Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra by Jazz. [Export van de F en de G…]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2009 om 16:39 #17209778
Ik heb mijn Astra inmiddels 2 jaar en hij is net afgelopen maand weer door de keuring gerold. Het zijn niet twee jaar zonder slag of stoot. Maar ik beleef er evengoed erg veel plezier van.
Het is een good-old 8-klepper in de Merit uitvoering met welgeteld 71pk. Ik vraag me serieus af of ik niet last heb van extreem vermogen verlies. Straatklinker kan ik niet uit de straat trekken en bij een stoplicht wordt ik aan alle kanten voorbij geblazen. Maargoed, dat is ook niet de insteek van deze auto geweest.
in 2000 werd onze Toyota Carina II uit 89 te klein en er moest iets anders komen. Dat werd een Ford Escort klipper. Uiteindelijk een rampenbak. Die hebben we binnen een half jaar ook omgeruild voor een Astra F station Club Comfort met een 1.8 16v blok erin. Die werd helaas een koud jaar later weer te klein. De auto is mij bijgebleven en ik moest er ook 1 kopen.
De jaren gingen voorbij en ik behaalde het rijbewijs. Omdat de Espace niet echt geschikt was om als jochie in te rijden stond er een Matra Murena voor de deur. Een super leuk ding om te rijden en zien, maar praktisch was anders. 3 maanden verder en de Matra moest helaas het veld ruimen voor een 13 jaar oude Renault 19 die ik voor een symbolische 50 euro mocht overnemen. weer 3 maanden verder en er werd een Astra op mijn werk in geruild. Mijn Astra wel te verstaan. Koop was met een minuut rond, strik erom en 3 dagen later rijden.
Toen had ie 189k op de klok en hij is van 95. Geen spat roest, alleen erg smerig en verdiende een goede poetsbeurt.
Dealer onderhouden en de beste man ging voor elk rammeltje terug naar de opeldealer. Omdat twee bandjes bijna op waren heb ik mijn Renault geruild voor een setje velgen met bijbetaling van die kant.Na een verhuizing hoorde ik een knal, en reed de auto vreemd, conclusie de schokbreker achter was gebroken.
Die zomer, met de auto naar Frankrijk en Kroatie gekart, echter heeft hij dat niet ongeschonden kunnen doen. Resultaat: Een lekke koppaking. De olie stroomde er niet uit, maar het lekte flink. Na het vervangen reed de auto top!
Verder heb ik nog wat kleinigheden gehad in 2 jaar tijd. Niet schrikbarend, en omdat ik veel zelf kan zijn de kosten te overzien.
4 nieuwe bridgestone banden inclusief setje Calibra velgen
Grote beurt
Tweemaal een Stappenmotor
Vacuüm slangetje
Lekkage van dakreling
Dakraam mechanisme vervangen
Stoelen van links naar rechts gewisseld
Setje ruitenwisserskwa uiterlijk zijn er alleen een Sebring-pijp (Van de overleden astra van men buurmeisje) en een Marea wisser achterop gegaan en een pookknop van een 99-er Corsa. En morgen een compleet interieur van een Astra sport in lepelen.
Dat was het eigenlijk zo’n beetje. De teller passeerd deze maand de 225k.
Genoeg verder, hier zijn de foto’s in volgorde van tijd:
Tim
11 mei 2009 om 19:03 #17481790nette auto :thumbup
leuk geschreven verhaal ook trouwens ;)
11 mei 2009 om 20:32 #17481791Wat een prachtige astra zeg:wub
Zullen we ruilen van auto’s?:jerry hahaMaar wat zie ik op de laatste foto linksonder aan de wielkast? niet goed weg halen, anders word ik:puke
Ik kan ook niet tegen roest op mijn astra:P
Ik zou zeggen op naar de 3ton met je wagen.
11 mei 2009 om 20:38 #174817921 vraagje
welk spul gebruikt jij op je bumpers en banden?
zie er echt shitterend uit.
11 mei 2009 om 22:03 #17481793Mooie wagen zeg !
Ziet er echt goed uit.
Mooie foto’s ook..
Calibra velgen staan er erg goed onder.
Leuk ook, de details als die wisser. :)
Welk sport interieur komt erin ? Van de F2 (MY95) zijn n.l. 2 bekledingsoorten.Nog ff een keer een mooi zwart afdek-doppie voor de ruk-pukkel :angel
12 mei 2009 om 07:28 #17481794Ik zou zeggen op naar de 3ton met je wagen.
Dat gaat hij naar alle waarschijnlijkheid niet meer halen. In ieder geval, niet met mij als eigenaar. Misschien degene die hem zal exporteren over een aantal jaar. Ik doel op de 250k dat moet met 2 jaar zeker op de teller staan.
Er staat namelijk al een Astra G SW 1.8 16v op G3 in de wacht.Dat vlekje bij de wielkast is geen roest, maar een klodder tectyl, er zit wel een minimiem roest stipje op de dorpel, maar dat komt van buitenaf. Wordt komende week weer behandeld, net als twee puntjes in de motorkap.
Bekleding die er inkomt (Bijna alles is erruit, alleen nog de achterbank en 1 deurpaneel) Is van een F2 MY95 (Volgens mij uit een club comfort)
Ik had liever MY97 gehad, maar dat is bijna niet te vinden.
Ik ben allang blij dat ik voor het eerst een onbeschadigde set heb gevonden!Op mijn Bumpers smeer ik trouwens bumpercare van Autoglym (is al heeeeel oud) Of Nxt-protectant van Meguiars. Dat laatste gaat ook op de bandjes.
12 mei 2009 om 11:02 #17481795Dat spul van je bumpers blijft ook niet goed zitten naar een flinke regenbui zie ik.
Dat heb ik ook, als ik mijn bumpers insmeer en het regent erna flink hard krijg ik strepen om mijn bumpers.
Mijn bumpers zijn al een beetje dof.Hoe is rest van je auto met roest? helemaal gaaf?
Anders moet je me eens waarshuwen over paar jaar als je hem gaat weg doen.:thumbup
12 mei 2009 om 12:17 #17481796Kwa roest valt het me erg mee. Veel jongere auto’s vertonen meer plekjes. Ook menig astra is er ernstiger aan toe. Aan de binnnezijde van de motorkap zijn twee gaatjes gerot, die zich gingen uiten in twee minime stipjes op de motorkap. Helaas bij het behandelen ontstonden er twee gaatjes ter grote van een pink. Inmiddels is het behandeld.
Verder op een paar plaatsen waar beschadigingen zijn geweest, zoals aan de binnenzijde van de dakstijl, boven het kleine achterportier ruitje. Daar roesten ze eigenlijk ook allemaal, omdat bij het sluiten van de portieren dat deel vaak de carroserie raakt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het punt waar de kentekenplaatverlichtingsbalk de achterklep raakt. Er gaat vuil tussen zitten en daar komt door het dichtslaan van de klep het kunsstof ook tegen de lak. Hier roessten ze ook vaak. Mijne heeft wel een beschadiging maar dat is bijgewerkt.
Die laatste foto, had ik de auto al ruim 2 maanden niet gepoetst en ook al een week of 4 niet gewassen. Het was mooi weer en wilde het doen, maar de wasbox was defect. Paar uur later evengoed de auto gewassen.
De echte glans en hele donkere kleur verdwijnt wel na een week regen, maar je kan nog altijd zijn dat ze behandeld zijn. Ik gebruikte ook wel eens trim detailer van Megs.
Ik ga ze eens goed ontvetten en de siliconnen verwijderen en dan wss voor Trimrestorer van Poorboys.
Interieurtje is gedemonteerd en ligt achterin. Staat te wachten op een flinke sop beurt en kan dan in de auto.
12 mei 2009 om 15:15 #17481797AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooie astra!
12 mei 2009 om 16:19 #17481798origineel gepost door Jazz.
Ik zou zeggen op naar de 3ton met je wagen.
Ik had liever MY97 gehad, maar dat is bijna niet te vinden.
Die wil je niet.
die roesten harder als een tot ’96 model…
Willem
12 mei 2009 om 19:31 #17481799mooi interieur btw
13 mei 2009 om 05:36 #17481800Die wil je niet.
die roesten harder als een tot ’96 model…
Willem
Enkel het interieur, maar ook die stoelen zijn niet van een bijstere kwaliteit.
Tuurlijk zou ik ook de luxe van een edition of cdx willen hebben. Maar wat er niet op zit kan natuurlijk ook niet stuk! En, ik ben alang blij dat ik CV een schuifdak en stuurbekrachtiging heb.
Ik vind het zonde dat het merendeel van de duizenden Astra’s gewoon als ragbak wordt gebruikt. Hoewel, een knappe Astra dan des te meer op valt!
13 mei 2009 om 07:24 #17481801origineel gepost door Jazz.
Kwa roest valt het me erg mee. Veel jongere auto’s vertonen meer plekjes. Ook menig astra is er ernstiger aan toe. Aan de binnnezijde van de motorkap zijn twee gaatjes gerot, die zich gingen uiten in twee minime stipjes op de motorkap. Helaas bij het behandelen ontstonden er twee gaatjes ter grote van een pink. Inmiddels is het behandeld.Verder op een paar plaatsen waar beschadigingen zijn geweest, zoals aan de binnenzijde van de dakstijl, boven het kleine achterportier ruitje. Daar roesten ze eigenlijk ook allemaal, omdat bij het sluiten van de portieren dat deel vaak de carroserie raakt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het punt waar de kentekenplaatverlichtingsbalk de achterklep raakt. Er gaat vuil tussen zitten en daar komt door het dichtslaan van de klep het kunsstof ook tegen de lak. Hier roessten ze ook vaak. Mijne heeft wel een beschadiging maar dat is bijgewerkt.
Die laatste foto, had ik de auto al ruim 2 maanden niet gepoetst en ook al een week of 4 niet gewassen. Het was mooi weer en wilde het doen, maar de wasbox was defect. Paar uur later evengoed de auto gewassen.
De echte glans en hele donkere kleur verdwijnt wel na een week regen, maar je kan nog altijd zijn dat ze behandeld zijn. Ik gebruikte ook wel eens trim detailer van Megs.
Ik ga ze eens goed ontvetten en de siliconnen verwijderen en dan wss voor Trimrestorer van Poorboys.
Interieurtje is gedemonteerd en ligt achterin. Staat te wachten op een flinke sop beurt en kan dan in de auto.
Dan ziet de auto er nog goed uit naar die 2 maanden niet tepoetsen.
Roest heb ik ook bij de achterklep, en bij dat zij ruitje wat je zei.Welk interieur heb je dan nu? geen foto van ?
Dat interieur van op de foto in je astra, heeft me vader ook in zijn station.
Aleen zijn stoel is al flink beshadigd.
Wat ben je dan verplan met dat interieur?17 mei 2009 om 16:42 #17481802Vandaag is het project interieur alweer afgerond.
voor:
Na:
Het zit als gegoten :)
oh en nog 1 om het af te leren :)
19 mei 2009 om 10:45 #17481803Ziet erg goed uit:thumbup
Dat interieur wat je eerst in je astra had zitten heeft me vader ook in zijn station.
Aleen zijn stoel is al flink beshadigd.
Wat ben jij dan verplan met dat interieur? verkoop je hem in delen of geheel compleet?23 mei 2009 om 16:13 #17481804Ik ben van plan het interieur compleet te verkopen.
Het is echt als nieuw! enkel de voorheen bestuurders (nu passagiers) Heeft een lichte slijtageplek. (wat elke astra heeft)Door de stoelen te wisselen voorkom je dat je door de stof heen gaat.
24 mei 2009 om 16:29 #17481805netjes hoor.. Ziet er goed uit !
29 september 2009 om 10:59 #17481806Nog ff een update,
de schoonmaak van het betreffende interieur en de schade bekeken,
Leek op horror, en ik ben het ook niet eerder tegen gekomen. Het was eigenlijk in een mum van tijd schoon.
Extractor moest ik nog ophalen maar kon het niet laten om alvast met de hand te beginnen om het ergste vuil eruit te halen.Dus ik doe naar alle waarschijnlijkheid nog een stoom behandeling en met de extractor nog een rondje erover.
Zie hier in ieder geval de resultaten. Water was na 2! deur panelen.
Op de foto’s zijn de stoelen nog nat, de rest is al droog en alle vlekken zijn verdwenen!
Ik verwacht dat de stoelen ook wel bijtrekken.Al met al een leuk klusje.
Opvallend hoe zo’n onopvallende auto weinig aandacht trekt!
Men hoort hem voorbij komen, met een irritante brom maar niemand weet wat hij gezien heeft?Ze noemen dat tegenwoordig een Blinking-Grey Opel Astra in de papa-uitvoering!
Foto’s zeggen meer dan de auto zelf:
Verder zijn bij 228k de voorste schokbrekers overleden en kwam er een verrot wiellager aan het licht.
Nu is ie weer gefixed en kan ie weer even voort :)29 september 2009 om 11:21 #17481807het blijft een nette astra:thumbup
jammer van de shade.
29 september 2009 om 13:08 #17481808Oh, dat ziet er netjes uit !!
Keurig man. Mooi ook dat je het nog goed schoon hebt weten te krijgen !
Top ! :thumbupZie dat je er ook een na ’96 pook in geplempt hebt.. :P
netjes man.Vind echt dat je een super strakke Astra hebt.
Die velgen staan echt mooi..origineel gepost door Jazz.
Opvallend hoe zo’n onopvallende auto weinig aandacht trekt!uhmm.. :hmmz :jerry Hahaa!!
Ach, who cares toch..
Vind anders een knappe Astra die je daar hebt.. :)Grtz. Jeroen.
29 september 2009 om 13:22 #17481809AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo, dat is echt een hele nette astra :thumbup:thumbup
Ooit word de mijne ook zo :D25 december 2009 om 12:43 #17481810Inmiddels de 230k gepasseerd, schiet niet echt heel erg op.. Maar ik gebruik hem niet meer voor werk ver weg en studie kan ik ook beter met het OV af.
Van de week een setje winterwielen aangeschaft omdat ik toch 2 keer bijna van de weg slipte ondanks alle voorzichtigheid.De Continental banden geven echt een extreem verschil ten opzichte van de Bridgestone zomer banden! Veel meer grip, soepeler en een stukje zekerheid. Ondanks alles blijft je met sneeuw en ijs toch voorzichtiger. Ik vond de wielen in ieder geval hun geld meer dan waard. En er zitten ook nog eens een knappe lichtmetaloos onder.
Vandaag ff wat foto’s geprobeerd in de sneeuw :wors:wors
25 december 2009 om 12:54 #17481811die tigra wielen staan m goed!!!!
(zelfde velgen als vectra-B1 CDX maar dan 4 gaats)
Nette auto zo ook!!
Willem
25 december 2009 om 21:11 #17481812origineel gepost door wim-v6
die tigra wielen staan m goed!!!!(zelfde velgen als vectra-B1 CDX maar dan 4 gaats)
Nette auto zo ook!!
Willem
Passen deze ook op astra G? (1.6 16v 4×100? ET waarde weet ik niet)
Gr Dimi
25 december 2009 om 21:11 #17481813Ik kwam er helaas achter dat mijn voorpijp gescheurd is.. Ik moet nog even kijken of ik hem kan lassen, of aan een andere pijp moet.. :S Maargoed het blijkt nog het origineel te zijn uit 95, en met 230k op de teller best knap dat ie er nog onder zit.
Ik dacht meteen bij het zien van de velgen aan een Vectra. Maar.. dat ze van een Tigra bleken te zijn wist ik niet. De vorige eigenaar had ze onder een Astra G, terwijl de banden maat gelijk is aan die van een F..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.