Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra blijft piepen en herkend niet dat sleutel weg is.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2010 om 13:18 #17216338
Het probleem zo kort mogelijk uitgelegd.
Astra G uit 99 bij verwijderen van sleutel valt stuur slot keurig in, de cilinder van de sleutel komt keurig naar buiten maar helaas lijkt het alsof de auto nog denkt dat de sleutel er in zit. Dit word bevestigd door een waarschuwing piep, het gevolg, de electronica blijft aan daar door kan de auto niet op slot door de sleutel bediening. Normaal bij uittrekken sleutel krijgt de auto een seintje dat de sleutel weg is en dat dus alle functie uit mogen en dat hij op slot kan. Helaas….. Het gekke, het slot is vervangen, al het meganiek werkt naar behoren maar het probleem blijft bestaan.Iemand enig idee wat het slot aan stuurt zodat de auto daad werkelijk alles uit zet en dus weet dat de sleutel verwijderd is.
Grtjs jarno
18 januari 2010 om 13:24 #17595609Jarno,
Pak even wat WD40 of iets dergelijks en spuit daarvan een klein beetje op het metalen gedeelte van je sleutel en een heel klein beetje in je slot.
Dan even een paar keer de sleutel in het slot steken en er weer uithalen.
het metalen gedeelte van je sleutel zal dan we zwart worden, maak dat even schoon en blijft dat een paar keer herhalen.Er zit namelijk een pal in met een veer die terug zou moeten schieten als je de sleutel eruit haalt, het wil wel eens gebeuren dat deze blijft hangen doordat er smeer achterblijft.
Laat even weten of het lukt
Gr. Arjan
18 januari 2010 om 13:54 #17595610Helaas is dit niet de oplossing, we hebben sterk het vermoeden dat de zogenoemde CIM niet correct werkt daar het namelijk ene keer wel andere keer niet zijn werk doet.
Qua meganiek is alles vervangen, alles werkt correct maar toch blijft de auto zeuren. Een nieuwe cim zet je er niet zomaar in ben ik bang van.18 januari 2010 om 13:59 #17595611Het kan ook nog dat blokje zijn wat op je contactslot zit.
Even uit mn hoofd wordt deze mechanisch aangestuurd door je contactslot en zou de spanning moeten afschakelen.
Die zijn dacht ik wel los te vervangen zonder al te veel sloopwerk.Misschien dat Nick GSi of Wim V6 het 100% zeker weten
18 januari 2010 om 14:31 #17595612Helaas nogmaals, als we meten doen alle functies het gewoon goed, het zit hem in een stukje electronica, het kan gewoon niet anders. Alles is nu uitgesloten op die cim module na. Maar daar zou je niet aan denken omdat alles functie bij draaiende motor en bij uitgeschakelde motor gewoon werken.
18 januari 2010 om 16:45 #17595613Een Astra G heeft geen CIM-module, dat is pas in de Astra H gekomen.
Een Astra G heeft een W-Contact dat is een draad die diverse delen zoals o.a. radio en info-display van spanning voorziet zolang de sleutel er nog in zit.
Als een radio verkeerd is aangesloten dan blijft hij een tijdje spanning geven op je W-Contact (afhankelijk van merk en type radio. Sony bijv. geeft c.a. een halve minuut spanning) op het moment dat er spanning staat op je W-Contact dan werkt je centrale vergrendeling dus ook niet.
De spanning wordt via je radio doorgegeven aan de dunne rode draad op pin 2 van je spannings stekker van je radio.
Als je die draad los haalt zal het probleem over zijn.
18 januari 2010 om 21:23 #17595614Amen :afro
19 januari 2010 om 10:59 #17595615wat ik had was dat die grijze rand rond de contact sleutel bleef hangen, dan heb je hetzelfde effect.
25 februari 2010 om 23:57 #17595616Blaas de hele zooi eens door met contactspray. Kan best zijn dat er rommel (vet.stof.enz) inzit.
Jim
26 februari 2010 om 06:25 #17595617Restspanning, zoals al eerder vermeld is
26 februari 2010 om 10:31 #17595618Dit heb ik ook is gehad met men vectra alleen bleef bij mij de motor ook lopen :D
Na een lange tijd zoeken had ik sluiting in men 12V sig aansteker.(restspanning op slot Vraag me niet hoe)
Deze vervangen en het was opgelost.Je kunt specifiek zoeken dmv de zekeringen te trekken. Zo kun je een beetje doelgericht zoeken.
Succes we horen het graag of het gelukt is.
26 februari 2010 om 17:04 #17595619komt vaker voor bij niet origenele radio’s
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.