astra coupé aanschaf

Forumindex Forums Modellen Astra astra coupé aanschaf

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    mitchelvm
    Deelnemer

goedemorgen,

van de week te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een fulltime baan en hiervoor moet ik wat meer km gaan maken. Omdat de astra die ik nu heb samen met mijn moeder gekocht heb en nu allebij hem dagelijks nodig gaan hebben, hebben we besloten dat ik voor een andere auto ga kijken. een mijn voorkeur gaat dan uit naar een coupé.

nu heb ik twee leuke gezien die me wel aanspreken maar kan zelf geen keuze maken. welke raden jullie aan om als eerste een kijkje te gaan nemen.

de eerste is een 1.8:
      coupé 1.8

de tweede is een 2.2:
      coupé 2.2

mijn voorkeur gaat uit naar een 2.2 blok, maar de 1.8 ziet er van binnen net iets netter uit en minder km op de teller. de 2.2 is wel weer wat goedkoper dus dan houd ik wel wat extra over om eventueel de binnenkant op te knappen of iets aan te doen als er nog iets mis mee is. plus kosten rijklaar maken zitten er bij de prijs inbegrepen.

Wat vinden jullie? (ps. ik heb me al aardig ingelezen in de topics wat het verschil is tussen de twee motoren en wat de kwaaltjes zijn, dus daar zal ik niks meer over vragen :applause02: )

corsa14slow
      Deelnemer

beide motorens hebben idd zo zijn minpuntjes. Ik zelf heb de 2.2 en ben er wel over te spreken. ‘t is geen race monster meer een tour ding. grootste nadeel is de olie verbruik. (bij mij alleen op de snelweg :S) let daarvoor vooral op de uitlaat.
        Gewoon een goede proefrit ermee maken.
        tijdens het typen van dit bericht viel me op dat de 1.8 advertentie niet meer bestaat

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.