Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra coupe z20let project, lekker knutselen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2014 om 20:43 #18240167
En een paar tips waarom vrouwen +auto’s niet samen gaan:
en.. waarom vrouwen+paarden+auto’s schoonhouden niet samen gaan:
11 juli 2014 om 20:48 #18240168Vanavond na ‘t werk de auto van binnen een poetsbeurt gegeven! Morgen nog even de buitenkant poetsen en dan is hij klaar voor de meeting zondag!
Kofferbak was één en al stof van de spuiter nog!
Matjes zijn weer schoon:
Al het leer gereinigd met colourlock, kwam redelijk was viezigheid van af. Houdt er rekening mee, net als in de douche, ook goed de naadjes!
En ook even een keer over de motor geaait!
24 juli 2014 om 15:43 #18240169Vakantietijd is aangebroken, dus weer vriendin-tijd dan auto-tijd maar toch een kleine update met veel pech… en ook leuk nieuws: 1e plek @Kinrooi in categorie “astra G”.
Afgelopen week een zijkant plaat van mijn spoiler verloren:
Woensdag na een lekker dagje zwemmen tijd voor de ANWB, bekend probleem: contact slot defect, kan niet meer ingedrukt en gedraaid worden.
Ik maak hier een volledige how to van aangezien ik zelf niets compleets kon vinden wat duidelijk was. Het is 100% goed te repareren (definitief dus) in principe zonder kosten!
31 juli 2014 om 18:59 #18240170Kleine update: vorige week hood lifts besteld en vanavond gemonteerd. Je moet het bevestigingsmateriaal passend maken, maar voor weinig geld een leuke en handige upgrade!
31 juli 2014 om 19:36 #18240171AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lifters, zeker handig!!! Een stokje is zo uit de tijd…
31 juli 2014 om 20:42 #18240172@jannick1990 wrote:
Vakantietijd is aangebroken, dus weer vriendin-tijd dan auto-tijd maar toch een kleine update met veel pech… en ook leuk nieuws: 1e plek @Kinrooi in categorie “astra G”.
Afgelopen week een zijkant plaat van mijn spoiler verloren:
Woensdag na een lekker dagje zwemmen tijd voor de ANWB, bekend probleem: contact slot defect, kan niet meer ingedrukt en gedraaid worden.
Ik maak hier een volledige how to van aangezien ik zelf niets compleets kon vinden wat duidelijk was. Het is 100% goed te repareren (definitief dus) in principe zonder kosten!
Dit probleem zelf ook gehad midden in bos
wegenwacht kon me niet vinden dacht leuke wandeling maken met de hond
iedereen dood op zitten eindelijk in de auto contact erop maar pats kon hem wel doordraaien maar niet starten pin was afgeknapt waar de veer omheen zat…naar 4 uur te hebben gewacht heeft de anwb me aangesleept en kon hem wel starten alleen thuis de plus en min eraf moeten halen
volgende dag kon ik hem ook niet meer aanslepen viel in de beveiliging
joepie nieuw contact slot was 225 euro kwijt leuk want had hem net 2 weken en wist er niks van nog dus maar laten doen was okk 1x nooit meer weer ;)Dus een how-to zou fijn zijn ;)
3 oktober 2014 om 20:29 #18240173Weer een kleine grote update voor mijn coupé-tje. Ten eerste is een afspraak met de spuiter geplant voor as maandag om de spoiler covers aan de zijkant te spuiten en nog wat dingen. Zo zijn mijn booskijkers gejat en heb daar voor nieuwe gekocht. Ook maar gelijk elektrische M3 look spiegels gekocht met knipperlicht. Mijn rechter is gebroken en de vorige eigenaar heeft er geen elektrische opgezet, dus nu maar meteen goed.
Ik heb bij de dealer ook gelijk een Astra H 1.9 CDTI luchtfilterhuis gekocht en de aanzuigbuizen van de Vectra C, dit natuurlijk een wel bekende modificatie. Ik heb al heel lang een open lucht filter maar vond dit eigenlijk niet mooi (wel een mooi turbo aanzuig geluid). Deze begon te roesten en heb zo’n luchtfilter met behuizing erom besteld en rijdt daar nu 3 dagen mee. Echter maakt dit ding een herrie.. Het lijkt wel een celica met open uitlaat… En ik ben nog geen 50+ dus Toyota komt er niet in.. Wél weer €160 lichter maar ik denk dat de filter het waard is! Hopen voor een mooi geluid! :hmmz
Ook de remblokken zijn slecht dus gelijk maar alles nieuw besteld! 4x ATE power discs gegrooved voor en achter en EBC redstuff blokken rondom. Tegelijk ook even bussen verf laten maken in de kleur van de auto voor de remklauwen! king:
Vandaag ook nog de auto helemaal gepoetst van binnen en van buiten, wel 4,5 uur mee bezig geweest maar hij is weer de originele kleurcode ipv mat grijs! :thumb
Hij is nog niet klaar maar zo kan hij zondag in Amersfoort wel getoond worden op de meeting!
Verdere update volgt als de luchtfilter, remmen en de overige onderdelen zijn gespoten en gemonteerd! :agent
3 oktober 2014 om 20:40 #18240174mooie updates :thumbup
tot zondag @ amersfoort
6 oktober 2014 om 19:05 #18240175Zondag ochtend voor de meeting in amersfoort nog de 1.9CDTI airbox gemonteerd met de vectra buizen. Dit is echter nog niet zo simpel als de how-to’s laten denken. Hierdoor ook nog te laat voor het inschrijven voor de categoriën…
In het kort:
-buizen in filterhuis aanpassen
-Rubber wat bij het huis zit geleverd gebruiken en goed invetten dat hij makkelijk glijd ;) , oude vervangen deze is eigenlijk te smal.
-afwateringspijpje aan de onderkant van het huis afzagen, anders valt hij er niet diep genoeg in
-MAF sensor kabeltje verlengen met +/- 4cm zodat je de originele cover kan gebruiken en het er netjes uitziet (netjes gesoldeerd)
-Vectra buizen passen eigenlijk voor geen meter, aanzuigbuis zit klem en komt tegen de radiator aanvoer?buis
-aanzuigbuis klemmen afzagen/slijpen
-flexibel tussenstuk en eigenlijk te lang en moet met geweld worden ingedrukt (drukt het luchtfilterhuis naar achteren)
-ophanging huis aan achterkant M6 draad in getapt zodat deze redelijk makkelijk te bevestigen is.Achteraf best een gekut :fy1 maar blij met het resultaat!
Foto’s:
Owhja, op de foto’s ook te zien dat ik vorige week de hoodlifts heb aangepast.
Heb overal rubbertjes voor gemaakt en de ringen veranderd, die rommel wat er bij zat
verbogen helemaal onder de kracht die erop staat.6 oktober 2014 om 19:20 #18240176Even om terug te komen op luchtfilters, heb er inmiddels 4 verschillende gehad met dezelfde auto/setup:
qua vermogen niet veel merkbaar verschil, ook de direct route niet echt naar mijn idee. Zelfs de intercooler niet maar auto is dan ook niet gechipt.1e was een openluchtfilter (foam) met gedeeltelijke behuizing: zag er leuk uit, merkte er niet veel van, té veel open ruimte
2e ivm noodzakelijke vervanging een openfilter van aluminium met gaas ertussen, zie een paar foto’s terug: Was groter en zag er redelijk uit, qua vermogen zal het niet
positief zijn ivm warme lucht. Maar wat betreft geluid SUPER!! DV blies harder af en het aanzuiggeluid was geweldig, er leek wel een gigantisch biturbo blok onder de kap te zitten.
(krijg van de vriendin nu ook de opmerking dat de niet meer stoer is nu deze is verwijderd) :hmmz
3e zo’n carbon inductie filter wat je voor 50-60 euro overal kan kopen in een kitje. Ten eerste klote om passend te maken en knap ziet t er niet uit. Voor de liefhebber wel een heel zwaar brommend
geluid. Ik vond het niets en heeft er maar een week opgezeten. Veel herrie, hoorde amper de DV nog, en een zwaar geluid komt nog wel een keer met een andere uitlaat.
4e en laatste setup is dus de originele GM CDTI filterbehuizing, ziet er veruit het beste uit en ik zal het dus WSS ook zo laten. Ook het duurst.. koste me bij de dealer €152.75 voor het huis + aanzuigbuizen. Echter, ook al lees ik op het forum anders, het geluid is helemaal niets! Nog geen brommetje, dit is erg jammer aangezien het nu net klinkt als mijn oude 1.6SZR met DV haha :???:
Wellicht nog een verandering met een K&N filter erin.6 oktober 2014 om 19:32 #18240177Nice!
6 oktober 2014 om 19:36 #18240178Foto’s Amersfoort:
6 oktober 2014 om 19:56 #18240179Auto vanavond weggebracht naar de spuiter.
-grill zat te strak en lak begon daardoor te bobbelen> wordt passend gemaakt en grill/motorkap opnieuw gespoten
-booskijkers worden gespoten
-spoiler plaatjes worden gespoten en spoiler zelf gedeeltelijk
-Nieuwe M3 look spiegels (elek+licht) en adapterplaten vandaag helemaal uit elkaar gehaald om het makkelijker te spuiten en de “glaasjes” worden smoke.
Ook vandaag nog een nieuwe ATE power disc remschijf binnen gehad, eentje was er gesneuveld tijdens het vervoer. Als de auto terug is kunnen die eronder samen met de EBC redstuff blokken! king:
7 oktober 2014 om 08:03 #18240180Boor een paar gaten onderin je 1.9 bak, dan hoor je m wel goed aanzuigen en je DV hoor je ook :)
Voor de geïnteresseerde, ik heb nog zo’n 1.9 cdti bak te koop.
13 oktober 2014 om 08:56 #18240181Weer een rip uit mijn lijf, had niet verwacht dat al dat kleine spul spuiten €600 zou zijn als zowat de hele auto + herstellen bodykit €1300 was.
Maar ze hebben wel “gratis” de motorkap + grill opnieuw passend gemaakt en gespoten… :???:
13 oktober 2014 om 15:14 #18240182Spiegels zitten erop, maar het halve interieur ligt eruit. Degene wie de vorige spiegels heeft gedaan heeft draden van de elektrische verstelling gebruik voor de + van de knipperlichten die erin zitten. Ik wil dit weer naar origineel brengen zodat ik de elektrische verstelling wél kan gebruiken. Maar waar zit dit aangesloten op de knipperlicht kabels in het dashboard?? Alle hulp is welkom :wtf Wie heeft hier verstand van, ook welke draden wat zijn wat betreft de elektrische bediening? :???:
30 december 2014 om 19:01 #18240183Door tijdgebrek, het slechte weer, etc etc.. geen tijd voor de auto gehad :puke
Er moest echter veel gebeuren dus uiteindelijk maar besloten de auto naar familie te brengen en nu een maand later eindelijk de auto weer terug op de weg.
Wat moest er gebeuren:
-Nieuwe booskijkers monteren
-Spoiler kapjes lijmen
-Grote beurt met alles er op en eraan
-remschijven/blokken en olie vervangen
-radio nakijken
-electrische spiegels aansluiten
-kleppendeksel spuiten
-Nieuw alarm (ben de code kwijt van het alarm en kan geen nieuwe sleutels meer programmeren)
30 december 2014 om 19:08 #18240184-Zoals te zien, is het kleppendeksel nu zwart met een nieuwe pakking en nieuwe NGK iridium bougies.
-booskijkers zijn netjes geplaatst onder de originele rubbers
-Schijven zijn ATE Power discs geworden (gegrooved) met EBC red stuff blokken rondom.
-grote beurt met alles er op en eraan is gedaan (gebeurd elke 10dkm)
-Radio is nog niet terug, maar waarschijnlijk de RCA aansluitingen defect dus dat wordt een nieuwe met DAB+ (alpine 136BT)
-elektrische spiegels aansluiten lukt niemand…. VRIJWILLIGERS (tegen betaling)? geen idee hoe die kabels zitten/horen te zitten :wtf
-gisteren nieuw klasse 3 SCM gekeurd alarm laten monteren, en wat blijkt vandaag vind ik de code van het oude alarm :fy130 december 2014 om 21:23 #18240185Haha die van die oude code is zwaar zuur.
Maar vanwaar die bougies? Ik dacht dat bosch beter was als je auto wat gekieteld was kwa pk’s ik zelf rij ook op bosch met ongeveer 300pk
2 januari 2015 om 07:52 #18240186@Maurice89 wrote:
Haha die van die oude code is zwaar zuur.
Maar vanwaar die bougies? Ik dacht dat bosch beter was als je auto wat gekieteld was kwa pk’s ik zelf rij ook op bosch met ongeveer 300pk
Elk jaar (9-12.000) een grote beurt en besparen op €35 bougies is ook iets… Daarnaast worden deze op de forums aangeraden maar heb zowel met de originele bosch en deze ngks nooit problemen gehad!
2 januari 2015 om 18:37 #18240187Die iridiums veroorzaken vaak allerlei vage problemen. Ik heb het zelf gehad, en inmiddels 3 bekenden in m’n directe omgeving ook, Allemaal Astra G/H met +/- 300pk. Bougies verwisselen met Bosch en geen centje pijn meer. Bij mij komen ze er nooit meer in.
2 januari 2015 om 20:50 #18240188ja inderdaad minstens een platinum bougie er in, veel mensen steken er platinums van ngk er in, vaak gaat het goed ik had er ook geen problemen mee.
maar voor de zekerheid heb ik ze toch van bosch er in :)13 januari 2015 om 17:21 #18240189:thumb Ik heb bij de astra opc1 ngk er in en ding loopt stationair niet echt lekker maar waren bougies van 6 euro per stuk haha
14 januari 2015 om 14:27 #18240190een opc1 loopt nooit lekker haha king:
14 januari 2015 om 16:23 #18240191Ligt turbo blokje in uit 2003 :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.