Astra blijft piepen en herkend niet dat sleutel weg is.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra blijft piepen en herkend niet dat sleutel weg is.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216338
    jjw
      Lid sinds:
      25 August 2005

      Het probleem zo kort mogelijk uitgelegd.
      Astra G uit 99 bij verwijderen van sleutel valt stuur slot keurig in, de cilinder van de sleutel komt keurig naar buiten maar helaas lijkt het alsof de auto nog denkt dat de sleutel er in zit. Dit word bevestigd door een waarschuwing piep, het gevolg, de electronica blijft aan daar door kan de auto niet op slot door de sleutel bediening. Normaal bij uittrekken sleutel krijgt de auto een seintje dat de sleutel weg is en dat dus alle functie uit mogen en dat hij op slot kan. Helaas….. Het gekke, het slot is vervangen, al het meganiek werkt naar behoren maar het probleem blijft bestaan.

      Iemand enig idee wat het slot aan stuurt zodat de auto daad werkelijk alles uit zet en dus weet dat de sleutel verwijderd is.

      Grtjs jarno

      #17595609
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Jarno,

        Pak even wat WD40 of iets dergelijks en spuit daarvan een klein beetje op het metalen gedeelte van je sleutel en een heel klein beetje in je slot.

        Dan even een paar keer de sleutel in het slot steken en er weer uithalen.
        het metalen gedeelte van je sleutel zal dan we zwart worden, maak dat even schoon en blijft dat een paar keer herhalen.

        Er zit namelijk een pal in met een veer die terug zou moeten schieten als je de sleutel eruit haalt, het wil wel eens gebeuren dat deze blijft hangen doordat er smeer achterblijft.

        Laat even weten of het lukt

        Gr. Arjan

        #17595610
        jjw
          Lid sinds:
          25 August 2005

          Helaas is dit niet de oplossing, we hebben sterk het vermoeden dat de zogenoemde CIM niet correct werkt daar het namelijk ene keer wel andere keer niet zijn werk doet.
          Qua meganiek is alles vervangen, alles werkt correct maar toch blijft de auto zeuren. Een nieuwe cim zet je er niet zomaar in ben ik bang van.

          #17595611
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Het kan ook nog dat blokje zijn wat op je contactslot zit.
            Even uit mn hoofd wordt deze mechanisch aangestuurd door je contactslot en zou de spanning moeten afschakelen.
            Die zijn dacht ik wel los te vervangen zonder al te veel sloopwerk.

            Misschien dat Nick GSi of Wim V6 het 100% zeker weten

            #17595612
            jjw
              Lid sinds:
              25 August 2005

              Helaas nogmaals, als we meten doen alle functies het gewoon goed, het zit hem in een stukje electronica, het kan gewoon niet anders. Alles is nu uitgesloten op die cim module na. Maar daar zou je niet aan denken omdat alles functie bij draaiende motor en bij uitgeschakelde motor gewoon werken.

              #17595613
              OPC Turbo
                Lid sinds:
                7 June 2009

                Een Astra G heeft geen CIM-module, dat is pas in de Astra H gekomen.

                Een Astra G heeft een W-Contact dat is een draad die diverse delen zoals o.a. radio en info-display van spanning voorziet zolang de sleutel er nog in zit.

                Als een radio verkeerd is aangesloten dan blijft hij een tijdje spanning geven op je W-Contact (afhankelijk van merk en type radio. Sony bijv. geeft c.a. een halve minuut spanning) op het moment dat er spanning staat op je W-Contact dan werkt je centrale vergrendeling dus ook niet.

                De spanning wordt via je radio doorgegeven aan de dunne rode draad op pin 2 van je spannings stekker van je radio.

                Als je die draad los haalt zal het probleem over zijn.

                #17595614
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  Amen :afro

                  #17595615
                  tijgetje57
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    wat ik had was dat die grijze rand rond de contact sleutel bleef hangen, dan heb je hetzelfde effect.

                    #17595616
                    Jim21
                      Lid sinds:
                      6 November 2007

                      Blaas de hele zooi eens door met contactspray. Kan best zijn dat er rommel (vet.stof.enz) inzit.

                      Jim

                      #17595617
                      RonaldH
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Restspanning, zoals al eerder vermeld is

                        #17595618
                        rezz
                          Lid sinds:
                          30 September 2006

                          Dit heb ik ook is gehad met men vectra alleen bleef bij mij de motor ook lopen :D

                          Na een lange tijd zoeken had ik sluiting in men 12V sig aansteker.(restspanning op slot Vraag me niet hoe)
                          Deze vervangen en het was opgelost.

                          Je kunt specifiek zoeken dmv de zekeringen te trekken. Zo kun je een beetje doelgericht zoeken.

                          Succes we horen het graag of het gelukt is.

                          #17595619
                          Nick-GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            komt vaker voor bij niet origenele radio’s

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.