Astra Coupé met RWD

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Coupé met RWD

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 187)
  • Auteur
    Anoniem

als je enkel rwd wild overhouden

zit je eigenlijk ook vast aan het draaien van de motor
      het calibra vectra systeem is niet echt geschikt voor enkel rwd

beter nog pak je een achterwielaangedreven auto
      (hoeft niet eens opel te zijn)
      en zet je de hele bodumplaat incl motor ophanging en aandrijf lijn over in je coupe carresorie
      of anders gezegd je zet jou carresorie op een ander onderstel
      het is cker niet een klusje wat je in een paar week geklaard hebt ;)

RISL
      Moderator

Kun je me uitleggen waarom het niet geschikt is voor enkel RWD? Heb inderdaad zitten denken om de carrosserie van mijn auto op bijv. een BMW-bodemplaat te zetten, maar dat zie ik niet zo zitten. Zo’n held met een lasapparaat ben ik nou ook weer niet en volgens mij is het dan ook erg lastig om weer een sterke carrosserie te krijgen.

Een Subaru-onderstel/aandrijving is wel geschikt voor enkel RWD, misschien kan ik dan beter gaan kijken naar dat 4WD-systeem + motor. Die motoren zijn ook erg gemakkelijk te versterken en te tunen.

Haasje17
        Moderator

Tja, ik zelf zou het zoveel mogelijk opel houden, anders vind ik het zelf sonde van behoud van je coupe model.Want om nou in een opel iets te leggen wat niet van de gm families afkomstig is vind ik zelf wat minder. En zekerom er dan wat van niet duitse afkomst in te leggen.

Daarbij vind ik het natuurlijk altijd mooier om redelijk wat onderdelen van een opel te gebruiken en te laten zien wat er mogelijk is met opel.

Haasje17
          Moderator

Oja, ik zou ervoor kiezen om dit onder je achterkant te monteren…

viewtopic.php?f=57&t=144748

RISL
            Moderator

Ja, inderdaad, zo’n achteras met alles compleet zoek ik wel. Helaas is dat al verkocht. Ik heb me zo lang op die Omega achterkant gefocust dat ik eigenlijk niet echt gekeken heb naar Calibra/Vectra 4×4 delen.
              Zelf houd ik het ook liever binnen GM, liefst zelfs binnen Opel, dat lijkt me gewoon het leukst, dat de auto OEM+ wordt, zeg maar :)

Ben nog wel benieuwd waarom louwe16klepper van mening is dat het 4×4-systeem van de Calibra/Vectra niet geschikt is voor enkel RWD?

mayhem

ik weet een vent, die rijd erg hoog in een nederlands kampioenschap, die heeft een gloednieuwe astra opc gepakt, en open geslepen voor de auto/rally cross.
                RWD heel de shit.

Die man is ooit wat onderdelen komen kopen bij ons, toen ie eraan bezig was.

Ik zal ff kijken hoe die ook alweer heette.

RISL
                Moderator

Okay, dat is wel een gaaf project geweest!
                  Als je informatie kan vinden over die man of z’n auto is dat heel erg welkom! :D

mayhem

nederlands kampioen, zijn dochter rijd met ford puma.
                    Kan enkel echt niet op zijn naam komen. kwam uit brabant, heeft een eigen bedrijf met speciale kranen besturen.

Ik dacht dat hij een manta bak kwam halen, om te passen.

RISL
                    Moderator

Okay, zal eens gaan zoeken.
                      Dit is trouwens die Astra Coupé waar ze een V8 in hebben gelegd http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=91908

Voor mij is dat te duur en te zwaar op de vooras.

BlackVec
                      Deelnemer

Misschien hebben jullie hier wat aan, calibra is trouwens niet van mij oid.

http://link.marktplaats.nl/507944212″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Haasje17
                        Moderator

Idd das mooi ik heb de verkoper een mail gestuurd ben al een hele tijd naar een f20 4×4 bak opzoek namelijk. betaalbaar…

RISL
                          Moderator

Ik ga eerst alles eens uitzoeken voordat ik zaken ga aanschaffen. Ben er nog niet helemaal over uit of ik nu ga voor Calibra/Vectra 4×4 of iets van een Omega o.i.d.

giuliettaevo
                            Deelnemer

Persoonlijk zou ik liever voor een Omega aandrijflijn gaan. Dit omdat hierbij alle delen gemaakt zijn op het vermogen. de 4×4 verdeelt het vermogen over 4 wielen en eerlijk gezegd ben ik niet echt onder de indruk als ik het achterdiff of cardanas bekijk.

Een vriend van mij gaat een golf 1 en een Jetta 1 ombouwen naar RWD en daar draaien we bij allebij de motor 90 graden zodat hij in de lengte komt te liggen. Vervolgens een bak eraan en een achteras pas maken onder de auto. Voorwielophanging blijft gewoon origineel.

Omega as pas maken onder de Astra moet niet zo’n probleem zijn. Zeker niet omdat je al een omega v6 koopt voor een paar 100 euro en je daar dan ook het stuk bodem uit kunt halen dat je nodig hebt. Aan de voorkant is het een kwestie van een tunnel maken voor de bak en zorgen dat je met de carterpan/ stuurhuis een beetje uitkomt.

Met een goede gelaste rolkooi breng je een hele hoop sterkte in de auto en hoef je echt niet bang te zijn voor scheuren. En aangezien het een circuitauto zou worden kan die kooi toch geen kwaad.

bleucorsaboy

en toen ging de wekker :jerry

RISL
                                Moderator

De wekker?

Rolkooi komt er inderdaad in, anders mag je geen passagiers meenemen tijdens een circuitrondje en ik heb al heel veel mensen die graag eens mee willen. Een goedkope Omega is inderdaad gemakkelijker te vinden dan Calibra 4×4…

Haasje17
                                  Moderator

Kijk anders ook eens naar manta/ kadett/ senator assen..
                                    Of die van een manta 400..

RISL
                                    Moderator

Ja, daar heb ik ook even over zitten denken en ik dacht (verder niet onderzocht ofzo) dat deze wagens redelijk “zeldzaam” aan het worden zijn. Dus om daar een donorwagen van te maken vind ik zonde van de wagen en het zal misschien ook wel erg duur worden. Ik denk toch dat ik bij m’n originele plan blijf en het onderstel+aandrijving van een Omega ga gebruiken. Ben bang dat 4×4 me net wat te lastig gaat worden en dat het de auto ook veel zwaarder maakt misschien.

Haasje17
                                      Moderator

Ik denk dat je met een omega onderstel veel zwaarder zult worden dan een 4×4 onderstel. Omdat deze ook veel meer weegt in zijn geheel. De 4×4 achteras van een calibra weegt niet veel meer als de orginele van een astra g. Alleen dif en tussenbak maken je wagen een 100 kilo zwaarder

RISL
                                        Moderator

Ik ga het helemaal uitzoeken en zal het laten weten in dit topic zodra ik het één en ander heb gevonden.

Haasje17
                                          Moderator

Mischien moet je ook eens kijken naar de mogelijkheid om je blok achterin te leggen.

RISL
                                            Moderator

Ja, dat was mijn eerste gedachte toen ik besloten had om er RWD van te maken. Maar heb toen eens met een middenmotor Astra F gereden met een flink sterk blok in een versterkte carrosserie en bij flink gas geven (het blok lag er dwars in) voelde je de koets iets doorzakken als je snel van je gas ging, veerde deze weer uit. Er zat eigenlijk een complete Lotus achterkant in/onder, gekoppeld aan een Toyota V6, volgens mij.
                                              Dan zullen velen zeggen dat het versterken niet goed gebeurd is, maar er lagen toch wel serieuze kokerbalken naast de dorpels en om het blok heen. Een paar jaar later is die auto naar de sloop gebracht omdattie krom stond, als je een rij tegen de dorpel aanhield, zag je dattie behoorlijk afweek.

Ben daar dus niet zo’n voorstander van, daar is de auto echt niet voor gebouwd en dan weet ik ook wel 100% zeker dat ik ‘m niet op kenteken krijg. Dat hoeft ook niet per sé, maar het zou toch wel erg leuk zijn als het wel kan.

giuliettaevo
                                              Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Kijk anders ook eens naar manta/ kadett/ senator assen..
                                                Of die van een manta 400..

Je wilt toch niet serieus een starre as aanraden? :puke Is wel makkelijker te monteren maar echt prehistorisch en de wegligging zal er niet echt op vooruit gaan. :(

@Haasje17 wrote:

Ik denk dat je met een omega onderstel veel zwaarder zult worden dan een 4×4 onderstel. Omdat deze ook veel meer weegt in zijn geheel. De 4×4 achteras van een calibra weegt niet veel meer als de orginele van een astra g. Alleen dif en tussenbak maken je wagen een 100 kilo zwaarder

Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat die 4×4 achteras een beetje poppenspul is… ;)

RISL
                                                Moderator

giuliettaevo, bedankt voor de opmerkingen, maar wat zou je dan wel aanraden? Als ik je reactie zo bekijkt, zou jij Omega-onderdelen gebruiken?
                                                  Overigens kun je met een starre as heerlijk driften, maar aangezien ik ook nog mee wil komen op het circuit, is dat inderdaad niet de beste keuze. Ik wist zelf niet wat er onder een Manta of tijdgenoot hing…

giuliettaevo
                                                  Deelnemer

Omega spul zoals ik eerder ook al zei.. ;) Het zal hoe dan ook een ombouw worden waarbij veel gelast moet worden en dan is Omega spul wel het makkelijkste om te gebruiken.

Manta, c-kadett en rekord hebben een starre as. Senator, omega en Monza hebben wel onafhankelijke ophanging achter.

Anoniem

het 4×4 spul van een calibra is nu niet echt bullitproof
                                                      ga je dan ook nog al het vermogen op enkel de achteras zetten
                                                      vermoed ik dat je der niet lang plezier van hebt

want dan moet die dus 100% van het (overgebleven)vermogen verwerken

ik zeg overgebleven vermogen
                                                      want een versnellingsbak geeft weerstand en kost je dus vermogen ;)
                                                      dat wordt nog meer als je ook nog n tussenbak gebruikt

wil je het calibra systeem compleet gebruiken (of een ander 4×4 systeem)
                                                      zit je dus ook aan de tussenbak vast ;)
                                                      je verliest dus onnodig vermogen aan een tussen bak die je niet als zodanig gebruikt ;)
                                                      omdat je enkel de achterwielen wild aandrijven ;)

een versnellings bak ontkom je niet aan
                                                      daar kun je enkel zonder in een speedboot ;)
                                                      dan heb je aan een keer koppeling genoeg ;)

maar verdiep je eerst eens goed in de materie
                                                      voor je wat gaat doen/investeren/roepen

tip voor haasje 17
                                                      verdiep jij je ook eerst eens wat meer voor je dingen post ;)
                                                      want je gooit van alles door elkaar ;)
                                                      dat geeft mij het idee dat je der nog niet heel veel van weet
                                                      ik bedoel het echt niet negatief
                                                      maar zijn al wel meer mensen de fout ingegaan op advies van mensen die dachten ipv wistten ;)

voorbeeld
                                                      manta 400 ascona 400 assen zijn haast onbetaalbaar ;)
                                                      dus echt niets voor zo,n project ;)
                                                      manta ascona ckadett hebben starre assen
                                                      senator , monza onafhankelijke ophanging dus niet vergelijkbaar

de keus tussen starre as en onafhankelijke achteras
                                                      heeft weer vanalles te maken met waar je de auto voor wild gebruiken
                                                      beide hebben hun voor en nadelen

tip voor de t,s
                                                      zoek een as waar je ook voor redelijk weinig geld een sper voor kan vinden

en neem aan dat je voor en achter geen ongelijke wielen wild hebben
                                                      dus moet je ook rekkening houden met de steek maat
                                                      die moet dan of gelijk zijn met wat voor zit ;)
                                                      of om te bouwen zijn ;)
                                                      of voor ook wijzigen ;)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 187)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.