Astra coupe Wegmisbruikers

Forumindex Forums Modellen Astra Astra coupe Wegmisbruikers

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17547158
    Stoeipoes
      Lid sinds:
      14 December 2005

      origineel gepost door Gommel

      origineel gepost door Spijkcity
      Het zijn gewoon gore *#&#^% honden en die hebben niets te doen.Dan gaan ze maar jongens pakken die hard werken voor hun centjes.

      Ben ik niet met je eens, ten eerste doen ze gewoon hun werk en ten tweede vraag je om aandacht als je je auto zo maakt.

      Ben ik niet met je eens als we allemaal van die saaie standaart opels zouden rijden dan was er ook nix aan;)

      @ arjan was toch goed in beeld te zien.

      #17547159
      Peter i200
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        origineel gepost door wim-v6
        Kenteken verlichting schijnt TE VEEL op de grond, had meer weg van een bouwlamp / undercar verlichting als van kenteken verlichting, en dat mag dus niet zo op de grond schijnen.

        Als het bij de APK goed is, betekend het nog niet dat het voor de Wet mag op straat.

        daar zitten namelijk enigzins verschillen in de regel.

        Je auto word ook niet afgekeurd op te veel uitlaat geluid, maar word wel gecontroleerd door de politie op uitlaatgeluid.

        Kentekenplaat had officieel wel afkeur kunnen zijn, deze hing te laag.

        Willem

        Graag zou ik dat stukje uit het apk boek eens hebben waar dat staat van de hoogte van je kentekenplaat. en waar de precieze omschrijving staat van de kenteken verlichting of deze niet op de grond mag schijnen….:vertag

        #17547160
        lambo452
          Lid sinds:
          7 May 2008

          de corsa D van mijn oma schijn ook het kenteken verlichting op de grond.. danwel niet zo fel als deze maar toch zeker dat je kan zien wat voor wegdek eronder ligt… dus dat t niet mag lijkt me sterk… alleen hoe fel het is .. en als hij zn kenteken hoger had opgehangen had t ook minder geweest…

          maar al met al een leuk plaatje

          #17547161
          Botho
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 May 2009

            origineel gepost door xladage

            origineel gepost door Botho

            jij moet wel een agent zijn……
            als je een ferrari koopt met oerbrul hoef je er toch ook geen bosal demper onder te schroeven… wetgeving slaat echt nergens op

            Nee helaas, geen agent, verre van zelfs, maar je draait het hele verhaal nu wel een beetje om.

            Als jouw auto een bepaalde hoeveelheid geluid MAG produceren, en je zorgt er voor dat hij meer gaat produceren, dan moet je niet vreemd opkijken als iemand daar wat van gaat zeggen. Ook een ferrari heeft een maximaal aantal decibel dat uitgestoten mag worden, dus ook de oerbrul ligt aan banden.
            En nou gaat het er niet om dat een Ferrari een extra demper zou moeten krijgen, maar dat als je een bepaalde demping moet hebben, je die niet er onder vandaan moet schroeven!

            Of je nu een Ferrari rijdt, of een gepimpte astra, maakt niet uit.
            Als je je auto tegen de regels in onder handen neemt kan je daarvoor een prent krijgen. En ookal slaat misschien de wetgeving misschien nergens op, dat is geen reden om je er niet aan te houden. Even zwart wit gezien ligt een stukje verderop “Tja meneer de agent, dat je hier maar 50 mag slaat echt nergens op, daarom rijd ik gewoon 120” of “Tja meneer de rechter, dat ik die vent niet verrot mocht schoppen slaat echt nergens op, dus heb ik het maar gewoon gedaan”

            Het ging er dus om dat je ook een vette wagen kan rijden die wel aan de regels voldoet, en dat het niet de schuld van de wetgeving is dat er een overtreding is, maar de schuld van de persoon die de uitlaat er onder uit gehaald heeft.

            1 ding weet ik wel. Wij hadden een golfje III GT in de straat, met een uitlaat die meer decibel als lowlands produceerde, en iedere nacht als hij om een uurtje of 1 aan kwam kachelen zat ik recht op in mn bed. en dat lijkt me ook niet de bedoeling….

            Maar goed, zoals ik in mn eerste post al zei “Nou wil ik niet over de regels zelf of over de naleving in discussie gaan…..”

            hahahahahah geweldig, meer herrie dan Lowlands!!! Dan doet hij goed zijn best. Tja snap het wel maar vind het zo sneu voor iemand die zijn auto zo mooi maakt en dan zijn zuur verdiende geld in een dubbele demper van toch gauw zo’n 500 tot 700 eurie steekt en hem dan er weer af moet halen. Hou dan die bontkraagjes aan met die afgetrapte gti’s gsi’s en vtechies met zo’n 90 euro uitlaat zonder db killer aan. Die maken pas een pestherrie…. Maar je hebt gelijk.. Zijn de regels maar ze zijn wel krom

            #17547162
            BlackSapphire
              Lid sinds:
              4 July 2009

              zeik zeik….laat de mooie auto’s toch gewoon rijden…

              #17547163
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                Regels zijn regels, je weet eigenlijk wel dat je gezeik KUNT krijgen met aftermarket producten. De 1 kan het waarderen, en de andere niet. Vind het wel fair dat hij z’n auto niet wegsleept.

                #17547164
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  origineel gepost door Peter i200

                  origineel gepost door wim-v6
                  Kenteken verlichting schijnt TE VEEL op de grond, had meer weg van een bouwlamp / undercar verlichting als van kenteken verlichting, en dat mag dus niet zo op de grond schijnen.

                  Als het bij de APK goed is, betekend het nog niet dat het voor de Wet mag op straat.

                  daar zitten namelijk enigzins verschillen in de regel.

                  Je auto word ook niet afgekeurd op te veel uitlaat geluid, maar word wel gecontroleerd door de politie op uitlaatgeluid.

                  Kentekenplaat had officieel wel afkeur kunnen zijn, deze hing te laag.

                  Willem

                  Graag zou ik dat stukje uit het apk boek eens hebben waar dat staat van de hoogte van je kentekenplaat. en waar de precieze omschrijving staat van de kenteken verlichting of deze niet op de grond mag schijnen….:vertag

                  Verlichting van een undercar kit geeft net zo veel licht als dit kenteken licht, ik denk dat daar het struikelblok zit.

                  ik denk als hij zorgt dat het licht niet op de grond schijnt het ook gewoon in orde is.

                  Er staat alleen in de wet dat het achter kenteken verlicht moet zijn, met wit licht, niet hoe fel of hoe zwak.

                  hij moet de kentekenplaat verlichten niet heel de straat eronder.

                  Het originele licht van een Corsa-D geeft geen hele gloed op het wegdek, dat doet deze wel.

                  Hierdoor kan deze voor het zelfde regelement als verlichting onder de auto komt te vallen.

                  Willem

                  #17547165
                  Botho
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2009

                    origineel gepost door 2e-c14nz
                    Regels zijn regels, je weet eigenlijk wel dat je gezeik KUNT krijgen met aftermarket producten. De 1 kan het waarderen, en de andere niet. Vind het wel fair dat hij z’n auto niet wegsleept.

                    http://www.youtube.com/watch?v=U36zazWKtQc

                    Nou dan moet je hier maar eens kijken. Zelfde verhaal. subaru rijdt wat te hard en oom agent besluit tot afslepen na teveel db’s. het is maar net wie je treft…. (na het stukje met de quad)

                    #17547166
                    Peter i200
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      origineel gepost door wim-v6

                      origineel gepost door Peter i200

                      origineel gepost door wim-v6
                      Kenteken verlichting schijnt TE VEEL op de grond, had meer weg van een bouwlamp / undercar verlichting als van kenteken verlichting, en dat mag dus niet zo op de grond schijnen.

                      Als het bij de APK goed is, betekend het nog niet dat het voor de Wet mag op straat.

                      daar zitten namelijk enigzins verschillen in de regel.

                      Je auto word ook niet afgekeurd op te veel uitlaat geluid, maar word wel gecontroleerd door de politie op uitlaatgeluid.

                      Kentekenplaat had officieel wel afkeur kunnen zijn, deze hing te laag.

                      Willem

                      Graag zou ik dat stukje uit het apk boek eens hebben waar dat staat van de hoogte van je kentekenplaat. en waar de precieze omschrijving staat van de kenteken verlichting of deze niet op de grond mag schijnen….:vertag

                      Verlichting van een undercar kit geeft net zo veel licht als dit kenteken licht, ik denk dat daar het struikelblok zit.

                      ik denk als hij zorgt dat het licht niet op de grond schijnt het ook gewoon in orde is.

                      Er staat alleen in de wet dat het achter kenteken verlicht moet zijn, met wit licht, niet hoe fel of hoe zwak.

                      hij moet de kentekenplaat verlichten niet heel de straat eronder.

                      Het originele licht van een Corsa-D geeft geen hele gloed op het wegdek, dat doet deze wel.

                      Hierdoor kan deze voor het zelfde regelement als verlichting onder de auto komt te vallen.

                      Willem

                      Dan staat er nog steeds niet dat hij niet op de weg mag schijnen,

                      maar dat is nog geen antwoordt op mijn vraag waar het staat van de hoogte van de kentekenplaat ben daar wel eens benieuwd naar…..:hmmz

                      #17547167
                      opelvssn
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        die hoogte staat nergens vermeld… heb ik ook al x gebakkelei met agent over gehad…

                        en dat die kentekenverlichting op de grond schijnt is ook gelul… heb hier thuis 2 renault bussen lopen, en ‘s avonds schijnt van alle twee de kentekenverlichting ook op de straat,

                        denk dat het die agent er gewoon omging dat het blauw is en dat dat dus niet mag…

                        #17547168
                        Peter i200
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          dat bedoel ik dus, iedereen loopt zomaar vanalles te roepen zonder dat ze zelf weten waar ze het over hebben.
                          de regels zijn zoals ze in het apk boek staan en niet anders, de politie kan daarin tegen wel een beukering geven voor inderdaad zaken als teveel uitlaat lawaai, geblindeerde voorzijruiten. enz.

                          #17547169
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            jah, heb die Astra idd ook gezien bij wegmisbruikers..
                            jammer van die achterlampen trouwens. Echt zonde.
                            Die spoiler ben ik ook niet zo’n fan van.. Die uitlaat / einddemper ook niet.. Wel een mooie kleur had die wagen. Dat wel !

                            Maar ja, het blijft allemaal een kwestie van smaak natuurlijk.
                            ‘Zoveel mensen zoveel wensen’ :jerry

                            (heej, volgens mij was dat een befaamde reclame slogan van het inmiddels wijlen ‘Postkrediet’ van de Fa. DSB ?? haha)

                            #17547170
                            Seth
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 September 2009

                              Nou ik weet wel dat de GOCA (Belgische APK) en de wet verschillen in vele dingen.

                              Ik heb nu ook neonverlichting onder mijn wagen en hier geraak ik mee door de controle maar ik ben niet zo dom om hem op de openbare weg aan te zetten. Neon verlichting is goedgekeurd voor de GOCA maar mag niet op de openbare weg branden door ome agent met reden dat dit een verblindend effect geeft op de weg. (wat ik zelf betwijfel want ikzelf heb last van nachtblindheid en daar heb ik geen problemen mee + dit is passief licht maar goed)

                              Ook spoilers moeten aan enkele voorwaarden voldoen. o.a. ze mogen niet boven het dak uitsteken, het zicht niet belemmeren indien men maar 1 zijspiegel heeft, niet aluminium/carbon is, etc…

                              Met de uitlaat daarintegen, als je echt sound wil hebben, geraak je niet door de GOCA maar als je gewoon een demper hebt die soundlijk aanpasbaar is vanuit de wagen, is dit ook geen enkel probleem, een druk op de knop en je kan hem zo laten brullen.

                              Ikzelf ben dus ook iemand die graag knutselt en ik kan eerlijk zeggen, je kan een wagen prachtig uitbouwen zonder buiten de lijntjes van de wet te komen. uiteraard moet je wel weten wat je wel en niet mag doen. ik zelf heb veel van de site http://www.how2tune.be en ik bel regelmatig naar de GOCA en politie.

                              En als je tegengehouden wordt geef ik je een gouden tip: blijf rustig tegen agent Koos en ga vooral niet in discussie. ;) Zo heb ik in mijn beginjaren ook boetes vermeden.

                              Seth

                              #17547171
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Undercar verlichiting mag ten eerste niet ivm Voertuigregelement niet voorschrijft dat jij verlicgtinh onder je auto mag / moet voeren.

                                ten 2e het kan afleiding veroorzaken.

                                Verblinden zal het niet gauw doen.

                                Willem

                                #17547172
                                Seth
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 September 2009

                                  Nou, ik ben met al mijn neon al naar de controle geweest en daar ben ik er los door geraakt. Uiteraard bestaan hier ook enkele regels voor van knoppen enzo meer en hebben ze mij wel gewaarschuwd om dit niet op de openbare weg op te zetten.

                                  En dat van het verblinden had toen een agent tegen mij wijsgemaakt dus als dit fout is zal ik hem eens bij zijn kraag vatten :jerry

                                  Seth

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.