Astra Cabriolet X18XE stottert

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Cabriolet X18XE stottert

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18081346
    amsterdammertje
      Lid sinds:
      4 December 2012

      Dank je wel Marijn, nog even een vraagje,,,als de stekker los is zou het dus zo moeten zijn dat de auto beter loopt, wat betekend dat de lamba dus kapot is? begrijp ik dat goed?

      En kan het kwaad daar even zo mee te rijden met losse stekker?

      Alvast bedankt

      #18081347
      marijnl1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        nee het zou geen kwaad kunnen mits je er geen weken mee gaat rijden
        verbuik zou gewoon hoger zijn
        een lamba meet je co systeem hier meet hij de waardes van je uitlaat gassen zodat je auto weet wat hij zou moeten aanpassen in je systeem
        meer brandstof meer lucht enzenz
        lamba meet de alleen je waardes ( het is wel noodzakelijk voor apk ) anders kom je er niet doorheen
        ik rij nu al 2 maanden met een kapotte lamba ( stekker zit er ook gewoon nog in ) mijn motor loopt er niet slechter op dus
        volgende maand is mijn lamba als eerste aan de buurt
        als hij slecht liep dan had ik hem wel gelijk vervangen lamba heeft veel te verduren ( warme gassen )
        stekker loshalen zou niet veel nut hebben want hij wil en probeerd toch om het te gaan meten ( dus veel verschil zul je niet gaan merken )

        #18081348
        amsterdammertje
          Lid sinds:
          4 December 2012

          oke nogmaals bedankt voor je hulp, dat betekend dat ik dan nog steeds niet weet of het de lamba is, daarvoor gaf ie bij uitlezen de fout code nokkenas sensor, deze is vervangen, en nog geen verbetering, ik had begrepen dat als je de stekker los haalt van de lamba er verschil zou moeten zijn, zodat ik dan zeker weet dat dit het probleem is..

          #18081349
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            lambda sone zit op je uitlaat, als je de motorkap open zet en ff kijkt waar je uitlaat naar beneden loopt zie je hem wel zitten, kabeltje ff volgen en die er ff uit trekken zoals hier boven al staat geschreven, dan ff weer kijken.

            hier op deze link zie je wel hoe ze er uit zien
            http://www.redlinemotive.com/replacement/oxygensensor.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18081350
            amsterdammertje
              Lid sinds:
              4 December 2012

              en klopt het dan als ik deze lostrek dat er verbetering moet optreden zodat ik weet dat de lambasonde kapot is, ik zie namelijk verschillende reacties.

              #18081351
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                durf ik je geen antwoord op te geven.
                wat ik hier boven neer zette was om iets duidelijker aan te geven wat de lamda sone is ;)

                het meeste wat ik van alle posts er uit haal is dat je auto dan wat meer zal gaan verbruiken, maar dat wanneer hij beter gaat lopen dat de kans dan heel groot is dat je lamda sone wel kapot is.
                dus voor jou hoop ik dat ie dan beter loopt als je die stekker er ff uit haalt, dan weet je wat het probleem is ;)

                #18081352
                b07
                  Lid sinds:
                  24 February 2009

                  een kapotte lambdasonde geeft vaak een veel te hoge waarde of veel te lage waarde,door het los trekken van de stekker gaat die in de noodloop en, geeft die een redelijk veilig mengsel.

                  vaak rijd die weer goed als je de stekker los trekt, niet altijd,rijd die wel goed dan is het de lambda sonde

                  #18081353
                  amsterdammertje
                    Lid sinds:
                    4 December 2012

                    dank je wel, ik ga dit proberen en zal de uitslag hier melden. thanks all

                    tevens wil ik even voor de duidelijkheid aangeven dat de auto al enorm veel verbruikt, ik dacht dus dat dit veroorzaakt werd door het nokkenas probleem.

                    #18081354
                    amsterdammertje
                      Lid sinds:
                      4 December 2012

                      Daar ben ik weer.
                      De stekker eruit van de lambdasonde, stukje gereden, en geen verbetering naar mijn gevoel. blijft stotteren.
                      Toch geeft ie de foutcode p0130. vraag me af als ik deze vernieuw of de auto dan wel weer naar behoren rijd.

                      lampje brand ook weer, maar dat zal nu wel komen omdat de stekker eruit is. toch??

                      Mocht iemand nog tips hebben, ik geef het op, wat een vreselijke hoofdpijn auto :cry:

                      #18081355
                      b07
                        Lid sinds:
                        24 February 2009

                        dan zal je lambda sonde nog wel goed zijn,die hoef je niet te vervangen.

                        dan vermoed ik de volgende dingen,omdat deze ook het mengsel regelen en, de zelfde code kunnen geven:

                        1. maf sensor, of je die heb weet ik niet ,die zit in de buis na je luchtfilter .
                        3. map sensor
                        2. luchtmassa meter ,die zit ook in de buis na je luchtfilter.

                        hoe je die kan testen zou ik niet weten.

                        #18081321
                        amsterdammertje
                          Lid sinds:
                          4 December 2012

                          maf sensor, map sensor, ohhh my god, geen idee waar je het over hebt, het word dus zoeken naar een speld in een hooiberg.

                          maar wel heel erg bedankt voor de tips.

                          #18081356
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            @amsterdammertje wrote:

                            maf sensor, map sensor, ohhh my god, geen idee waar je het over hebt, het word dus zoeken naar een speld in een hooiberg.

                            maar wel heel erg bedankt voor de tips.

                            zal ik je een tip geven?
                            wijs wimv6 ff op dit topic ;)
                            kun je doen door hem ff een pm te sturen.

                            #18081357
                            thereaper
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 March 2011

                              Hele slimme tip, als win het niet mee weet… ;)

                              #18081358
                              Blue-Dragon
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 July 2006

                                Stuur Krasy is een pm berichtje , denk dat hij je vast wel wilt helpen. ;)

                                #18081359
                                amsterdammertje
                                  Lid sinds:
                                  4 December 2012

                                  Ik wil iedereen bedanken voor de aangeboden tips, helaas is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
                                  Als laatste wil ik nog 1 maal een oproep doen of er iemand is die echt verstand/ervaring heeft met dit soort problemen.

                                  Een heel fijn weekend allemaal

                                  #18081360
                                  krasy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 March 2010

                                    nou amsterdammertje komt even bij me langs en gaan even de sensors testen.
                                    en kijken als de distributieriem op tijd staat (kan ook aangezien waarschijnlijk de fout in de nokkenassensor zit)

                                    ben benieuwd als we het kunnen vinden ;)

                                    #18081361
                                    krasy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 March 2010

                                      hmmz egr afgedopt en tja hij rijd weer stuk beter :shock:

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.