Astra coupé lekt koelvloeistof, komt ook in de auto terecht.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra coupé lekt koelvloeistof, komt ook in de auto terecht.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256149
    some1_eddy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2009

      Hoi,

      Mijn Astra G Coupé van 2000 lekt behoorlijk wat koelvloeistof.
      Ik heb wel gekeken waar het weg komt maar ik kan de juiste plek niet vinden omdat alles nat is aan de achterkant van de motor..
      Ik zie ook niks lekken, er hangen wel veel druppen hier en daar en ik moet elke 500 km een liter bijvullen.
      Nu ben ik er ook achter gekomen dat het ook in de auto terecht komt.. aan de passagiers kant.
      En dat wat er binnen komt is ook geen beetje, de mat is kletsnat.
      Ik heb mijn handschoenenkastje eruit gehaald zodat ik misschien kon zien waar het weg kwam, achter het handschoenenkastje is alles kurkdroog, ook heb ik nog achter/onder het middenconsole gekeken en gevoeld.. ook daar is alles droog.
      Ik heb het tapijt een beetje los getrokken en ik heb met mijn hand een stukje gevoeld achter dat isolatie spul, daar is alles drijfnat.. dat deel waar het omhoog gaat nog.

      Heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt?
      Volgende week dinsdag gaat hij naar de garage.. een monteur dacht dat het de kachelradiateur was.
      Hij heeft verder niet gekeken ofzo.

      Ik kan dus geen plek ontdekken dat het uit een luchtkanaal oid komt, ik vermoed dat het vanuit de motorruimte komt, misschien ‘spuit’ het wel net ergens naar binnen? (kan dat?)
      Dus aan de kant van het schutbord onder de motorkap, onderin lekt het behoorlijk.

      Wie heeft raad?

      Paar foto’s!

      #18115958
      mhakstege
        Lid sinds:
        11 November 2009

        Ik heb het zelfde, alleen dan wat minder erg. :(

        #18115959
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          De aansluiting van de kachel radiateur lek.
          Van het schutbord naar het interieur.

          Niet grappig ,maar heel je dashbord moet eruit.

          #18115960
          some1_eddy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 February 2009

            Serieus?!

            Kan ik daar niet bij komen zonder het dashboard eruit te halen?
            Het is alleen onderin bij de motor nat.. niet op dashboard hoogte..

            Enig idee wat dat gaat kosten bij een garage..? zal wel een duur geintje zijn, zo’n dashboard eruit halen kan nog knap lastig zijn.

            #18115961
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Nee dashboard moet eruit, maar is zelf wel te doen hoor (als je er tijd voor hebt en zin in hebt) maar je moet geen 2 linker handen hebben.

              #18115962
              gerben rsv
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2011

                Dashboard hoeft er niet uit ,kachelradiateur is zo te vervangen!!!

                Kijk anders ff hier viewtopic.php?f=5&t=173917

                #18115963
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  heb nu op me werk de kachelradiateur van een zafira eruit, alleen het midden console eruit te halen en paar luchtbuizen, en mocht er nog een elektrishe kachelkraan op de radiateur zitten, laat deze dan ook gelijk voor een gewone vervangen, voordat die stuk gaat

                  #18115964
                  gerben rsv
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2011

                    Heb je ook een foto zonder dat de bekleding is teruggeslagen? Ik zie nu wel een spoortje lopen maar niet waar dit vandaan komt!

                    #18115965
                    some1_eddy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 February 2009

                      Ah ok, ik ben zelf wel handig met zulke dingen..
                      Dan zal ik eerdaags maar eens het middenconsole enz eruit halen.

                      Dat spoortje wat je op de foto ziet komt omdat het tapijt daar gevouwen is en dus een beetje wordt uitgewrongen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.