Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › astra cabrio z20let vs vectra opc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 22:34 #17244837
beste heb een astra g cabrio z20let met de nodige aanpassingen andre turbo ezv kortom zit nu rond de 260pk
nu kom ik deze vectra tegen en deze staat mij echt aan maar nu vind ik eigelijk weinig om hier nog meer pk uit te halen
maar de grote vraag is
zou ik het wagen om voor de vecrta te gaan en mijn z20let hier voor van de hand te doen
het gaat hier om de full option is het bekende opc blauw 288pk3 januari 2012 om 23:46 #17967573De Vectra heeft standaard al een hoop meer koppel als de Astra omdat het een V6 is.
Je moet je niet gelijk blind staren op de pk’s he..Ik heb liever een auto met 260 pk en 400Nm koppel als een met 280 pk en 350Nm koppel..
Maar houd er rekening mee dat de Vectra wat zwaarder is dus het vermogen is niet zomaar met je Astra te vergelijken.
Ook voor de Z28NEH zijn leuke spullen te koop als uitlaten, katvervangers, inlaten en op de bank laten chippen.
Ik denk dat je dan mooie resultaten krijgt.Voor alleen het model al zou in m’n Astra Opc in ruilen tegen zo’n Vectra ;)
4 januari 2012 om 08:06 #17967574Je kunt hem laten chippen, maar eigelijk ben je dan het vordeligst uit met de 2.8 v6 turbo met 230 pk
Want het schijnt niet uit te maken of je de 2.8v6 turbo met 230, 255 of 280 pk hebt, na het chippen komen ze allemaal uit z’n 300pk met 540N/m uit
4 januari 2012 om 11:56 #17967575Maar het gewicht he……
4 januari 2012 om 12:40 #17967576je kan er ook een insignia turbo opgooien, pre-decat enzo. dan kom je rond de 350pk uit..
regal verkoopt ze ook, alleen kosten ze 1500 pond
http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/acatalog/Vectra_VXR_Tuning_Range.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
4 januari 2012 om 15:58 #17967577@frank de jonge wrote:
Maar het gewicht he……
Astra cabrio is ook geen lichte auto , ik denk dat er niet meer dan 100kg tussen zit
De keus tussen die 2 auto’s is persoonlijk
De meeste fun heb je in de Astra ,de Vectra is misschien wat praktischer
5 januari 2012 om 14:50 #17967578350 pk op de voorwielen van een vectra. weet niet of je ooit hebt gezien hoe de vectra opc de bocht neemt bij top gear?
http://youtu.be/2FHLzWwghmU?t=2m44s” onclick=”window.open(this.href);return false;
ziet er wel mega bruut uit!
5 januari 2012 om 14:59 #17967579@Tusk wrote:
350 pk op de voorwielen van een vectra. weet niet of je ooit hebt gezien hoe de vectra opc de bocht neemt bij top gear?
http://youtu.be/2FHLzWwghmU?t=2m44s” onclick=”window.open(this.href);return false;
ziet er wel mega bruut uit!
maar das met een astra precies het zelfde.. gas geven in de bochten is een NO GO! hahaha
5 januari 2012 om 16:00 #17967580@dion87 wrote:
@Tusk wrote:
350 pk op de voorwielen van een vectra. weet niet of je ooit hebt gezien hoe de vectra opc de bocht neemt bij top gear?
http://youtu.be/2FHLzWwghmU?t=2m44s” onclick=”window.open(this.href);return false;
ziet er wel mega bruut uit!
maar das met een astra precies het zelfde.. gas geven in de bochten is een NO GO! hahaha
met die van mij heb ik toch geen probleem mee.
5 januari 2012 om 16:43 #17967581Meer gas geven ;)
Das het mooie van achterwielaandrijving, die kan je sturen met het gas :angel
6 januari 2012 om 09:05 #17967582@z20leh wrote:
@dion87 wrote:
@Tusk wrote:
350 pk op de voorwielen van een vectra. weet niet of je ooit hebt gezien hoe de vectra opc de bocht neemt bij top gear?
http://youtu.be/2FHLzWwghmU?t=2m44s” onclick=”window.open(this.href);return false;
ziet er wel mega bruut uit!
maar das met een astra precies het zelfde.. gas geven in de bochten is een NO GO! hahaha
met die van mij heb ik toch geen probleem mee.
elke voorwielaangedreven auto heeft onderstuur als je teveel gas geeft in de bocht, en al doet ie dat niet, heb je te weinig kracht om wielspin te krijgen
6 januari 2012 om 09:51 #17967583Dat kan je oplossen door een sperdifferentieel te plaatsen, bijvoorbeeld een Quaife voor als je veel op de weg zit.
6 januari 2012 om 15:54 #17967584ik zou mijn opc 2 turbo zo ruilen voor een g cabriolet met z20let. :wors :wors
15 september 2012 om 10:02 #17967585Insignia opc turbolader kost bij de opel 1200 ex.
Maar vmax is met verschillende turboladers bezig om verschillende phasen te halen.
Phase 1 340pk (insignia turbo)
Phase 2 400pk
Phase 3 500pk
Zie ook http://www.vmax-performance.de/shop/index.php?cat=c11270_2-8L-Turbo.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Ben benieuwd hoeveel koppel en wat nog meer te veranderen aan het blok met dit vermogen
gr.xander
17 september 2012 om 09:35 #17967586EDS Chipt de Vectra toch naar 300pk en vooral die 540Nm koppel..
Willem
18 september 2012 om 11:25 #17967587Ik heb mijn astra cabrio z20let uitgevoerd met OPC bumpers, LEH lader, pre-cat pijp vervangen. chipje van eds met 263 PK en 432 NM Koppel op de bank :) (nu nog een versterkte waste gate actuator)
blijft dikke fun :vertag , ik hou het liever bij de astra cabrio, is trouwens maar 100 kilo zwaarder dan de coupe…
alleen de TC grijpt nu vaak in bij de 1ste 4 versnellingen :thumbdown
18 september 2012 om 11:38 #17967588@boeiend wrote:
Ik heb mijn astra cabrio z20let uitgevoerd met OPC bumpers, LEH lader, pre-cat pijp vervangen. chipje van eds met 263 PK en 432 NM Koppel op de bank :) (nu nog een versterkte waste gate actuator)
blijft dikke fun :vertag , ik hou het liever bij de astra cabrio, is trouwens maar 100 kilo zwaarder dan de coupe…
alleen de TC grijpt nu vaak in bij de 1ste 4 versnellingen :thumbdown
Rij jij toevalling met een grijze astra cabrio turbo met OPC2 voorbumper ? Zie sindskort vaak een grijze turbo staan in hardinxveld.
18 september 2012 om 14:41 #17967589Klassen heeft ook wel veel spul voor de z28nex :)
19 september 2012 om 11:29 #17967590@kelderbier wrote:
@boeiend wrote:
Ik heb mijn astra cabrio z20let uitgevoerd met OPC bumpers, LEH lader, pre-cat pijp vervangen. chipje van eds met 263 PK en 432 NM Koppel op de bank :) (nu nog een versterkte waste gate actuator)
blijft dikke fun :vertag , ik hou het liever bij de astra cabrio, is trouwens maar 100 kilo zwaarder dan de coupe…
alleen de TC grijpt nu vaak in bij de 1ste 4 versnellingen :thumbdown
Rij jij toevalling met een grijze astra cabrio turbo met OPC2 voorbumper ? Zie sindskort vaak een grijze turbo staan in hardinxveld.
Ja dat klopt :), mijn ouders en familie wonen in Hardinxveld en kom er zelf ook vandaan. Woon tegenwoordig zelf in Alblasserdam…
19 september 2012 om 13:11 #17967591@boeiend wrote:
@kelderbier wrote:
@boeiend wrote:
Ik heb mijn astra cabrio z20let uitgevoerd met OPC bumpers, LEH lader, pre-cat pijp vervangen. chipje van eds met 263 PK en 432 NM Koppel op de bank :) (nu nog een versterkte waste gate actuator)
blijft dikke fun :vertag , ik hou het liever bij de astra cabrio, is trouwens maar 100 kilo zwaarder dan de coupe…
alleen de TC grijpt nu vaak in bij de 1ste 4 versnellingen :thumbdown
Rij jij toevalling met een grijze astra cabrio turbo met OPC2 voorbumper ? Zie sindskort vaak een grijze turbo staan in hardinxveld.
Ja dat klopt :), mijn ouders en familie wonen in Hardinxveld en kom er zelf ook vandaan. Woon tegenwoordig zelf in Alblasserdam…
Relaxt! Mooie cabrio :thumb. Ik woon zelf ook in hardinxveld en heb twee jaar lang een zwarte astra cabrio turbo gereden met bordeaux rood dak. Mijne Phase 1 laten chippen met 2,5 inch Milltek uitlaat eronder. Ideaal om GTI’s mee te pesten :thumb
19 september 2012 om 20:03 #17967592Boeiend,
“alleen de TC grijpt nu vaak in bij de 1ste 4 versnellingen “
Hier is een topic van om je TC uit te kunnen schakelen dmv schakelaar.
viewtopic.php?f=84&t=159737&hilit=TC+uitschakelen
Succes Esox
20 september 2012 om 12:35 #17967593@wim-v6 wrote:
EDS Chipt de Vectra toch naar 300pk en vooral die 540Nm koppel..
Willem
Dat kan ook nog maar marcus van vmax is met andere turbo’s bezig.
ben er erg benieuwd naar wat je nog meer dan moet gaan veranderen.20 september 2012 om 14:18 #17967594@kelderbier wrote:
Relaxt! Mooie cabrio :thumb. Ik woon zelf ook in hardinxveld en heb twee jaar lang een zwarte astra cabrio turbo gereden met bordeaux rood dak. Mijne Phase 1 laten chippen met 2,5 inch Milltek uitlaat eronder. Ideaal om GTI’s mee te pesten :thumb
hehehe, die cabrio heb ik vaak zat gezien ja! was ook een mooie bak, vooral het rode dak zie je niet vaak…
als ik je binnenkort is zie zal ik wel even seinen :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.