Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Coupe navigatie vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2014 om 18:27 #17266236
Hallo,
ik heb onlangs een astra coupe gekocht met originele navigatie op groot scherm erin.
De navigatie/radio is een ncdr 1500 met cd wisselaar in het dashboard kastje.
Nu wil mijn Kenwood radio met mp3 erin hebben.
Is het mogelijk beide systemen onder elkaar te plaatsen of iets dergelijks?
En de cd met de kaarten voor de navigatie is beschadigd. Is deze ergens te downloaden of anders verkrijgbaar?En wat plaatjes van de auto:
De auto moet nog ingevoerd worden. Het is een 1.8 uit 2001.Groeten Jimmy
4 juni 2014 om 09:21 #18237108Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van deze mooie coupe !
Je zou de ISO kabel die naar de NCDR gaat kunnen splitsen door middel van bijvoorbeeld een ISO2Car kabel.
De brede stekker uit je ISO blok moet in ieder geval in de NCDR en je zal op de NCDR dan vanuit de overgebleven ISO stekkers alleen de gele, rode en zwarte draad moeten aansluiten (en natuurlijk de GPS antenne).De Kenwood geef je dan de overige 2 ISO blokken en de antenne aansluiting.
Hiermee blijft je NCDR wel bruikbaar voor navigatie en je Kenwood is dan aangesloten op de luidsprekers van je auto.
Het kan zijn dat op de Kenwood radio je de gele en rode draad moet verwisselen wanneer de Kenwood radio zijn geheugen en instellingen verliest wanneer je de auto van het contact haalt.Ik weet niet of de NCDR een aparte luidspreker heeft voor de navigatie aanwijzingen (stem).
Als deze normaliter ook via de deur luidsprekers gaat dan zul je op de NCDR een aparte luidspreker moeten aansluiten, hiervoor zou je dan een luidsprekertje wat ook bij carkit’s wordt toegepast kunnen gebruiken.Wat betreft de navigatie CD : zoek even op marktplaats of plaats hier in het markplaats gedeelte een oproepje.
Het is te downloaden (mag niet op het forum gedeeld worden) en natuurlijk kan je dealer je ook nog wel aan een originele helpen.Op zich een leuk project en goed te doen :thumb
4 juni 2014 om 10:25 #18237109Ik zit met precies hetzelfde, alleen heb dan een NCDR1100 met GID. Wat is eigenlijk het verschil tussen de ncdr1500 en ncdr1100? Ik heb trouwens wel de extra rgb stekker liggen achter de GID. Volgens mij moet het heel simpel zijn om de CID werkend te krijgen? Maar wil het sowieso naast mn Pioneer radio. Ik ben aan het bekijken of ik de NCDR1100 niet naar het opbergvakje kan verplaatsen en de Pioneer op de plaats waar nu de NCDR zit.
Ik ga dit op de voet volgen…
4 juni 2014 om 10:31 #18237110Om én de NCDR (alle ori speakers zijn losgekoppeld) en de Pioneer aan te sluiten (gaat via remote naar versterkers) heb je dan niet een soort dubbele iso stekker nodig? Of is een aftakking van geel of rood genoeg om de pioneer te gaan laten werken? Ik heb ooit geprobeerd de stuurbediening te laten werken met CAR PI 151 adapter maar dat was al een groot drama…
4 juni 2014 om 21:56 #18237111Alvast dank voor de uitleg! :thumb Ik heb de auto pas over 2 weken, dus kan het dan pas bekijken.
Als het niet lukt om het helemaal uit te zoeken voor de vakantie zet ik de kenwood er zolang in.
Ik heb ooit gezien dat een kenwood radio communiceerde met het opel scherm, zodat daar de zender en zo in kwam te staan.
Is daar een losse module voor nodig of werkt dat zo ook gewoon?Groeten Jimmy
5 juni 2014 om 04:55 #18237112Ik heb het eens in mijn astra g ingebouwd, ik had de orginele radio behouden. En tevens een ernaast ingebouwd. Hiervoor moet je een 2e iso stekker maken. Dan kun je twee radios voorzien van spanning. De orginele radio monteer je een high low converter aan en dan gebruik je de input kanalen van de 2e radio om je geluid van de orginele over te sturen (letop de radio moet dan wel een tulip ingang hebben).
Zoniet kun je ook nog een carkit achtig apparaat zoeken wat je geluid over je speakers kan afspelen van de navigatie.
23 juni 2014 om 18:07 #18237113Hallo allemaal,
ondertussen heb ik de auto in mijn bezit en ben ik ermee naar de rdw geweest. Nu dus wachten op het kenteken.
Het jammere is wel dat er in de twee weken dat de vorige eigenaar er nog in rond reed, er een flinke hagelbui overheen is gegaan.
Met als resultaat butsen in het dak, motorkap, kofferdeksel en een paar bovenaan op het zijscherm.
Ik heb een uitdeukset gekocht en kan me daar nu mee uitleven.Nog een vraagje;
De verlichting van de 3 knoppen van de verwarming doet het niet en de hoogteverstelling van de koplampen ook niet.
Weet iemand hier welke zekering hier bij hoort of wat het anders kan zijn?Groeten Jimmy
23 juni 2014 om 19:35 #18237114Lampje stuk achter je kachelpaneel, als je airco hebt middelste knop eraf trekken en daar achter het lampje vervangen(1x)
Zonder airco moet het midden console los en kan je achter je kachel paneel 2 lampjes vervangen.
Moet zekering 6 zijn links onder je stuur in de zekeringen kast voor de hoogteverstelling, is ook voor je dimlicht rechts.
Anders even kijken of je de motortjes hoort draaien als je aan de knop draait.
23 juni 2014 om 20:45 #18237115Opeltje 17 bedankt voor je reactie! :thumbup
Ik ga er morgen naar kijken. In het boekje komt de zekering voor de hoogteverstelling meerdere keren voor, vandaar dat ik het even vroeg.
Het knopje van de binnencirculatie moet ik ook even nakijken. Het lampje knippert alleen af en toe als ik hem indruk.
Kortom nog genoeg te doen. Net nog een paar deukjes eruit gehaald, alleen begaf het trekdopje het op een gegeven moment.
Gelukkig heb ik al een stel nieuwe besteld en kan ik van de week verder.24 juni 2014 om 10:46 #18237116Voor wat betreft de navi kaarten, die ncdr vreet dus alleen navteq tot 2011 ofzo… er zijn geen cd’s die tot 2014 zijn bijgewerkt en het doen op een ncdr1100/1500 ? Overal zie ik nl. CD70 bij staan of DVD90.
24 juni 2014 om 11:03 #18237117Nee de laatste CD’s voor de NCDR1100 lopen tot 2011 of 2012. Denk dat het voor de NCDR1500 hetzelfde is.
Zal wel komen door de nieuwe systemen wat erna gekomen zijn.27 juni 2014 om 22:01 #18237118Even wat updates en aangezien iedereen hier graag plaatjes ziet, gelijk wat foto’s.
De hoogteverstelling van de koplampen doet het weer. Het was een slecht contactje in de schakelaar.
Een aantal keren de schakelaar op en neer schuiven was voldoende. Misschien een tip voor bij wie het ook niet werkt.
En het lampje achter het kachelpaneel was inderdaad kapot. Het leek heel te zijn, maar na het doorgemeten te hebben toch kapot.
Nadat ik het lampje eruit gehaald had, werkte de knop van de binnencirculatie ineens ook weer. :???:En de foto’s:
Groeten Jim
1 juli 2014 om 17:48 #18237119Hallo allemaal,
het wordt een verzameltopic met vragen over mijn astra coupe, dus niet alleen over de navigatie ;)
Een paar vragen waar jullie me misschien wel mee kunnen helpen:
Sinds gisteren zit er wat condens in de linker koplamp. Dit zag ik nadat ik een rondje had gereden.
In de twee weken dat de auto stil stond en zelfs na een wasbeurt met de hogedrukreiniger heb ik er niks van gezien.
Waar kan dit aan liggen?
En de airco lijkt niet veel te doen. De schakelaar licht op als ik hem indruk, maar het motor toerental wordt niet hoger.
De zekering van de airco is in orde. Wat kan dit zijn?Groeten Jim
1 juli 2014 om 19:47 #18237120Even goed aan de achterkant van je koplamp kijken of je rubber doppen er goed in zitten(zitten om je lampen heen aan de achterkant) hij is i.i.g ergens lek.
Airco kan je even kijken of er nog druk in zit(is niet helemaal de manier maar goed is wel makkelijk te testen)
Draai deze(rood omcirkelde zwarte dop eraf)
En dan voorzichtig met een schroeven draaier o.i.d het ventieltje onder de zwarte dop indrukken en dan voel je vanzelf of er druk in het systeem zit(staat veel druk achter) wel met je gezicht aan de kant en goed je handen wassen(is kl*te spul)
Als ie bijna niet blaast is het systeem leeg en zul je hem moeten af laten persen om te kijken waar je lek zit.
En als je wel druk hebt zul je de magneet koppeling van je airco pomp moeten door meten.
1 juli 2014 om 22:25 #18237121Dank voor de uitleg Opeltje 17, super :thumb
Ik ga het morgen eens even testen. Ik moet de onderhoudsfacturen ook nog krijgen en zal de vorige eigenaar eens vragen wanneer de airco voor het laatst gevuld is.
Wat betreft de koplamp, dacht ik al dat de afdichting niet goed had gezeten maar wist niet of ik dit zelf had gedaan toen ik aan het checken was. Ik haal van de week het lampje en de afdichting eraf als de auto goed in de zon staat. Kan het water verdampen.
Hoe meet ik de magneetkoppeling trouwens door?Groeten Jim
2 juli 2014 om 10:46 #18237122Ja weerstand meten, mag een paar ohm zijn.
Als ie stuk is zal die oneindig hoog aangeven.
2 juli 2014 om 17:21 #18237123En waar meet ik dat?
2 juli 2014 om 17:45 #18237124Op de magneet spoel met een multimeter, en dan op weerstand zetten(ohm) en dan kijken wat ie aan geeft.
En anders even kijken of er iemand in de buurt woont die er wat meer verstand van heeft, of de garage.
2 juli 2014 om 18:01 #18237125Thanks! Ik ga het eens proberen. En anders vraag ik mijn pa, die meer verstand heeft van elektronica dan ik.
In een ander topic kom ik trouwens dit onderdeel tegen:
http://www.bogijn.nl/onderdelen/artikel/205/nrf/38420/compressor-airconditioning” onclick=”window.open(this.href);return false;Is dit de magneetkoppeling die ik ook moet hebben als hij kapot is?
Raar dat het daar nog geen 25 euro kost. Bij andere shops en op marktplaats vragen ze 100 euro.2 juli 2014 om 18:04 #18237126Ja dat is hem ja.
2 juli 2014 om 18:14 #18237127@ Opeltje17: Ik heb allereerst het ventieltje geprobeerd wat je zei. Er komt alleen lucht uit en geen vloeistof.
Dit zou dus betekenen dat de airco helemaal niet gevuld is.
Nu nog even de koppeling doormeten.2 juli 2014 om 18:24 #18237128blaast ie een klein beetje af?
Of kon je het ventieltje niet ingedrukt houden?
2 juli 2014 om 18:55 #18237129De koppeling is 4 ohm dus die is in orde. Ik denk dat het een kwestie is van af laten vullen.
2 juli 2014 om 18:56 #18237130Hij blies wat lucht voor een seconde of 5
2 juli 2014 om 19:25 #18237131Waarschijnlijk is je condensor dan stuk(komt vaak voor) het koelmiddel verdwijnt namelijk niet zomaar heb de mijne toevallig vorige week vervangen en was 104 euro kwijt.
Maar laat hem eerst maar eens op druk zetten bij een garage dan kunnen ze je zo zeggen waar die lekt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.