Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra dbilas bossa zijn ouwe.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2009 om 21:03 #17214955
Hallo
Wou me even in dit topic voorstellen omdat dit men eerste astra is hiervoor wel actief geweest in corsa topic.
Dit is bossa zijn ouwe astra en ik moet zeggen rijd perfect hier wat foto’s die ik van bossa gekregen heb.Wat gegevens
Wat foto’s
Deze velgen zitten er niet meer onder er zitten momenteel 18″ HH ( Harry Hausen ) onder maar deze week de wintervelgen er onder zetten.
Hier een foto van de turbokit.De turbokit heb ik er niet zelf opgezet die zat er al op toen ik hem kocht maar heb alle foto’s van de inbouw gekregen van bossa:thumbup en die wou ik jullie niet onthouden.
11 december 2009 om 12:17 #17564287Erg netjes! Wat is het vermogen van het beestje?
11 december 2009 om 13:02 #17564288Mooie turbo kit.:thumbup:thumbup
11 december 2009 om 15:18 #17564289zozo ziet er goed uit! idd pk’ tjes en type blok?
Grz R.
11 december 2009 om 16:13 #17564290vind dit echt wel een mooi ding. geloof dat hij 235 pk vermogen heeft met een 1.8 16v blok
11 december 2009 om 16:29 #17564291zoooo!!!! prijzig setje!!! :o
ga me bijna afvragen waarom er gekozen is voor deze oplossing ipv een andere motor.want . . . in hoeverre is het motorblok bestand tegen 235 daverende knollen?
11 december 2009 om 16:33 #17564292Volgens dbilas heeft ie 235pk of dit echt zo is zal ik bossa moeten vragen. Voor de rest waarom niet voor een ander motorblok is gekozen ik denk om een keer iets anders te hebben deze combinatie zie je niet veel volgens mij is de turbokit er bij 100***km op gekomen heeft nu 153*** en rijd nog perfect als je maar goede onderhoud pleegt is er niks aan de hand:thumbup
11 december 2009 om 16:44 #17564293nou waar ik een beetje op doel is bv een C20LET is geen C20XE met een turbo. Van binnen zijn die blokkies daar aardig op aangepast.
12 december 2009 om 12:15 #17564294Schitterende wagen hoor! gelukkig 1 die geen taartschep achterop heeft:D
12 december 2009 om 18:03 #17564295Kost zo´n turbo´tje nou? Lijkt me best leuk op een x20xev…
13 december 2009 om 11:58 #17564296voor jou 4170,20 als je hem zelf in bouwd…
http://www.dbilas-dynamic.de/index.htmsucces:thumbup
13 december 2009 om 12:05 #17564297halleluja zeg, van 100 naar 210 pk (z1.6xe)… denk wel dat je je blok dan maximaal aan gort draait…
13 december 2009 om 12:19 #17564298bossa kennende is daar aangedacht… :angel
13 december 2009 om 12:35 #17564299origineel gepost door sw_reijnders
nou waar ik een beetje op doel is bv een C20LET is geen C20XE met een turbo. Van binnen zijn die blokkies daar aardig op aangepast.Vertel dan eens hoeveel ze inwendig zijn aangepast??
13 december 2009 om 19:06 #17564300Welkom hier in het Astra gedeelte. Je Astra ziet er errug goed uit. Mooie auto met een geweldige motor.
Veel plezier ermee.13 december 2009 om 19:09 #17564301dank je wel voor de toffe reacties het net een bov besteld van turbosmart hoop dat die deze week binnen is:P
13 december 2009 om 21:23 #17564302origineel gepost door folkyc20xe
origineel gepost door sw_reijnders
nou waar ik een beetje op doel is bv een C20LET is geen C20XE met een turbo. Van binnen zijn die blokkies daar aardig op aangepast.Vertel dan eens hoeveel ze inwendig zijn aangepast??
oooooh ik dacht dat er toch wat stevigere drijf stangen e.d. ingezet zijn en gesmeede zuigers enzo.
De compressie verhouding is wel lager bij turbo motoren.
13 december 2009 om 21:53 #17564303C20XE / C20LET:
> C20LET heeft minder Compressiedruk als de C20XE
C20LET: compressie verhouding: 1:9 Compressie druk: +/- 12bar.
C20XE: compressie verhouding: 1:10,5 Compressie druk: +/- 14bar.
dit om het onderblok een beetje van Extreme krachten te ontzien.
Willem
14 december 2009 om 18:39 #17564304Dit is idd mn ex-Astra :afro
Heb de complete kit er idd bij 100.000km op gebouwd. Inwendig is er niks aangepast, enkel aanpassing van onderhoud en verandering van octaan 95 -> 98.
Volgens DBilas hoeven er geen andere zuigers in, mits je houdt aan hun voorgeschreven handleiding. Dat wil zeggen rijden met een turbodruk van max. 0.55bar.Heb er zelf sinds de ombouw 44.000km mee gereden, niet weinig dus, en ook verder probleemloos!.
Wegens omstandigheden heb ik de auto een jaar geleden ingeruild, is toen naar een autohandelaar in de buurt van Nijmegen gegaan. Heeft een tijdje daar te koop gestaan, toen verkocht en onlangs dus gekocht door Chefke!Geniet er van kerel! king:
16 december 2009 om 10:52 #17564305Komt zeker goed auto rijd echt super in het voorjaar gaan er zeker een aantal veranderingen plaats vinden. Maar dat zien jullie welking:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.