoorlijk zuinig .
maar je zal een engeltje nodig hebben om voor 1000 € niet een brok ellende te kopen van een ander .
Bert
de corsa die ik had gekocht voor 500 euro was een 1.7 eco diesel en zeer betrouwbaar, geen problemen mee gehad. dus het kan zeker wel.
heb trouwens al eentje gekocht na een tip van een vriend van me.
het is geen opel geworden maar een Golf3 TDI met 110pk blok
alle opties erin zoals climate control, cruise control, el ramen en spiegels, abs boordcomputer.
dealer onderhouden en alle boekjes en rekeningen aanwezig.
het is by the way de laatste type golf3 van eind 97.9 juni 2012 om 21:07 #17955530gefeliciteerd da je iets gevonde hebt (vw :thumbdown )
ma voor astra diesel 2.0 16v D(met alles er op en eraan) betaal ik 94 euro in de maand wegen belasting en rij 1:21. dus lekker goedkoop:P4 september 2012 om 15:56 #17955531het zal altijd een strijd worden de een zegt dit de ander zegt dat.
heb met beide autos geen problemen gehad.
Golf is ingeruild omdat ik niet veel kms meer maakt
vervanger is een vectra B uit 99 pearl 1.6 16v
super nette staat.
na een maand in gereden te hebben kreeg ik ander werk waarvoor ik dus veel moest reizen.
waardoor dus de vectra weer te koop staat.4 september 2012 om 19:44 #17955532Ik heb zelf een 2.0 DTL blok (2.0 DI 16v). Hij staat inmiddels op ruim 325.000 km. Ik heb em al sinds 193.000 en nog steeds met de originele brandstofpomp. Ik vervang het brandstoffilter wel vaak (maximaal 30K, liever om de 15K km).
Ik zou dus rustig een 2 lt blok nemen (alhoewel ook zeker niet snel met een dikke 82 pk).
4 september 2012 om 21:09 #17955533bedankt voor de reply
ben aan het kijken naar een corca c uit 2001 diesel
heb er al een paar gezien die ik wel ok zijn op foto’svan de corsa B weet ik waar ik op moet letten maar van de corsa c weet ik eigenlijk nog niks
wat zijn de punten waar ik op moet letten?
en wil het liefst een 1.7td vanwege de extra pks zeg maar -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.