astra coupe, welke motor?

Forumindex Forums Modellen Astra astra coupe, welke motor?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17888809
    skrm
      Lid sinds:
      10 October 2009

      wat is eigenlijk precies het verschil met een X18XE1 en Z18XE ?

      ik heb zelf een X18XE1

      #17888810
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Motorsturing – Gasklep – pedalenset

        De X18XE1 heeft een mechanische gasklep bediening, een Z18XE heeft electrisce gasklep bediening.

        De X18XE1 heeft dus een mechanische verbinding tussen de gasklep en de gaspedaal.

        de Z18XE heeft op het gaspedaal een positiesensor zitten (potentiometer), en op de gasklep een gasklepstelmotor.

        Voordelen voor de Z18XE zijn dat ie zelf kan bepalen hoever de gasklep opent, zo opent bijvoorbeeld bij laag toeren en volgas de klep niet volledig, zodat er ook niet onnodig veel bezine ingespoten hoeft te worden.

        Willem

        #17888811
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          Ik wil een z20leh coupe, en die gaat r komen ook :D

          #17888812
          pwnerer
            Lid sinds:
            6 September 2010

            @Baas J. wrote:

            Ik wil een z20leh coupe, en die gaat r komen ook :D

            +1

            #17888813
            AsconaC20NE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 December 2004

              ik haal met mijn 2.2 16V 1 op 10 gemiddeld. Rij af en toe ook wel eens flink door en regelmatig korte stukjes. Maar ook stukken netjes op cruise control.

              ik vond de 1.8 op zich prima voor een cabriolet. 1.6 vond ik véél te licht. 2.0 Turbo had ik het liefst willen hebben maar moeilijk te vinden met de andere eisen die ik had.

              En de 2.2 is niet heel zuinig, maar het karakter van de motor vind ik wel heel erg fijn. Niet zo rauw als de 1.6 en 1.8 en pakt mooier op van onderen. Nadeel is alleen dat deze op de snelweg nog redelijk wat toerenmaakt net als de 1.6 en 1.8. Dat had met deze motor ook wel minder kunnen zijn. Maar verder top motortje

              #17888814
              Astra F Vaassen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 February 2010

                Zat laatst bij een 2liter turbo in, mooi rap zo’n ding en een fijne motor:P

                #17888784
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  @Astra F Vaassen wrote:

                  Zat laatst bij een 2liter turbo in, mooi rap zo’n ding en een fijne motor:P

                  Ja denk daar aan, maar dan met 300+ pk ;)

                  #17888815
                  ackuijt
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 February 2008

                    Hee, ik rijdt zelf in een Zafira A 2.2 en haal op de snelweg 1 op 12 gemiddeld, een kennis die gelijktijdig mee reed in een Zafira B 1.8 verbruikte toch meer op ee rit van dik 1100 kilometer….
                    Zo onzuinig is die 2.2 ook weer niet, en besides dat koppel…daar ben je heeeeeeel snel aan gewend van dit blok.
                    :wtf

                    #17888816
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Ik heb een Astra G Coupé met X18XE1, op LPG. Het is niet de meest verfijnde motor, maar heeft me nog nooit laten staan. En er zit wat minder elektronica in dan aan de Z18XE (bijv. gaskabel ipv stappenmotor), dus mocht er wat zijn, is het wat goedkoper om te repareren.

                      Heb ‘m in het capri yellow (vind ik de mooiste kleur voor de Coupé). Daarvoor ook met een Astra G Coupé Z22SE gereden, die zoop enorm, trok ook wel enorm.

                      Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu zoekt. In je eerst post heb je het over de coupé cabrio (lijkt mij de Astra H CC?), maar daarna gaat het voortdurend over de Astra G Coupé en de Astra G Cabrio.

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.