Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra C14NZ probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2011 om 19:22 #17235188
De wagen van mijn vader wil soms niet aanslaan, na enkele keren demareren wil ie weer wel. Ene keer als hij aanslaat draait hij goed en trekt hij ook goed door.
Waar eerst naar te kijken?
Brandstofrelais (is deze uitwisselbaar met andere, heb hier nog wel wat C2Ose en C30se spul liggen)
Toerentalgever
Temperatuursensor?En heeft iemand pics van waar ik deze vind bij een astra f?
4 april 2011 om 19:56 #17849158Ook verdelerkap gecontroleerd op corrosie ?
Is nog wel eens een veroorzaker voor slecht starten en dan vooral met nat weer…Groet, Rik
4 april 2011 om 20:07 #17849159heb ik idd eens losgehaald en contactpunten licht over geschuurd. Viel voor de rest redelijk mee.
Las http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=142718
dat het ook de toerentalgever kon zijn; dus vermoedelijk eens op de sloop gaan kijken voor een ander exemplaar?5 april 2011 om 21:14 #17849160Niemand meer?
6 april 2011 om 15:13 #17849161[rquote=1907269&tid=145806&author=Transeurope]heb ik idd eens losgehaald en contactpunten licht over geschuurd. Viel voor de rest redelijk mee.
Las http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=142718
dat het ook de toerentalgever kon zijn; dus vermoedelijk eens op de sloop gaan kijken voor een ander exemplaar?[/rquote]Ook de rotor gecontroleerd ?
Die slijt namelijk af zodat er ruimte ontstaat tussen de rotormetaal en de metalen delen die jij opgeschuurd hebt.
dat KAN startproblemen geven….Groet, Rik
7 april 2011 om 19:37 #17849162heb een volledig nieuw huis incl hallgever gekocht op ebay origineel bosch voor 89 euro verzending inclusief. Ik hou jullie op de hoogte
1 mei 2011 om 15:00 #17849163En ?
Is het opgelost ?Groet, Rik
1 mei 2011 om 15:25 #17849164en wat is in godsnaam demareren? :) zo mooi dat Belgisch.. het is Nederlands maar toch ook helemaal niet. ;)
1 mei 2011 om 15:33 #17849165Demareren = starten !
Ik zal eens een lijst moeten maken tussen Belgische (Vlaamse) autotermen
en Nederlandse.
Tip: de meeste hebben een Franse achtergrond !1 mei 2011 om 17:46 #17849166aaah starten! Van het werkwoord marche ofzo natuurlijk..
Maar start die astra al weer goed? lijkt me toch iets in de verdelerkabels, kap, rotor of bougies. als die helemaal goed zijn dan naar filters gaan kijken. Daarna zou ik kijken of de benzine pomp wel spanning heeft als je start en hij niet aangaat.
Daarna zou ik misschien pas aan sensors gaan rommelen.
Maar dat is nou eenmaal de makkelijke weg eerst doen ;)2 maart 2012 om 20:36 #17849167Hier ben ik weer.
Hij heeft het na de vervanging een hele tijd goed gedaan. Nu weer wat minder.
Hij valt zelfs soms stil tijdens het rijden.Dikwijls start hij gewoon en dan draait hij ook als een zonnetje. Dikwijls wil hij gewoon niet starten.
Als hij ene keer start loopt hij verder normaal.Als hij echt niet wil krijgt mijn vader hem terug aan de praat door hem in versnelling zonder ontkoppelen een paar keer te starten, meestal “pakt” hij dan terug op.
Ik sta hier niet zo achter gezien ik bang heb dat de distributieriem een tand zou verspringen.
Kan een benzineprobleem zijn of een ontstekingsprobleem zijn. Benzinetank misschien eens wat uitspoelen? Of misschien brandstofrelais? Waar vind ik deze en heeft iemand hier een nummer van? Andere ideeën?
De astra heeft slecht 50.000 km , dus zou zonde zijn om hem nu te vernielen…
2 maart 2012 om 20:38 #17849168Je zal echt moeten kijken wat het is…
Tandriem verspringen, zolang het bij een tandje blijft, geen probleem, terug stellen en gaan met die banaan….
Brandstof relais bij de computer… in rechter A stijl..
Willem
2 maart 2012 om 20:45 #17849169ik zag ook deze http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=144442
Hoe lees je zon ecu uit met paperclip?
edit http://forums.corsa-b.co.uk/viewtopic.php?f=105&t=11231
straks eens proberen, maar als ik alles zo lees ga ik de temperatuursensor aan het inlaathuis eens vervangen.
20 maart 2012 om 19:54 #17849170heb nu ook de brandstof pomp, relais en (blauwe) temp sensor vervangen. Hij is nog niet stil gevallen, alles goed. Alleen 1 keer dat het n 30sec duurde bij starten al vorens hij aansloeg. 1 keer in gang, loopt hij als een zonnetje, dat is het rare. Nog iemand raad?
21 maart 2012 om 21:20 #17849171Ontstekingsvoet op de sloop halen en kijken of dat helpt..
Willem
21 maart 2012 om 21:24 #17849172je bedoelt het gedeelte waar de hallgever in zit? Deze heb ik nieuw vervangen.
Bougies eventueel?21 maart 2012 om 21:26 #17849173Okeej, overheen gelezen..
bougies is een hele goeie inderdaad..
Let even op, als je aluminium buisjes in de kop hebt waar de bougies in verstopt zitten moeten er andere bougies in dan ze voorschijven voor deze motor..
(bij mijn X14SZ hebben ze het gepresteerd het verkeerde type erin te draaien, en kon toen mooi al die alu bussen uit mijn kop schroeven om de bougeis te wisselen)..
Bougies die Altijd passen en veilig geplaatst kunnen worden zijn de NGK BKR5EK of aanverwanten van andere bougiefabrikanten.
Willem
31 maart 2012 om 22:46 #17849174met de bougies loopt hij al een stuk beter. Niet meer stilgevallen. Bougiekabels zullen ook vervangen worden, gezien deze verduurd zijn, bij eentje is zelf n deel van het rubber weg.
Enig probleem is dat hij soms bij starten (warme motor) niet wil aanslaan, na wat wachten doet hij het wel…
Paperclipmethode geeft geen fouten.
Enig idee?
2 april 2012 om 15:47 #17849175Ik vermoed het gevonden te hebben. Benzinetank trekt vacuum. Hoe worden deze normaal ontlucht? Via tankdop of via een buisje? Ik vermoed het tweede? En waar zit dit dan? Is n astra f c14nz van 94…
2 april 2012 om 19:34 #17849176Via een Slang die bij de vulhals mee omhoog gaat, en dan via de Damp afzuiging in rechter zijscherm..
Willem
2 april 2012 om 20:49 #17849177
DAg Wim
Alvast bedankt. Met welke nummer op welke foto komen de respectievelijke darmen overeen. En dien ik deze door te blazen? Ik lees ook iets over een ventiel en eventueel ook koolstoffilter, wat hiermee te doen?
Mvg,
Kris
2 april 2012 om 21:06 #17849178@Transeurope wrote:
met de bougies loopt hij al een stuk beter. Niet meer stilgevallen. Bougiekabels zullen ook vervangen worden, gezien deze verduurd zijn, bij eentje is zelf n deel van het rubber weg.
Enig probleem is dat hij soms bij starten (warme motor) niet wil aanslaan, na wat wachten doet hij het wel…Paperclipmethode geeft geen fouten.
Enig idee?
je springt van de hak op de tak :D
ik zou eerst deze maar eens vervangen waarschijnlijk slaat er een vonk over….2 april 2012 om 21:15 #17849179bougiekabels worden sowieso nog vervangen. Daarstraks echter startte hij weer niet. Dop eraf en hij startte dadelijk…
Gisteren de astra ook flink warm gereden, als je hem in toeren jaagt, vervolgens stationair laat draaien en dan terug gas geeft, houdt hij ook in. Tankdop los, sissend geluid, en hij trekt weer volledig door; dus ben er vrij zeker van dat de er iets aan de ontlchting schort? Dien je die koolfilter te vervangen ooit? Of simpelweg uitblazen?3 april 2012 om 04:56 #17849180Zit die koolfiltter niet tussen de tank en de motor ?
Deze heeft als functie de benzinedampen uit de tank te filteren en te mengen met de lucht die via de luchtinlaat de motor in komt.
Bij de Astra van de topicstarter zit ie achter het rechtervoorscherm. je kunt daarbij komen door de modderkuip die boven in de wielkast zit, los te halen.Ik denk zelf de slang van tankvuldop naar de tank, die moet haast dan wel dicht zitten.
Rik :)
26 juni 2012 om 22:42 #17849181Probleem is nog steeds niet verholpen. Net via ebay een 2dehands ontstekingsmodule + bobine gekocht, hoop dat dit t startprobleem verhelpt, enige wat t vervolgens nog kan zijn is de ecu. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de tankontluchting nog niet heb doorgeblazen, gezien als ie niet start en je de tankdop even losdoet en terug bevestigd en vervolgens start, hij niet altijd aanslaat.
Heb nu ook een bijkomend probleem gevonden en dit lijkt me zelfs nog erger. Als je de olievuldop opent bij draaiende motor, danst deze op zijn sokkel, dreigt er zelfs afgeblazen te worden. Carterontluchtingbuizen lijken niet vol te zitten, als ik deze loskoppel wordt hier volop carterlucht doorgeblazen. Aan de peilstok lijkt hij niet te blazen, deze blijft ook gewoon zitten. Heb net de olie vervangen en eerst 30 minuten gespoeld met wynns oil system cleaner; vervolgens verse olie en nieuwe filter erop als ook nn extra wynns supercharge oil double treatment. Motor terug warm laten lopen, maar probleem is nog hetzelfde.
Moet wel opmerken dat de carterpanpakking aardig lijkt te lekken (is nat, maar tis niet dat er constant druppels onder de wagen liggen), die van de nokkenas deksel lekt ook wel.
Gekke is de wagen heeft slechts 50.000 km, kan toch niet dat deze reeds gaar is??
Iemand enig idee. Zou niet willen dat deze wagen verkocht wordt, is nog van mijn opa zaliger…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.