Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Coupé met RWD
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 10:22 #17956948
En bekijk ook eens wat je hiervan allemaal wil gebruiken, dat moet namelijk dan nog wel in redelijke staat zijn.
Als je dus een omega v6 koopt omdat je blok bak aandrijflijn en onderstel wil gebruiken. Even alles controleren op roest (rot) en of het blok nog goed loopt. Als je blok toch gaat reviseren hoeft deze niet perfect te zijn, maar zorg er wel voor dat deze nog in redelijke staat is en geen vastloper heeft opgelopen. (Olie / Water tekort heeft gehad) een kromgetrokken kop of onderblok zou ik niet gebruiken.@louwe 16 klepper
je komt me vast wel een keer tegen op een meeting en anders mag je altijd keertje langs komen..
19 december 2011 om 10:26 #17956949Dat is inderdaad een goeie, van dat kenteken. Dat casco snij ik dan inderdaad in een paar stukken en dat raak ik wel kwijt bij zo’n ijzerboer.
En automaat, inderdaad, veel Omega’s zijn met een automaat uitgerust, ik wil inderdaad een handbak (liefst met 6 versnellingen).19 december 2011 om 12:56 #17956950AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Haasje17 wrote:
En bekijk ook eens wat je hiervan allemaal wil gebruiken, dat moet namelijk dan nog wel in redelijke staat zijn.
Als je dus een omega v6 koopt omdat je blok bak aandrijflijn en onderstel wil gebruiken. Even alles controleren op roest (rot) en of het blok nog goed loopt. Als je blok toch gaat reviseren hoeft deze niet perfect te zijn, maar zorg er wel voor dat deze nog in redelijke staat is en geen vastloper heeft opgelopen. (Olie / Water tekort heeft gehad) een kromgetrokken kop of onderblok zou ik niet gebruiken.@louwe 16 klepper
je komt me vast wel een keer tegen op een meeting en anders mag je altijd keertje langs komen..
whahaha meetings kom ik niet gek veel meer
ivm werk en boerderij ver/bouwenen best ligt ook niet naast groningen
maar evengoed bedankt voor t aanbodweet niet of je m,n ascona topic nog hebt bekeken
viewtopic.php?f=11&t=79419&hilit=mijn+ascona+400+project
maar ik heb daar een b commo as onder geboudwou dus wel zien hoe jij dat onder een b kaddett had gedaan ;) :thumb
19 december 2011 om 13:32 #17956951Louwe, had het nog niet bekeken nu wel, en eehh ik denk dat ik het van de week maar eens helemaal ga doorlezen.
19 december 2011 om 14:33 #17956952AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://ls1tech.com/forums/conversions-hybrids/460867-ls1-into-vauxhall-astra-coupe.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is alleen met v8, maar dat mag de pret niet drukken ;) Auto rijd tegenwoordig in Noorwegen rond. Degene die die auto heeft gebouwd (ene Pete) heeft dat ding toen verkocht voor 8000 pond ofzo een paar jaar terug, echt belachelijk weinig geld voor een auto met 450pk (blok was hier en daar ook nog wat gekieteld). Auto had ook een top van 200mph (320 km/uur).
19 december 2011 om 15:43 #17956953Hey, bedankt voor de links.
Die Pete met die V8 Coupé had ik zelf gevonden op astraownersclub.co.uk, erg gaaf project is dat!
Denk dat ik er zoiets niet van kan maken…1 januari 2012 om 18:31 #17956955Ik denk dat je het al weet, maar de Astra G staat op het GM T-platform.
Hier zijn ook FR auto’s op gebouwd, alleen zullen die aandrijflijnen waarschijnlijk niet passen.
Misschien heb je hier wat aan?1 januari 2012 om 18:36 #17956956Hey Rick, dat van het T-platform was me nog niet bekend. Had al wel eens gezocht, maar kon niet direct vinden op welk platform de Astra stond. En wat bedoel je met FR-auto’s?
Alle info is welkom :)1 januari 2012 om 19:19 #17956957Front-engine, rear-wheel drive layout.
das de layout van de auto, zoals RWD staat voor het type aandrijving.
1 januari 2012 om 19:35 #17956958Okay, ik kende die afkorting niet (en vond ‘m ook niet via google).
Bedankt :)1 januari 2012 om 19:44 #17956959Inderdaad Simpel:
zal ze eens op een rijtje zetten:
4×4 Front engine = F 4×4 (Subaru Impreza / Ford Escort Cosworth / Mitsubishi Lancer Evo
Front engine Rear wheel Drive = FR (Opel Omega / BMW / Mercedes / Ford Sierra)
Mid engine Rear wheel drive = MR (Toyote MR2 / Opel Speedster / Lotus Elise)
Rear engine Rear wheel drive = RR (Porsche / oude Kevert)
Front engine Front wheel Drive = FF (de meeste gewone auto’s)andere term voor voorwiel aandrijving:
FWD = Front Wheel Driveandere term voor achterwiel aandrijving:
RWD = Rear Wheel DriveWillem
1 januari 2012 om 19:49 #17956960Ik kende die afkortingen nog niet, bedankt voor de info :thumb
1 januari 2012 om 21:25 #17956961En kan iemand me vertellen welke wagens met de motor voorin en achterwielaandrijving dan op dit T-platform staan?
Hebben al deze wagens dan dezelfde spoorbreedte en wielbasis? Want dan is het zoeken naar één van die wagens misschien ook wel de moeite waard, ipv een donor-Omega en daarvan alles pas te maken op de Coupé?1 januari 2012 om 21:39 #17956962Je moet niet vergeten dat het T-platform door de jaren heen steeds aangepast is.
Tussen de E Kadett en F Astra zit onderhuids technisch gezien niet heel veel verschil.
Hoe de F zich verhoudt tegenover de G durf ik niet te zeggen.Qua spoorbreedte en wielbasis zal het niet bepaald uitkomen denk ik.
Maar is de LNF motor uit de GT geen optie?
1 januari 2012 om 21:47 #17956963Dat is wel een erg mooi blok ja en gemakkelijk te voorzien van turbo-upgrades. Maar dat zal ook flink prijzig zijn, zo’n nieuw blok. Daarnaast ben ik niet zo fan van de moderne motoren met al die elektronica. Dan ga ik liever (in het begin) voor een iets oudere en zwaardere V6, dan een dikke viercilinder met turbo.
Ik wist niet dat ze het T-platform hadden aangepast, ging er vanuit dat hier andere GM-modellen uit dezelfde tijd als de Astra G op hadden gestaan, zoals een kleine Chevy ofzo. Ben er nog niet zo over ingelezen, die platformen.2 januari 2012 om 11:43 #17956964Op wikipedia staat er een heel artikel over.
Om terug te komen op dat GT blok, het is al voorzien van turbo.
Maar ik doelde eerder op de overbrenging, de versnellingsbak en assen dus. Weet zelf de maten niet, maar wel dat een aangepaste versie ook in de Insignia geleverd wordt.Ik denk dat je op Migweb hierover veel meer kunt vinden.
2 januari 2012 om 13:25 #17956965Ja, klopt, ik had het ook gevonden. En van de standaard-turbo wist ik ook, maar je schijnt die voor een paar honderd euro al goed te kunnen upgraden.
Migweb, ik ken het niet, zal vanavond eens uitgebreid gaan googlen.2 januari 2012 om 14:13 #17956966Nog een kleine toevoeging :
De Opel GT /Pontiac Solstice /Saturn Sky was ontwikkeld om naast de 4 cilinder motoren ook de LS2 V8 uit de Corvette onder de kap te hebben. De ophangpunten voor de steunen komen overeen!
Niet dat dit veel met de Astra te maken heeft, maar kun je nagaan wat er mogelijk is.
2 januari 2012 om 15:45 #17956967Ja, en die Engelse Astra Coupé met V8 heeft volgens mij ook een LS2 onder de kap…
Maar volgens mij is daarvan de complete motorruimte/brandschot e.d. veranderd.5 januari 2012 om 11:11 #17956968Okay, volgende vraag :angel
Met welke V6’en is de Omega B geleverd?
Ik weet van de 3-liter benzine V6 en de 2.5-liter diesel V6. Ik ga vanzelfsprekend voor de 3-liter benzine V6, of is er ook nog een 2,5-liter benzine V6 geleverd? Zijn de benzine V6’en verkrijgbaar geweest met handbak? Het merendeel heeft een automaat heb ik al wel gemerkt.
En die handbak, dat was dan zeker een vijfbak? Liefst zou ik een zesbak hebben, is er een zesbak die past achter de benzine-V6 van de Omega B?Kortom, alle informatie is weer welkom.
5 januari 2012 om 11:17 #17956969ik zie op duitse ebay alleen maar automatenbakken staan voor die 3.0
kom wel handgeschakelde tegen voor op een 2.5 enzo. maar zou niet weten of dat past..5 januari 2012 om 11:21 #17956970En voor welke motorcode is die handbak? x25xe? Dat lijkt me een benzine V6 toch?
Ben niet zo thuis op Ebay, dus daar krijg ik zelf geen informatie vandaan getoverd. Zal ook opelpedia en opel-infos.de eens doorspitten.5 januari 2012 om 11:24 #17956971dat zijn inderdaad die X25XE
http://www.ebay.de/itm/Motor-OPEL-Omega-B-2-5l-V6-125KW-170PS-Motorcode-X25XE-/150690217161?pt=DE_Autoteile&hash=item2315d63cc9″ onclick=”window.open(this.href);return false;
5 januari 2012 om 11:26 #17956972Ik zou het echt zonde vinden als je je coupé zou verzagen voor zoiets :shock:
5 januari 2012 om 11:31 #17956973 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.