Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra Coupe Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2011 om 14:31 #17897884
ziet er goed uit niels(Y)
21 augustus 2011 om 17:22 #17897885@rallyastra wrote:
@fast cow wrote:
waar moet je dan aan denken voor zo’n motor upgrade +3000,- ofzo?
Nee daar kun je de onderdelen nog niet eens voor kopen, alles bij elkaar zul je eerder 3x zoveel kwijt zijn. Gemiddeld kosten dit soort projecten tussen de 10 en 15k, beetje afhankelijk welke turbo je er op zet.
Wat moet ik me dan voorstellen bij de 5000 die VMAX op hun site rekent wat naar verluid inclusief inbouw is? Stel iemand bouwt zelf de motor op (inclusief zelf gelast spruitstuk) en laat hem inbouwen wat ben je dan kwijt inclusief aanschaf van delen?
22 augustus 2011 om 07:25 #17897886Geen idee, dan zou je een lijst moeten opvragen van welke onderdelen hun gebruiken en dat naast elkaar leggen. Vaak zit er qua merk nog aardig wat verschil in.
22 augustus 2011 om 12:26 #17897887Denk ook eerlijk gezegd dat dat onder andere een k26 zal zijn voor de c20let. Als je voor een garrett gaat moet je al een ander spruitstuk + nog alles daarop aanpassen
6 september 2011 om 15:26 #17897888Hopelijk morgen de bak weer ophalen, sper wordt ingebouwd maar helaas door de vakantie periode duurt alles wat langer..
10 september 2011 om 16:22 #17897890Zo het duurde even voor de update, probleem is namelijk dat je in de bouwvak vakantie niets klaar krijgt, de meeste bedrijven zijn dicht of werken op halve kracht. Wachten was op de versnellingbak, daar moest een sper ingebouwd worden.
10 september 2011 om 20:31 #17897891Mooi project! :thumbup
Ik vraag me alleen af of het streef vermogen van 350pk gehaald gaat worden (aan de wielen) aangezien de Z20LEH turbo maximaal 310pk aan kan hierna zal het uitlaatspruitstuk niet meer toereikend zijn voor hogere vermogens door de geringe doorlaat van het spruitstuk…
Ben wel benieuwd naar je vermogens grafiek!
Succes! :afro
Gr,
Steven
12 september 2011 om 10:50 #17897889Ben er zelf ook bang voor, bovendien heeft de uitlaat maar een diameter van 63mm ik denk zelf dat die rond de 310/320 blijft hangen. De klant heeft zelf ook alle onderdelen aangeleverd, ik moet het geheel alleen maar inelkaar bouwen.
12 september 2011 om 17:21 #17897892Vandaag nog wat afbouwwerk gedaan en nog het een en ander passend moeten maken.
16 september 2011 om 05:55 #17897893En loopt ie all??
23 september 2011 om 21:52 #17897895Ja ff paar dingen afbouwen, morgen wordt hij opgehaald ! Zal overdag paar foto’s schieten!
30 september 2011 om 14:59 #17897896ben eigenlijk wel benieuwd naar de fotos :D
3 oktober 2011 om 21:53 #17897898Sorry heb geen foto’s meer kunnen maken omdat ik een vrijgezellen feest had en de klant de auto ff snel kwam halen, auto is ook al bij EDS op de bank geweest en er is zoals al verwacht een lager vermogen uit gekomen. Maar desondanks is 301 pk en 420 nm koppel een leuk begin, volgend jaar komt er als goed is nog een turbo upgrade.
Dit zijn de laatste foto’s die ik hier nog heb, zal ff kijken of de klant een keer wat foto’s wil schieten.
4 oktober 2011 om 11:05 #17897899Ach, 300 pk is toch best leuk in een Astra! :wub
4 oktober 2011 om 11:53 #17897900Wat is de reden, dat hij minder vermogen leverd dan verwacht? Kan de turbo het niet aan, dat er een upgrade komt?
5 oktober 2011 om 17:00 #17897901Ja hij is begrensd op de turbo, volgens EDS kon er nog een 20 pk bij met een nieuwe LEH turbo omdat deze al aan het slijten was. En een 76mm uitlaat zal ook geen overbodige luxe zijn.
5 oktober 2011 om 17:10 #17897902ik ben met hem mee geweest naar eds ook met mijn coupe weer…
we gaan van de week even ze orginele dumpvalve ook checke want ergens intern verliest die druk en volgensmij is die gescheurd en dicht die de grotere druk niet goed af meer want hij is alleen afgedopt met een boutje in de slang. geen spacer ertussen.
hij heeft alles zelfde als mij plus de eds inlaat, ik heb alleen 3inch downpipe tot middendemper en dan 2.5inch tot einde en hij 2.75inch downpipe en dan verder 2.5inch tot t einde en ik kwam op 304.9pk en 507.2nm koppel dus hij zal dat toch wel moeten evenaren of zelfs overtreffen.
6 oktober 2011 om 13:02 #17897897ik vind dat verhaal van de turbo maar een raar verhaal.. wat zou er dan moeten slijte?? dus dat zou moeten zeggen dat als die een nieuwe leh turbo erop knalt, die nog vermogen zal moeten verliezen met de jaren omdat deze aan het slijten is.. klinkt mij niet logisch, weet niet hoe jullie erover denken?!
@rallyastra wrote:
Ja hij is begrensd op de turbo, volgens EDS kon er nog een 20 pk bij met een nieuwe LEH turbo omdat deze al aan het slijten was. En een 76mm uitlaat zal ook geen overbodige luxe zijn.
6 oktober 2011 om 15:05 #17897894dr ken genoeg aan een turbo slijten hoor Ram lagers seals enz.
de turbo is het onderdeel wat het meeste toeren maakt van het hele blok.toen op me oude blok er een frisse turbo op kwam gaf ik ook ineens iedereen dik pak slaag die me normaal eruit reden.
6 oktober 2011 om 16:36 #17897903Ik zie dat je er ook een eds inlaatspruitstuk hebt op gezet.
Maar zit er dan zoveel verschil in die en het origineel?6 oktober 2011 om 21:36 #17897904ik niet maar hij heeft m wel.. en ze zeggen bij eds dat je daar 20 tot 30pk ken pakken ligt aan je hele setup.. daarom koste ze ook wel wat en je koppel wordt veel beter in het midden gebied van je toeren
7 oktober 2011 om 15:27 #17897905toch nog zoveel?, dus eigenlijk wel aanschaf waardig als je met phase 3.5 wil rijden.
7 oktober 2011 om 15:40 #17897906ja het is het zeker waard voor het geld en weegt ook bijna nix dat ding vergeleken met de orginele
17 oktober 2011 om 10:41 #17897907klink miss heel dom maar waarom is er niet een leh motor ingegaan denk kwa kosten voordeliger
17 oktober 2011 om 10:49 #17897908Alles is nu nieuw en ken 600 pk aan dus als er volgend jaar een garett op komt geen aanpassingen meer nodig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.