Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra C1.4NZ stopt niet meer! Maar nu tikkende klep..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2012 om 08:26 #17249928
Beste dames & heren van het opelforum!
Ik wil sowieso eerst iedereen bedanken die mij heeft geholpen en suggesties heeft gegeven om de auto weer rijden te maken.
Weekend heerlijk gecruised, niet uitgevallen! (Toerentalsensor/hallgever vervangen).Maar helaas ging het te goed, want een garage heeft mijn auto weer op tijd gezet, de module waar de ttsensor inzat zat een beetje scheef.
Daarbij kwam dat de 1e/2e cylinder nu heel erg tikt bij lage toeren.
Het is niet het tikken van een te laag olie pijl, maar echt een metaal op metaal geluid.Ik ben bang dat mijn klep, of het daartussenin stuk is en geen olie meer aanvoert.
Want ik weet zeker dat ik hydraulische klepstoters heb (of hoe je dat noemt).
Of zou dit kunnen komen omdat de gehele module (daarbij bedoel ik het hele stuk is vervangen.)Dit hele ding is vervangen, inclusief de ontstekingsmodule bij de bobine (die eronder zit):
Ik heb een verdelerkap met kleine pinnen, en die erop zat had grote pinnen.
Ik zou ook eventueel een geluidsfragment / video kunnen maken.
Nogmaals mijn dank!
Met vriendelijke groeten,
Christiaan.
25 juni 2012 om 09:54 #18040473Hey Christiaan,
Mijn C14NZ heeft hetzelfde probleem gehad, een soort van tikkend geluid aan de linkerkant van het motorblok (bijrijderszijde) bij lage toeren. Op de snelweg geen probleem maar in het stadsverkeer een enorm kabaal. Eerste keer heb ik ondanks dat er voldoende olie in het blok zat er toch maar een liter bijgegooid, en dat hielp even, maar het kwam weer terug. Ik heb 3 maanden geleden mijn ontsteking vervangen wegens een kapotte Hall sensor, en er is een nieuwe distributieriem omgelegd en sindsdien is ook dat rare tikken weg. Aangezien jouw motor goed op tijd staat zal het wel niet aan de distributieriem liggen, dus kijk dan eens naar je ontstekingsunit (misschien is die wat gecorrodeerd van binnen). Of de garage die hem op tijd heeft gezet heeft slecht werk afgeleverd.
Overigens: er zit een streepje op de ontstekingsvoet (waar jij een hok om getekend hebt), en dat zou moeten corresponderen met een streepje op het kleppendeksel, alleen mijn blok loopt beter als het streepje op de ontstekingsvoet 2 millimeter voor het streepje op het kleppendeksel staat.
Wat ook nog zou kunnen: mijn motor maakte een gek lawaai (maar meer piepend) omdat ik een rubberen ring tussen motorblok en ontstekingsvoet was vergeten (klinkt meer als ieuwh ieuwh ieuwh en verdwijnt ook bij hogere toeren).
Succes in ieder geval!
Christiaan
25 juni 2012 om 10:33 #18040474Beste christiaan,
Jou probleem komt precies overeen met de mijne, bijrijders zijde getik.
Inderdaad ook de olie bijgevuld, was even weg maar toch weer terug.De ontstekingsunit is helemaal nieuw, er zat een sensor onder van een kadet.
Ik neem aan dat je de sensor bij de bobine bedoelt?De garagist (heb ik bijgestaan), heeft de toeren opgezocht die hij stationair moest lopen en met een stroboscooplamp afgestelt.
Dit ging prima, en na het rijden schokte hij ook niet meer.Want inderdaad, bij mij was het probleem ook de hall-gever, maar aangezien mijn oude onstekingsvoet kapot ging, heb ik er een met spoed van de sloop af moeten halen, en deze heeft de garagist ook op tijd gezet (hij liep bij mij sloom en stotterend toen ik hem erop zette.)
Distributieriem is z’n 50/150km geleden vervangen, dat is het inderdaad niet.
Ik zal vanavond even wat foto’s maken hoe en wat, dat is een stuk handiger denk ik?
PS: Aangezien mijn kleppendeksel pakking 2 maal is gescheurd, is mijn pakking nu vloeibare pakking, volledig.
Ik heb gelezen dat dit niet goed is, maar 2 pakkingen scheurde allebij dus een noodoplossing!27 juni 2012 om 17:26 #18040475Even een kleine update:
Auto schokt er een klein beetje bij.
Ik vermoed dus nu zelf dat de hele onstekingskop niet goed is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.