astra coupe 2002 2.2 16v wielkasten

Forumindex Forums Modellen Astra astra coupe 2002 2.2 16v wielkasten

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237623
    dekster21
      Lid sinds:
      28 May 2011

      hallo goedeavond,

      ik heb sinds een paar maanden een opel astra coupe en het is een fijne wagen.
      alleen nou heb ik een vraag misschien dat er meerdere zijn die dit meegemaakt hebben of er iets van afweten.
      ik heb nog originele wielen onderzitten en wil er graag andere onder leggen. ik heb nu 195/55/R16 eronder zitten.
      maar als ik met 4 man erin zitten moet ik uitkijken met de drempels want anders raak ik de binnenkant van me wil kast achter rechts schuin bovenin rechts achter en links schuin bovenin links achter. als ik er alleen of mee 2 in zit kan da ook wel eens gebeuren meer omdat je er dan harder overheen zou kunnen.
      zou dit nou meer aan de schokbreker liggen die begint te slijten of aan de veren?
      want ik wou graag dan andere set velgen onder leggen maja denk dat ik met 215/35/R18 dan niet veel ver kom zo.

      met vriendelijke groet, roy

      #17878215
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        zou eens de achterwiel ophanging controleren.

        bij de astra g komt het met enige regelmaat voor dat de origineele veren breken.

        heb zelf een cabrio en als ik daar met 4 man inzet heb ik nergens last van en de cabrio is een stukzwaarde dan de coupe :vertag

        #17878216
        AsconaC20NE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 December 2004

          zijn het wel de originele velgen af fabriek? Kan zijn dat er anderen onder zijn gekomen met verkeerde ET waarde. De bandenmaat die je nu hebt moet prima kunnen

          Ik rij nu met 225-35-18 op mijn astra 2.2, kan prima als je maar wel de ET waarde in de gaten houd

          #17878217
          Fl0pke
            Lid sinds:
            6 March 2009

            @miraltje wrote:

            zou eens de achterwiel ophanging controleren.

            bij de astra g komt het met enige regelmaat voor dat de origineele veren breken.

            heb zelf een cabrio en als ik daar met 4 man inzet heb ik nergens last van en de cabrio is een stukzwaarde dan de coupe :vertag

            Toevallig zaterdag een coupe gehad waarbij ook de veren aan beide kanten kapot waren :O De veren lopen heel dun toe op het einde, daar waren ze ook afgebroken.

            #17878218
            macoe16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Dan moet de auto toch ook iets lager liggen denk ik? als de veer gebroken is?

              ik heb ook weleens de twijfel gehad.. bij hevig inveren dat ik met de originele 17″ velgen wat hoorde. maar het zo zelden dat ik er eigenlijk geen aandacht aan geef.
              enige twijfel is de bandenmaat, 215-45/17 volgens mij zou dat 215/40-17 moeten zijn?

              ook een 2.2 van 2002.

              #17878219
              dekster21
                Lid sinds:
                28 May 2011

                bedankt voor de reactie’s ik al het eens gaan uitzoeken dan hoe dat precies zit.
                En ik weet niet of dit de orginele velgen zijn. Het zijn van die Y-velgen van opel.
                En ik zal de veren ook een controleren maar ik denl dat die niet gebroken zijn want dat merk je wel. Heb dat al eens meegemaakt met me vorige auto.
                De gegevens van de et-waarde of/en banden maat staan toch ook in het boekje?

                Gr roy

                #17878220
                miraltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  standaard et waarde opel velgen is 49 voor een astra g

                  #17878214
                  dekster21
                    Lid sinds:
                    28 May 2011

                    hallo,

                    ik heb afgelopen vrijdag met me broertje die monteur is naar me auto gekeken en remblokken voor en een multiriem vervangen. En ook maar eens naar de achterophanging enzo. Maar de schokbrekers en veren zagen er goed uit. Miss da de veren ingezakt zijn als da uberhaupt kan. Want er zit een trekhaak op dus kweet nie of ze er veel met gewicht hebben gereden. En we zijn er ook achter gekomen da er hele andere velgen op zitten met een et-waarde van 37. Dus dat scheeld nogal.
                    Maar nou had ik op een site gezien een velg van et-waarde 40. En me auto gegevens ingevuld en die geven dan weer aan dat die zouden moeten passen. Nou wil ik voor de zekerheid wel de veren vervangen en kijken wa ie dan doet.

                    Gr, roy

                    #17878221
                    AsconaC20NE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 December 2004

                      waarom zou je je veren vervangen als het daar voor 99,9% zeker niet aan ligt maar waarschijnlijk aan jou velg met sterk afwijkende maat. met ET37 komt hij behoorlijk naar buiten, daarnaast zeg je zelf dat de veren er goed uit zien

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.