Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Astra coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2012 om 13:45 #17250502
Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een Astra Coupe met z2.2se motor uit 2001 waar net een nieuwe distributieketting op was gelegd. Heb de auto een beurt laten geven bij originele Opel garage waarbij de EGR klep is vervangen, airco gecontroleerd en afgevuld etc. Nu is het volgende probleem opgetreden, de motor verbruikt behoorlijk wat olie en het lampje van de motorstoring blijft branden,er zit een lichte tik in de motor(klepstoter) maar het ergste is, de auto trekt erg slecht, loopt erg onregelmatig en er is niet fatsoenlijk mee te rijden. Ik kwam langs de weg te staan dus wegenwacht erbij en die dacht aan een verstopte uitlaat( De kat had ik al leeg gehaald omdat ik dacht dat die kapot was). Ik heb de vorige eigenaar opgespoord en die vertelde dat hij 4,5 ltr olie per maand moest bijvullen en dat de motor kapot gelopen was(gebroken ketting oid want hij maakte een hoop kabaal) en de auto voor sloop aan een handelaar had verkocht. Wie kan mij helpen of weet wat het euvel kan zijn? Heb inmiddels 2 dure reparaties achter de rug en weer een hoge garage rekening zit er ff niet in.
mvg Marvin1 augustus 2012 om 20:13 #18046870Jup, Simpel, andere motor erin….
Willem
1 augustus 2012 om 20:17 #18046871Kans groot op kromme kleppen en zuigers met scheurtjes. Mischien wel meer. Reviseren… of nieuw blok.
2 augustus 2012 om 16:43 #18046872Ja okay maar dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan. Zie maar eens een goede 2.2 te vinden en dan als je er een gevonden hebt, die prijzen, het lijkt wel of je een goudmijn zoekt. PPFFFF
3 augustus 2012 om 08:05 #18046873Tja….met alle respect en sorry dat ik het zo zeg, maar dan had je toch iets beter moeten opletten bij aanschaf van je auto.
Neem eens contact op met VEGE voor een ruilmotor. VEGE gaat af en toe over de kop, maar ze leveren wel kwaliteit!En anders eens contact opnemen met Wim-V6, misschien kan hij iets voor je betekenen.
Een motorwissel (één op één) uitwisselen is niet zo moeilijk, gewoon je gezond verstand gebruiken.
3 augustus 2012 om 08:52 #18046874Auto-onderdeel gegevens
InternetId 54 (ASTRA)
Prijs Op aanvraag
Garantie in maanden –
Bouwjaar 2005
Onderdeel- of artikelnr. Z22SE
Classificatiecode A1
Motortype Benzine
Cilinderinhoud (cc) 2.200
Kilometerstand 0
Motorcode / nummer Z22SE
Kilowatt 108
Bijzonderheid –
LeverancierRhenoy Onderdelen B.V.
Holweistraat 10
4181CC, Waardenburg
Gelderland, Nederland
routeplanner
0418657474
0418657475
website
email
Contact opnemenheb geen aandelen daar maar misschien is het wat voor je ????
12 augustus 2012 om 11:14 #18046875okay bedankt voor de tips. Maar eh, ik had dus de katalysator leeg gemaakt omdat ik(wij) dachten dat die dicht zat en nou vroeg iemand of ik de lambda sonde die ervoor of erna zit(ik kreeg die er niet uit) niet had kapot gemaakt tijdens het leegmaken van de kat. Zou dit ook kunnen zijn? Wat kost zo’n ding eigenlijk?
12 augustus 2012 om 17:25 #18046869gaat ie geen olie van verbruiken…
Kan je zo uitlezen, als een der lambda’s kapot is, en gaat ie ook niet van op noodloop..
Willem
20 augustus 2012 om 08:20 #18046876Hoorde afgelopen weekend in Sevenum dat als je een kat leeg haalt er een rechte pijp in moet maken omdat anders door de werveling van de uitlaatgassen verkeerde waardes worden gemeten door de 2e lambda sonde en dat hij daarom niet goed loopt.Zou dit kunnen of is dit een fabeltje, de man was erg serieus en leek verstand van zaken te hebben.
Vwb de olie consumptie werd me aangeraden eerst de compressie te meten en dan eventueel een nieuwe Pierburg oliepomp te monteren en indien nodig nieuwe zuigerveren.
Iemand ervaring mee?25 augustus 2012 om 19:49 #18046877Komt niet door de werveling, maar door het ontbreken van de kat, de 2e lambdsa controleerd enkelt of de kat zijn werk doet, en dat doet ie niet als ie leeg is..
Willem
24 februari 2013 om 11:13 #18046878als het iets van zuigerveren is etc zou ik er een zelfde blok in swappen, plug and play en gelijk van het gezeik af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.