astra coupe piepend geluid bij sluiten/openen van de ramen

Forumindex Forums Modellen Astra astra coupe piepend geluid bij sluiten/openen van de ramen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Andy6446
    Deelnemer

Dag allemaal,
      Ik heb laatst iets irritants aan mn coupe ontdekt (ligt aan t mooie weer i.c.m. stinkende airco).
      Omdat ik de airco niet goed kan verdragen (niet alleen maar dat die stinkt), rij ik bij mooi weer met ramen open. In de winter had ik daar geen last van maar nu moeten deze vaak open en dicht gaan en dan komt r een behoorlijk irritant piepend geluid bij(glas op rubber waarschijnlijk). Ik heb al een paar posts hier over gelezen maar eigenlijk niemand had een werkend oplossing hier voor (teflon of silicone spray, invetten enz. maar niemand was r volledig tevreden over).
      Misschien hier iemand een idee hoe dit het beste opgelost kan worden. Kan me niet echt voorstellen dat alle coupe’s dit probleem hebben.

Trouwens, nog iets over mn stinkende ac. Als ik die aanzet is r niks aan de hand, werkt prima. Pas nadat ik die uitzet begint behoorlijk stinken. Die ruikt niet naar schimmel oid maar naar metaal/vet. Heel raar.
      Heeft iemand misschien daar ervaring mee.

gr

SimpleFace

Misschien ooit olie over de condensor van de airco gelopen. Er schijnen van die busjes met spul verkocht te worden in Duitsland die je eroverheen leegspuit om de boel schoon te maken.
        Mijn ervaring met siliconenspray is juist supergoed, gebruik het voor de winter en na de winter om alle rubbers mee in te smeren en ook de rubbers tegen het raam, nooit geen last van piepende ramen.

Andy6446
        Deelnemer

ik zal de siliconespray dan maar proberen, hopelijk werkt t

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.