Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Coupé met RWD
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2011 om 18:38 #17956899
+1 voor het hele verhaal…
Welke steek is een Astra Coupe overigens? Als dat 4x 100 is kun je een achteras van een BMW E30 pakken. Is relatief makkelijk om onder een andere auto te hangen ( wij hebben er een onder een c-kadett gemaakt) en veel verschillende overbrengingen voor te vinden en ook een sper is makkelijk te verkrijgen. :D
12 december 2011 om 18:46 #17956900AnoniemLid sinds:
1 January 1970@giuliettaevo wrote:
+1 voor het hele verhaal…
Welke steek is een Astra Coupe overigens? Als dat 4x 100 is kun je een achteras van een BMW E30 pakken. Is relatief makkelijk om onder een andere auto te hangen ( wij hebben er een onder een c-kadett gemaakt) en veel verschillende overbrengingen voor te vinden en ook een sper is makkelijk te verkrijgen. :D
bmw had ik ook ff aangedacht in verband met steek 100
maar kans is best groot dat z,n coupe al steek 110 is ;)dat gezien zou omega weer beter uitkomen
maar daar vind je weer niet zo makelijk n sper bij dan bij een bmw as ;)tjah niemand zei dat het makkelijk was ;)
12 december 2011 om 19:29 #17956901Ach, een bmw diff in de omega achterbrug knutselen kan altijd nog. ;)
12 december 2011 om 19:43 #179569025 x 110 idd
12 december 2011 om 23:10 #17956903Heren, bedankt voor de informatie. Het wordt dan toch een Omega aandrijving + onderstel, aangezien hier nog veel van te vinden is en ik hier al redelijk wat tijd in heb gestoken met het opmeten van bepaalde zaken.
De steek van de velgen had ik inderdaad nog niet opgelet, maar ik ga eens kijken of er Vec-C OPC remmen op passen bij Astra G voor en Omega achter :)12 december 2011 om 23:57 #17956904Even aanvulling op louwe, omdat de astra g een starre achteras heeft is dit kwa ombouw om te doen en om de eigenschappen grotendeels te behouden zoals de auto nu rijd naar mijn inzien weer een beter idee.
Ga je het 4×4 syteem gebruiken dan moet je meer aanpassen dan met een starre achteras. Wat wel zo is dat is dat een difrentieel en tussenbak van een 4×4 systeem natuurlijk altijd minder vermogen kan verduren dan een enkele versnellingsbak met difrentieel en achteras.
Nu kun je voor het 4×4 systeem diverse difrentielen en assen krijgen versterkt.
De assen van een ascona of manta 400 volgensmij lijken ze veel op elkaar. De achteras van de manta is gebaseerd op die van de ascona 400 meen ik. Hebben kwa ophangpunten de meest makkelijk passend makende ophangpunten voor montage onder een astra g.
En inderdaad ik heb er niet voor geleerd en dergelijke, maar ik denk mee en deel mijn praktijk ondervindingen.
En tja dit project ga je onder de 10.000 euro niet maken.. altans een drift / kitkar bouwen kost veel geld, en altijd meer als vooraf is uitgedacht.
Tevens zou ik als ik echt een kitkar zou maken het gehele chaciss grotendeels doorlassen. En achterin een motorblok leggen, hoeft zelfs geen v6 te zijn. Maar gewoon op dezelfde manier erin hangen zoals deze voorin ligt. Al vaker gezien het verschil is dat je achter geen sturende delen hebt, maar je kunt dan grotendeels de versnellingsbak, motor en aandrijfassen gebruiken.
Voor je wiellagers moet je dan nog wat verzinnen aangezien degene die aande voorzijde gebruikt worden niet 123 passen in alle achterassen, maar aangezien je deze dan ook moet versterken denk ik dat dat eigenlijk de beste optie is en je hierbij het minste vermogen verliest, in de aandrijflijn.
Heren, RISL rijd een astra G Coupe met 1.8 16V Smallblock motor (X18XE1). De orginele steekmaat hiervan is 5×110.
4×100 is enkel bij de motoren 1.7 diesels / en 1.4 en 1.6 benzines.13 december 2011 om 09:51 #17956905@Haasje17 wrote:
Heren, RISL rijd een astra G Coupe met 1.8 16V Smallblock motor (X18XE1). De orginele steekmaat hiervan is 5×110.
4×100 is enkel bij de motoren 1.7 diesels / en 1.4 en 1.6 benzines.Mijn 1.6 benzine heeft origineel steekmaat 5×110 :thumb
13 december 2011 om 09:54 #17956906Kwuyts, iedere Coupé heeft 5×110 vanwege het ‘sportonderstel’ dat er onder hangt.
13 december 2011 om 09:59 #17956907Noem je die safari vering een sport onderstel.
Ik heb ondervonden dat de G hatch, en de sport uitvoeringen van de Coupe stugger zijn dan de ”gewone” uitvoeringen.
Alleen de Turbo staat tsandaard op stugger onderstel.
Willem
13 december 2011 om 10:03 #17956908RISL,
Er zijn ook diverse 1.6 16v coupes geleverd met steek 4×100 deze hebben wel schijven achter maar is tevens 4×100.
13 december 2011 om 10:05 #17956909Heeft dat niet te maken met het verschil Z16XE en Z16XEP motor??
Willem
13 december 2011 om 10:05 #17956910@ Willem, het zijn niet mijn woorden (en ik had het al tussen aanhalingstekens), zo noemen ze het in de opelbrochure….” een door Lotus ontwikkeld sportonderstel”
Vind het zelf ook veel te slap en comfortabel om dit een sportonderstel te noemen. Overigens zijn de veren wel stijver dan die van een hatchback, namelijk 24 Nm/mm tegenover 21 Nm/ mm. Dat scheelt niet veel, maar om nou te zeggen dan de G hatch stugger is….
@ Haasje, ik dacht dat alleen een aantal cabrio´s in 4×100 was geleverd, niet de Coupés?
13 december 2011 om 10:06 #17956911@wim-v6 wrote:
Noem je die safari vering een sport onderstel.
Ik heb ondervonden dat de G hatch, en de sport uitvoeringen van de Coupe stugger zijn dan de ”gewone” uitvoeringen.
Alleen de Turbo staat tsandaard op stugger onderstel.
Willem
De Astra G Sport Edition II / OPC1 /OPCII en Coupe TURBO en 2.2
Dellen allen zelfde dempers en veren. En zijn allemaal ook ongeveer 2 tot 3 cm lager dan de overige uitvoeringen.
Verder is het subframe en achteras bij allen gelijk en is enkel de dikte van de stabilisatorstang voor verschillend.
13 december 2011 om 10:08 #17956912De OPC OPC2 zijn Sportuitvoeringen.
de 2.2 heb je ook met comfort dempers.
Subframes en achteras zijn niet verschillend tov elkaar bij sport en gewone uitvoering.
Willem
13 december 2011 om 10:18 #17956913@ RISL: heb jij de opelbrochure van de Astra Coupé toevallig op je pc staan dan? :D
Die zou ik wel willen hebben :D
@wim-v6: ik heb inderdaad de z16xeP dus misschien dat het daar inderdaad aan ligt?13 december 2011 om 10:50 #17956914Niet op de computer, maar wel op papier. Heb trouwens zojuist een nieuwe besteld, mijn oude is laatst van de trap gevallen en daarbij enigszins beschadigd.
13 december 2011 om 11:05 #17956849Is het veel moeite om die in te scannen moest je zo eens heel veel tijd hebben :jerry
13 december 2011 om 12:11 #17956915Het zijn 20 pagina’s, dus dat valt wel mee, maar ik ga ‘m niet inscannen omdattie dan plat gedrukt wordt onder de scanner. En ik wil ‘m eigenlijk helemaal netjes houden, zonder vouwen. Maar voor een paar euro heb je er al één hoor, mocht je ‘m zo graag willen.
13 december 2011 om 12:14 #17956916@RISL wrote:
Het zijn 20 pagina’s, dus dat valt wel mee, maar ik ga ‘m niet inscannen omdattie dan plat gedrukt wordt onder de scanner. En ik wil ‘m eigenlijk helemaal netjes houden, zonder vouwen. Maar voor een paar euro heb je er al één hoor, mocht je ‘m zo graag willen.
wij hebben zon boekscanner op werk, dan kan je em digitaal maken zonder plat te drukken enzo
13 december 2011 om 12:44 #17956917Ja, die ken ik wel, hebben ze bij m’n pa op het werk ook, geloof ik…
13 december 2011 om 17:54 #17956918@Haasje17 wrote:
Even aanvulling op louwe, omdat de astra g een starre achteras heeft is dit kwa ombouw om te doen en om de eigenschappen grotendeels te behouden zoals de auto nu rijd naar mijn inzien weer een beter idee. Een voorwielaandrijver met een starre as achter rijdt heel anders als een achterwielaandrijver met een starre as… :???:
Ga je het 4×4 syteem gebruiken dan moet je meer aanpassen dan met een starre achteras. Wat wel zo is dat is dat een difrentieel en tussenbak van een 4×4 systeem natuurlijk altijd minder vermogen kan verduren dan een enkele versnellingsbak met difrentieel en achteras.Nu kun je voor het 4×4 systeem diverse difrentielen en assen krijgen versterkt. En die kosten samen meer als een hele donor omega…
De assen van een ascona of manta 400 volgensmij lijken ze veel op elkaar. De achteras van de manta is gebaseerd op die van de ascona 400 meen ik. Hebben kwa ophangpunten de meest makkelijk passend makende ophangpunten voor montage onder een astra g.En inderdaad ik heb er niet voor geleerd en dergelijke, maar ik denk mee en deel mijn praktijk ondervindingen. Heb je het al eens gebouwd dan? ;) Meedenken is altijd goed. :thumbup
En tja dit project ga je onder de 10.000 euro niet maken.. altans een drift / kitkar bouwen kost veel geld, en altijd meer als vooraf is uitgedacht. Omega v6 koop je voor 500. Als je zelf kunt lassen en niet bang bent maak je het veel goedkoper… ;)
Tevens zou ik als ik echt een kitkar zou maken het gehele chaciss grotendeels doorlassen. En achterin een motorblok leggen, hoeft zelfs geen v6 te zijn. Maar gewoon op dezelfde manier erin hangen zoals deze voorin ligt. Al vaker gezien het verschil is dat je achter geen sturende delen hebt, maar je kunt dan grotendeels de versnellingsbak, motor en aandrijfassen gebruiken. Dat vind ik dan juist weer niks, je gaat dan een groot deel van het gewicht verschuiven, daar verander je de rijeigenschappen pas echt mee…Voor je wiellagers moet je dan nog wat verzinnen aangezien degene die aande voorzijde gebruikt worden niet 123 passen in alle achterassen, maar aangezien je deze dan ook moet versterken denk ik dat dat eigenlijk de beste optie is en je hierbij het minste vermogen verliest, in de aandrijflijn.
4×100 is enkel bij de motoren 1.7 diesels / en 1.4 en 1.6 benzines.13 december 2011 om 19:13 #17956919AnoniemLid sinds:
1 January 1970@giuliettaevo wrote:
@Haasje17 wrote:
Even aanvulling op louwe, omdat de astra g een starre achteras heeft is dit kwa ombouw om te doen en om de eigenschappen grotendeels te behouden zoals de auto nu rijd naar mijn inzien weer een beter idee. Een voorwielaandrijver met een starre as achter rijdt heel anders als een achterwielaandrijver met een starre as… :???:
Ga je het 4×4 syteem gebruiken dan moet je meer aanpassen dan met een starre achteras. Wat wel zo is dat is dat een difrentieel en tussenbak van een 4×4 systeem natuurlijk altijd minder vermogen kan verduren dan een enkele versnellingsbak met difrentieel en achteras.Nu kun je voor het 4×4 systeem diverse difrentielen en assen krijgen versterkt. En die kosten samen meer als een hele donor omega…
De assen van een ascona of manta 400 volgensmij lijken ze veel op elkaar. De achteras van de manta is gebaseerd op die van de ascona 400 meen ik. Hebben kwa ophangpunten de meest makkelijk passend makende ophangpunten voor montage onder een astra g.met alle respect voor de ervaring van haasje :thumb
maar der schort nog wel t een en ander aan ;)n starre as van een voorwielaandrijver
vergelijken met een starre as van een achterwielaandrijver???das nog erger dan apels en peren ;)
een as van een gewone manta
gebaseerd op die van een ascona 400????
noway en zoals ik al postte
zijn 400 delen veel te zeldzaam /duur voor zo,n project
t is ook niet per definitie zo dat een 4×4 systeem minder sterks is
dan een achterwielaandijving (heb ik ook nergens gepost ;) )
enkel dat je meer vermogen verliest aan wrijving in delen die je niet als zodanig gebruikt ;)dus ter aanvulling van mijn verhaal???????
nee niet echt ;)
ik ga me er verder maar niet druk om maken :wors
maar geef goed advies of geef geen advies
das de beste tip die ik nog kwijt wilvr gr louwe 16 klepper :thumb
En inderdaad ik heb er niet voor geleerd en dergelijke, maar ik denk mee en deel mijn praktijk ondervindingen. Heb je het al eens gebouwd dan? ;) Meedenken is altijd goed. :thumbup
En tja dit project ga je onder de 10.000 euro niet maken.. altans een drift / kitkar bouwen kost veel geld, en altijd meer als vooraf is uitgedacht. Omega v6 koop je voor 500. Als je zelf kunt lassen en niet bang bent maak je het veel goedkoper… ;)
Tevens zou ik als ik echt een kitkar zou maken het gehele chaciss grotendeels doorlassen. En achterin een motorblok leggen, hoeft zelfs geen v6 te zijn. Maar gewoon op dezelfde manier erin hangen zoals deze voorin ligt. Al vaker gezien het verschil is dat je achter geen sturende delen hebt, maar je kunt dan grotendeels de versnellingsbak, motor en aandrijfassen gebruiken. Dat vind ik dan juist weer niks, je gaat dan een groot deel van het gewicht verschuiven, daar verander je de rijeigenschappen pas echt mee…Voor je wiellagers moet je dan nog wat verzinnen aangezien degene die aande voorzijde gebruikt worden niet 123 passen in alle achterassen, maar aangezien je deze dan ook moet versterken denk ik dat dat eigenlijk de beste optie is en je hierbij het minste vermogen verliest, in de aandrijflijn.
4×100 is enkel bij de motoren 1.7 diesels / en 1.4 en 1.6 benzines.13 december 2011 om 19:28 #17956920Bedankt voor de tips :)
13 december 2011 om 19:56 #17956921Vraagje voor beide heren, heeft een van jullie ook daadwerkelijk van een voorwielaandrijven een achterwiel aandrijver gemaakt?
Oja, ik had het over de ascona en manta 400 assen en niet om de normalen achteras van de manta.
Zoja, wat hebben jullie hiervoor gebruikt, en welk type auto was dat ?
13 december 2011 om 20:14 #17956922Ik heb nog 2 hele omega achter assen legen van een omega c30se meschien dat er 1 met 45% sper bij zit wil ze wel even open schoefen bij intressen heb je vast een as met sper ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.