Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Bertone onderdelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2014 om 16:54 #17265410
Beste Opel liefhebbers,
allereerst wil ik mij even voorstellen en laten weten dat ik dit forum nu al een tijdje volg. Ik heb al veel kunnen opsteken van eerdere berichten en vind het leuk om te zien dat zoveel mensen de tijd nemen om elkaar te helpen. Vandaar dat ik mij vandaag ook heb aangemeld voor dit forum.
Ik ben Niels (22) en heb als eerste auto een Opel Corsa GSI uit 1996 gereden, aangezien dit merk mij aanspreekt door zowel het uiterlijk als de inhoud, besloot ik dat ik bij een nieuwe wagen wederom voor Opel zou kiezen. Na een poosje het internet afgezocht te hebben kwam ik uiteindelijk uit bij een Astra G Bertone cabrio uit 2002 (particulier).
Deze wagen zat ruim beneden de marktwaarde van vergelijkbare uitvoeringen omdat deze aanzienlijk wat lakschade en deukjes heeft (meeste krasjes en deukjes zijn makkelijk weg te werken/vervangen). Nu maakte mij dit in eerste instantie niet zo veel uit, maar ik ben zo onder de indruk van deze auto dat ik heb besloten om hem op te knappen.De meest ‘in het oog springende’ beschadiging is een behoorlijke kras (vandalisme met sleutel, schroevendraaier oid), welke begint vanaf het (linker) portier, over de hendel en verder door naar boven het linker achterwiel. Op het portier zit de kras al op de plaat, daarom heb ik er uit voorzorg even een laagje met de lakstift op aangebracht.
Het nare is nu dat dit niet alleen een diepe, lange kras is, maar er zit ook een lichte deuk in over deze lengte. De keus om alles in één keer uit te laten deuken, schuren, plamuren, spuiten is dan ook niet echt een oplossing omdat dit een duur grapje schijnt te worden.Nu komt mijn probleem waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden: mijn idee is om eerst een nieuwe portier te halen op de sloop, deze in de juiste kleur te laten spuiten en dan om te wisselen met de huidige. Mijn vraag is alleen: kan ik een portier van een ‘gewone’ Astra G coupé of cabrio halen en deze op een Astra Bertone cabrio zetten? Zijn dit dezelfde afmetingen, krijg ik dan eventueel problemen met de bedrading of krijg ik dan blijvende storingen? En in hoeverre verschilt de Bertone editie met de standaard coupé/cabrio (ik zie namelijk weinig verschillen)?
Alle tips/trucs/opmerkingen/waarschuwingen zijn welkom, ik ben namelijk een leek op het gebied van auto-mechanica.
23 april 2014 om 07:41 #18230021Alle coupe’s en cabrio’s zijn door Bertone getekend/gebouwd.
23 april 2014 om 07:55 #18230022Welkom!
Voor zover ik weet zijn deze uitwisselbaar.
Mocht het nodig zijn: de achterklep / achterlichten zijn uitwisselbaar met een sedan.23 april 2014 om 07:57 #18230023zou het persoonlijk lekker op safe spelen en een cabrio deur halen.
daarnaast zou ik em ook van de uk ebay afhalen, zag er net nog een staan die vroeg 30 pond voor de deuren.
dat zal je in nederland niet vinden….23 april 2014 om 08:48 #18230024Alle Astra G cabrio en coupe zijn van de hand van Bertone, maar er is een actie model geweest met de naam Bertone, dus de vraag is wat voor heb je een actie model of gewoon de standaard Astra.
Opvallend is wel dat nu deze auto’s wat ouder worden, de eigenaren steeds vaker roepen dat ze een speciale Opel hebben een Bertone.
23 april 2014 om 09:03 #18230025Een Bertone herken je aan de beige lederbekleding
en de afwijkende velegn die alleen op de Bertone special geleverd zijn,
daarnaast zijn de Bertones, genummerd.
Heb je dit alles niet ?, dan heb je gewoon 1 van de vele standaard Astra’s
23 april 2014 om 09:46 #18230026@Andre_Ede wrote:
Een Bertone herken je aan de beige lederbekleding
en de afwijkende velegn die alleen op de Bertone special geleverd zijn,
daarnaast zijn de Bertones, genummerd.
Heb je dit alles niet ?, dan heb je gewoon 1 van de vele standaard Astra’s
zo eentje toch? het lijkt ook niet op europa blauw maar een tintje donkerder :hmmz
23 april 2014 om 10:33 #18230027@Andre_Ede wrote:
Opvallend is wel dat nu deze auto’s wat ouder worden, de eigenaren steeds vaker roepen dat ze een speciale Opel hebben een Bertone.
Tja, sommige mensen zijn daar gevoelig voor. Een beetje met dure woorden gooien in een advertentie en doen alsof het iets speciaals is. Er zullen altijd mensen zijn die erin trappen.
Koop voor een paar tientjes een Irmscher grille en er zullen vast mensen geloven dat het een speciale Irmscher uitvoering is.
23 april 2014 om 10:42 #18230028@TedMechanic wrote:
@Andre_Ede wrote:
Tja, sommige mensen zijn daar gevoelig voor. Een beetje met dure woorden gooien in een advertentie en doen alsof het iets speciaals is. Er zullen altijd mensen zijn die erin trappen.
Koop voor een paar tientjes een Irmscher grille en er zullen vast mensen geloven dat het een speciale Irmscher uitvoering is.
das het zelfde als iedereen maar alles maar bestempelt met OPC :jerry
23 april 2014 om 10:58 #18230029De foto lijkt een Bertone te zijn, alleen een Vauxhall en dan twijfel ik weer of de Vauxhall wel als Bertone geweest is, daar heb ik geen gegevens over.
23 april 2014 om 13:16 #18230030Moet je eens voor de gein kijken naar astra f sportive’s op MP
verkopers maken er een zooitje van :pukeWelkom BTW! ;)
23 april 2014 om 13:23 #18230031@trashmetal wrote:
Moet je eens voor de gein kijken naar astra f sportive’s op MP
verkopers maken er een zooitje van :pukeWelkom BTW! ;)
Niet zo raar ook. Er zijn zo belachelijk veel verschillende uitvoeringen. Daar kun je als handelaar natuurlijk prima misbruik van maken.
23 april 2014 om 18:12 #18230032Zoek eens op marktplaats naar johan uit baarle nassau evt met astra oid erbij.. die heeft genoeg onderdelen zoals deuren etc
29 april 2014 om 02:17 #18230033Bedankt voor de reacties!
Sorry voor mijn late respons, heb onlangs van bekenden vernomen dat deze kras wellicht nog overgespoten kan worden. Deuk zal dan wel blijven, maar die zie je gelukkig niet direct. Zal wel wat aardige duiten kosten, maar het is wel een redelijk goede investering.
Wat het onderwerp ‘Bertone’ betreft, ik heb op de zijkanten van de wagen een klein merkplaatje met ‘Bertone’ erop en ook de instaplijsten en asbak hebben dit logo. Heb echter niet de kenmerkende velgen en (helaas!) geen beige lederen bekleding.
Ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden!
Groetjes -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.