Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra blijft niet constant 90 graden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2010 om 21:19 #17229406
Er zijn al veel van dit soort vragen geweest maar ik ben het spoor even bijster,
Onze astra g x1.6xel uit 99 blijft niet op de 90 graden koelvloeistoftemperatuur staan. Zodra ik ga rijden zakt hij terug naar de 86a 87 graden. Wanneer ik stil sta loopt hij op naar de 90.
Verwarming werkt verder prima.
In eerste instantie dacht ik meteen aan de thermostaat dus deze heb ik vandaag vervangen, maar dit gaf geen resultaat. Ik heb hierna de temperatuursensor vervangen maar nogsteeds blijft hij niet constant op 90 graden staan. Wat kan het nu nog zijn??Vriend van mij vertelde dat het ook te maken kon hebben met een te grote radiator, misschien dat meer mensen dit probleem hebben.
7 december 2010 om 21:30 #17772964Ik denk dat het met dit weer normaal is? Die van mij blijft ook tijdens het rijden iets onder de 90 graden staan… Niks om je druk over te maken, lijkt mij. Het is gewoon koud buiten en als je dat ook nog gaat rijden stroomt koude lucht langs de auto.
7 december 2010 om 21:31 #17772965Volgens mij is dit normaal hoor.
Mijn Astra F heeft dat ook wel, maar wat wil je ook.
Verdamper voor de LPG, koude rijwind en verwarming zorgen er allemaal voor dat het koelwater afkoelt..
In het ene deel van het systeem is het warmer/kouder dan in het andere maar het wordt wel rondgepompt dus je krijgt temperatuurschommelingen.Nogmaals dit is mijn mening.
groet, Rik
7 december 2010 om 21:34 #17772966ok, dan is het goed, alleen heb ik nu voor niks alles zitten vervangen:mad:
Ben gewend dat mijn kadett en voorgaande auto’s tijdens het rijden netjes contant met het wijzertje omhoog blijven staan… De astra doet het namelijk al een tijdje (ook voordat het begon te vriezen)
Het gaat in principe ook maar om een “paar” graden maar ik wil gewoon dat alles goed werkt…7 december 2010 om 21:45 #17772967met dit koude weer is dat normaal
7 december 2010 om 22:12 #17772968Jup, mijn X16XE hangt rijdend ook rond de 85 a 87 graden.
Willem
8 december 2010 om 05:59 #17772969@blackbull: je had in “mijn” topic over de thermostaat het er ook al over.
Toen waren we er volgens mij al achter dat alles goed werkte.
Vervangen van de thermostaat was dus niet echt nodig geweest.
Zoals ik daar ook al zei, als alles goed werkt, lekker laten zitten allemaal.
Maar nu weet je het iig zeker!
Als je de oude thermostaat in een potje koelvloeistof legt blijft hij goed, kan je hem nog een keer terugzetten in geval van nood (en alleen in geval van nood!) ;)8 december 2010 om 07:32 #17772970ik heb ook zo het zelfde probleem, alleen wilde mijne gisteren niet eens in de buurt van de 90 graden komen????
hij bleef constant bij 80/82 graden hangen terwijl ik 50 km heb gereden, autosnelweg en binnen bebouwdekom.
mijn hield zelfs ook nog in. ik zou echt niet weet wat het is, ben een noob hierin.
iemand die idee heeft???:wors het gaat om een 1.6 16v geloof dat het ook een x16xel motor is. bouwjaar van mijn astra g is 2000.
is alleen sinds gisteren. kan het gewoon met de kou te maken hebben? :hmmz
alvast bedankt.Gr. Varun
8 december 2010 om 07:38 #17772971ik heb ook zo het zelfde probleem, alleen wilde mijne gisteren niet eens in de buurt van de 90 graden komen????
hij bleef constant bij 80/82 graden hangen terwijl ik 50 km heb gereden, autosnelweg en binnen bebouwdekom.
mijn hield zelfs ook nog in. ik zou echt niet weet wat het is, ben een noob hierin.
iemand die idee heeft???:wors het gaat om een 1.6 16v geloof dat het ook een x16xel motor is. bouwjaar van mijn astra g is 2000.
is alleen sinds gisteren. kan het gewoon met de kou te maken hebben? :hmmz
alvast bedankt.Gr. Varun
8 december 2010 om 08:16 #17772972Mijne doet dat ook, hangt net boven de 80 als ik rijd. Als ik stil ga staan komt hij tot net over de 90 en dan slaat de fan aan.
8 december 2010 om 08:24 #17772973:) Rigoreus voor die 3 graden schommeling :D Maar nu weet je het iig voor de toekomst.
Als je thermostaat open blijft, blijft het water continu door het hele systeem incl. de radiator gaan en wordt het dus nooit warm. Je kachel meestal ook niet.
Andersom gaat het water nooit door de radiator maar alleen door de motor en kan ie veel te warm worden.8 december 2010 om 11:38 #17772974origineel gepost door xladage
@blackbull: je had in “mijn” topic over de thermostaat het er ook al over.
Toen waren we er volgens mij al achter dat alles goed werkte.
Vervangen van de thermostaat was dus niet echt nodig geweest.
Zoals ik daar ook al zei, als alles goed werkt, lekker laten zitten allemaal.
Maar nu weet je het iig zeker!
Als je de oude thermostaat in een potje koelvloeistof legt blijft hij goed, kan je hem nog een keer terugzetten in geval van nood (en alleen in geval van nood!) ;)klopt, alleen heb ik ook andere verhalen gehoord en gelezen dus in zo’n geval denk ik better safe than sorry…
Ach ja, nu is dat ook weer nieuw, de auto wordt er iig niet slechter van
bedankt voor de reacties8 december 2010 om 11:47 #17772975Dat klopt, en je bent weer even lekker aan de klus, vind ik ook altijd wel leuk en rustgevend ;)
8 december 2010 om 20:00 #17772976Je ziet ook wel eens mensen die de grill afgeplakt hebben…
Of voor een meer elegante oplossing:Geen idee of het ook goed is voor je auto…
10 december 2010 om 19:51 #17772977maakt opzich niet uit, als ie maar niet te warm word.
En ja, zelfs met een goed werkende thermosstaat is de temperatuur lager dan in de zomer.
mijn schommelt nu ook tussen de 85 en 90 graden, normaal tussen de 92 en 102
Thermosstaat is recent vervangen.
Willem
10 december 2010 om 20:16 #17772978Bij het rijden zit die zo weer geheel links… deed de F ook.
De E GSi deed dat niet…10 december 2010 om 21:48 #17772979Die van mij ging ook weer helemaal naar links. Thermostaat vorig weekend vervangen, en alles opgelost
10 december 2010 om 22:53 #17772980Toch blijf ik van mening dat het niet goed is voor de motor, Erik. Ik was ook diegene die denkt dat de radiateur nu gewoon teveel koude lucht pakt. De radiateur is gewoon groot en je hebt geen airco waardoor deze vol in de wind zit.
Ik heb nog nooit met een auto meegemaakt dat dit gebeurd. Bij mn mercedes ging de auto van 1 op 6,5 naar 1 op 4,8 door een thermostaat die defect was. En nu ik de 82 graden thermostaat bij de corsa heb vervangen voor een 92 graden blijft deze nu ook netjes op 90+ staan.
Die optie om de grill dicht te maken is een mooie oplossing, beter dan mijn idee om de helft af te plakken met karton :D
11 december 2010 om 16:29 #17772981dan ga ik ongetwijvelt een domme vraag stellen
maar hoezo de gril dichtmaken :wtf, is toch juist goed voor de verbranding koude lucht.
ik dacht altijd dat altijd liever 10 graden te koud dan te warm ?
11 december 2010 om 17:34 #17772982als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)
11 december 2010 om 21:25 #17772983origineel gepost door caponetyuh
als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)Koude lucht voor in de luchtfilter is wat jij bedoeld denk ik.
maar het probleem hier is dat de radiateur waar de koelvloeistof doorheen gaat de motor te veel koelt waardoor de motor niet op de optimale temperatuur is voor de beste prestaties. tenminste dat denk ik dan:P
verbeter me als ik uit mijn nek lul:o11 december 2010 om 21:27 #17772984origineel gepost door caponetyuh
als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)post hierboven verkeerde quote gebruikt! juiste quote is deze
mijn excuus hiervoorGr Varun
11 december 2010 om 21:28 #17772985origineel gepost door krasy
dan ga ik ongetwijvelt een domme vraag stellenmaar hoezo de gril dichtmaken :wtf, is toch juist goed voor de verbranding koude lucht.
ik dacht altijd dat altijd liever 10 graden te koud dan te warm ?
GVD:swear alweer verkeerde, deze is dan wel goed:P
11 december 2010 om 23:56 #17772986Lucht komt toch op 2 manieren in de filterbox ???
En je hoeft niet de hele grill dicht te plakken…11 december 2010 om 23:58 #17772987Ik zou me er niet te druk over maken :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.