Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Coupé met RWD
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2011 om 08:45 #17956874AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je enkel rwd wild overhouden
zit je eigenlijk ook vast aan het draaien van de motor
het calibra vectra systeem is niet echt geschikt voor enkel rwdbeter nog pak je een achterwielaangedreven auto
(hoeft niet eens opel te zijn)
en zet je de hele bodumplaat incl motor ophanging en aandrijf lijn over in je coupe carresorie
of anders gezegd je zet jou carresorie op een ander onderstel
het is cker niet een klusje wat je in een paar week geklaard hebt ;)10 december 2011 om 08:48 #17956875Kun je me uitleggen waarom het niet geschikt is voor enkel RWD? Heb inderdaad zitten denken om de carrosserie van mijn auto op bijv. een BMW-bodemplaat te zetten, maar dat zie ik niet zo zitten. Zo’n held met een lasapparaat ben ik nou ook weer niet en volgens mij is het dan ook erg lastig om weer een sterke carrosserie te krijgen.
Een Subaru-onderstel/aandrijving is wel geschikt voor enkel RWD, misschien kan ik dan beter gaan kijken naar dat 4WD-systeem + motor. Die motoren zijn ook erg gemakkelijk te versterken en te tunen.
10 december 2011 om 10:01 #17956876Tja, ik zelf zou het zoveel mogelijk opel houden, anders vind ik het zelf sonde van behoud van je coupe model.Want om nou in een opel iets te leggen wat niet van de gm families afkomstig is vind ik zelf wat minder. En zekerom er dan wat van niet duitse afkomst in te leggen.
Daarbij vind ik het natuurlijk altijd mooier om redelijk wat onderdelen van een opel te gebruiken en te laten zien wat er mogelijk is met opel.
10 december 2011 om 10:03 #17956877Oja, ik zou ervoor kiezen om dit onder je achterkant te monteren…
10 december 2011 om 10:06 #17956878Ja, inderdaad, zo’n achteras met alles compleet zoek ik wel. Helaas is dat al verkocht. Ik heb me zo lang op die Omega achterkant gefocust dat ik eigenlijk niet echt gekeken heb naar Calibra/Vectra 4×4 delen.
Zelf houd ik het ook liever binnen GM, liefst zelfs binnen Opel, dat lijkt me gewoon het leukst, dat de auto OEM+ wordt, zeg maar :)Ben nog wel benieuwd waarom louwe16klepper van mening is dat het 4×4-systeem van de Calibra/Vectra niet geschikt is voor enkel RWD?
10 december 2011 om 10:10 #17956879ik weet een vent, die rijd erg hoog in een nederlands kampioenschap, die heeft een gloednieuwe astra opc gepakt, en open geslepen voor de auto/rally cross.
RWD heel de shit.Die man is ooit wat onderdelen komen kopen bij ons, toen ie eraan bezig was.
Ik zal ff kijken hoe die ook alweer heette.
10 december 2011 om 10:15 #17956880Okay, dat is wel een gaaf project geweest!
Als je informatie kan vinden over die man of z’n auto is dat heel erg welkom! :D10 december 2011 om 10:18 #17956881nederlands kampioen, zijn dochter rijd met ford puma.
Kan enkel echt niet op zijn naam komen. kwam uit brabant, heeft een eigen bedrijf met speciale kranen besturen.Ik dacht dat hij een manta bak kwam halen, om te passen.
10 december 2011 om 10:33 #17956882Okay, zal eens gaan zoeken.
Dit is trouwens die Astra Coupé waar ze een V8 in hebben gelegd http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=91908Voor mij is dat te duur en te zwaar op de vooras.
10 december 2011 om 14:44 #17956883Misschien hebben jullie hier wat aan, calibra is trouwens niet van mij oid.
http://link.marktplaats.nl/507944212″ onclick=”window.open(this.href);return false;
10 december 2011 om 14:53 #17956884Idd das mooi ik heb de verkoper een mail gestuurd ben al een hele tijd naar een f20 4×4 bak opzoek namelijk. betaalbaar…
11 december 2011 om 20:37 #17956885Ik ga eerst alles eens uitzoeken voordat ik zaken ga aanschaffen. Ben er nog niet helemaal over uit of ik nu ga voor Calibra/Vectra 4×4 of iets van een Omega o.i.d.
11 december 2011 om 22:08 #17956886Persoonlijk zou ik liever voor een Omega aandrijflijn gaan. Dit omdat hierbij alle delen gemaakt zijn op het vermogen. de 4×4 verdeelt het vermogen over 4 wielen en eerlijk gezegd ben ik niet echt onder de indruk als ik het achterdiff of cardanas bekijk.
Een vriend van mij gaat een golf 1 en een Jetta 1 ombouwen naar RWD en daar draaien we bij allebij de motor 90 graden zodat hij in de lengte komt te liggen. Vervolgens een bak eraan en een achteras pas maken onder de auto. Voorwielophanging blijft gewoon origineel.
Omega as pas maken onder de Astra moet niet zo’n probleem zijn. Zeker niet omdat je al een omega v6 koopt voor een paar 100 euro en je daar dan ook het stuk bodem uit kunt halen dat je nodig hebt. Aan de voorkant is het een kwestie van een tunnel maken voor de bak en zorgen dat je met de carterpan/ stuurhuis een beetje uitkomt.
Met een goede gelaste rolkooi breng je een hele hoop sterkte in de auto en hoef je echt niet bang te zijn voor scheuren. En aangezien het een circuitauto zou worden kan die kooi toch geen kwaad.
12 december 2011 om 01:11 #17956887en toen ging de wekker :jerry
12 december 2011 om 07:22 #17956888De wekker?
Rolkooi komt er inderdaad in, anders mag je geen passagiers meenemen tijdens een circuitrondje en ik heb al heel veel mensen die graag eens mee willen. Een goedkope Omega is inderdaad gemakkelijker te vinden dan Calibra 4×4…
12 december 2011 om 11:11 #17956889Kijk anders ook eens naar manta/ kadett/ senator assen..
Of die van een manta 400..12 december 2011 om 11:25 #17956890Ja, daar heb ik ook even over zitten denken en ik dacht (verder niet onderzocht ofzo) dat deze wagens redelijk “zeldzaam” aan het worden zijn. Dus om daar een donorwagen van te maken vind ik zonde van de wagen en het zal misschien ook wel erg duur worden. Ik denk toch dat ik bij m’n originele plan blijf en het onderstel+aandrijving van een Omega ga gebruiken. Ben bang dat 4×4 me net wat te lastig gaat worden en dat het de auto ook veel zwaarder maakt misschien.
12 december 2011 om 11:35 #17956891Ik denk dat je met een omega onderstel veel zwaarder zult worden dan een 4×4 onderstel. Omdat deze ook veel meer weegt in zijn geheel. De 4×4 achteras van een calibra weegt niet veel meer als de orginele van een astra g. Alleen dif en tussenbak maken je wagen een 100 kilo zwaarder
12 december 2011 om 12:27 #17956892Ik ga het helemaal uitzoeken en zal het laten weten in dit topic zodra ik het één en ander heb gevonden.
12 december 2011 om 12:37 #17956893Mischien moet je ook eens kijken naar de mogelijkheid om je blok achterin te leggen.
12 december 2011 om 13:01 #17956894Ja, dat was mijn eerste gedachte toen ik besloten had om er RWD van te maken. Maar heb toen eens met een middenmotor Astra F gereden met een flink sterk blok in een versterkte carrosserie en bij flink gas geven (het blok lag er dwars in) voelde je de koets iets doorzakken als je snel van je gas ging, veerde deze weer uit. Er zat eigenlijk een complete Lotus achterkant in/onder, gekoppeld aan een Toyota V6, volgens mij.
Dan zullen velen zeggen dat het versterken niet goed gebeurd is, maar er lagen toch wel serieuze kokerbalken naast de dorpels en om het blok heen. Een paar jaar later is die auto naar de sloop gebracht omdattie krom stond, als je een rij tegen de dorpel aanhield, zag je dattie behoorlijk afweek.Ben daar dus niet zo’n voorstander van, daar is de auto echt niet voor gebouwd en dan weet ik ook wel 100% zeker dat ik ‘m niet op kenteken krijg. Dat hoeft ook niet per sé, maar het zou toch wel erg leuk zijn als het wel kan.
12 december 2011 om 17:43 #17956895@Haasje17 wrote:
Kijk anders ook eens naar manta/ kadett/ senator assen..
Of die van een manta 400..Je wilt toch niet serieus een starre as aanraden? :puke Is wel makkelijker te monteren maar echt prehistorisch en de wegligging zal er niet echt op vooruit gaan. :(
@Haasje17 wrote:
Ik denk dat je met een omega onderstel veel zwaarder zult worden dan een 4×4 onderstel. Omdat deze ook veel meer weegt in zijn geheel. De 4×4 achteras van een calibra weegt niet veel meer als de orginele van een astra g. Alleen dif en tussenbak maken je wagen een 100 kilo zwaarder
Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat die 4×4 achteras een beetje poppenspul is… ;)
12 december 2011 om 17:49 #17956896giuliettaevo, bedankt voor de opmerkingen, maar wat zou je dan wel aanraden? Als ik je reactie zo bekijkt, zou jij Omega-onderdelen gebruiken?
Overigens kun je met een starre as heerlijk driften, maar aangezien ik ook nog mee wil komen op het circuit, is dat inderdaad niet de beste keuze. Ik wist zelf niet wat er onder een Manta of tijdgenoot hing…12 december 2011 om 18:16 #17956897Omega spul zoals ik eerder ook al zei.. ;) Het zal hoe dan ook een ombouw worden waarbij veel gelast moet worden en dan is Omega spul wel het makkelijkste om te gebruiken.
Manta, c-kadett en rekord hebben een starre as. Senator, omega en Monza hebben wel onafhankelijke ophanging achter.
12 december 2011 om 18:33 #17956898AnoniemLid sinds:
1 January 1970het 4×4 spul van een calibra is nu niet echt bullitproof
ga je dan ook nog al het vermogen op enkel de achteras zetten
vermoed ik dat je der niet lang plezier van hebtwant dan moet die dus 100% van het (overgebleven)vermogen verwerken
ik zeg overgebleven vermogen
want een versnellingsbak geeft weerstand en kost je dus vermogen ;)
dat wordt nog meer als je ook nog n tussenbak gebruiktwil je het calibra systeem compleet gebruiken (of een ander 4×4 systeem)
zit je dus ook aan de tussenbak vast ;)
je verliest dus onnodig vermogen aan een tussen bak die je niet als zodanig gebruikt ;)
omdat je enkel de achterwielen wild aandrijven ;)een versnellings bak ontkom je niet aan
daar kun je enkel zonder in een speedboot ;)
dan heb je aan een keer koppeling genoeg ;)maar verdiep je eerst eens goed in de materie
voor je wat gaat doen/investeren/roepentip voor haasje 17
verdiep jij je ook eerst eens wat meer voor je dingen post ;)
want je gooit van alles door elkaar ;)
dat geeft mij het idee dat je der nog niet heel veel van weet
ik bedoel het echt niet negatief
maar zijn al wel meer mensen de fout ingegaan op advies van mensen die dachten ipv wistten ;)voorbeeld
manta 400 ascona 400 assen zijn haast onbetaalbaar ;)
dus echt niets voor zo,n project ;)
manta ascona ckadett hebben starre assen
senator , monza onafhankelijke ophanging dus niet vergelijkbaarde keus tussen starre as en onafhankelijke achteras
heeft weer vanalles te maken met waar je de auto voor wild gebruiken
beide hebben hun voor en nadelentip voor de t,s
zoek een as waar je ook voor redelijk weinig geld een sper voor kan vindenen neem aan dat je voor en achter geen ongelijke wielen wild hebben
dus moet je ook rekkening houden met de steek maat
die moet dan of gelijk zijn met wat voor zit ;)
of om te bouwen zijn ;)
of voor ook wijzigen ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.