Astra antenne/radio vraagje

Forumindex Forums Modellen Astra Astra antenne/radio vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Alexander K

Hallo forumleden,

Ik heb een vraagje over de Opel: ASTRA F Hatchback (1995).
      De radio werkt niet meer goed en we willen de antenne en de oude radio vervangen.

Ik wil graag deze radio aanschaffen:

Maar ik heb deze aansluitingen in mijn auto:

Hoe kan ik dit oplossen? Krijg je verloopstekkertjes bij de nieuwe radio voor oudere auto’s oid?

edit: Ik zag dat ik waarschijnlijk een ISO stekker nodig heb. Wat is dit en waar krijg ik die? (link?)
      En de antenne aansluiting, moet ik ook een verloop stekkertje voor hebben..

McKaamos
      Deelnemer

1: De antenne stekker is niet iets “voor oudere auto’s”, maar is gewoon verschil in stekkerkeuze, want er is geen directe standaard in.
        Bij elke willekeurige automaterialenzaak kan je daar een verloopje voor krijgen.

2: Je hebt al een iso stekker. De delen zitten alleen aan elkaar vast. Je kan het deel wat niet nodig is, gewoon los snijden en de ruwe randjes even plat vijlen.

Edit:
        3: Owjah, dit is waarschijnlijk een Astra F, right?
        Wissel ook even de geschakelde plus en de constante plus met elkaar om. Meestal dikke rode en dunne rode draad in één helft van de Iso stekker. De dikke rode kan ook een dikkere gele zijn.
        Bij Opels van de 90’s zitten die twee altijd omgewiseld, waardoor je radio niet vanzelf aan en uit gaat met het contactslot (sleutel er uit => radio automatisch uit). Sommige radio’s blijven zelfs vrij veel stroom verbruiken als ze verkeerd aangesloten zijn, waardoor je accu elke paar dagen leeg is (mits je er niet in rijdt)

Alexander K

Bedankt voor je reactie.

Oke, ik heb dus een verloopstekkertje nodig van ISO naar iets om in de nieuwe radio te stoppen.
          Heeft iemand hier een link voor? Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden welk kabeltje voor mij geschikt is.
          Alvast bedankt.

Alexander K

Iemand?

McKaamos
            Deelnemer

Nee, je hebt geen verloop nodig. Snij gewoon de delen van de stekker van elkaar af en schuur de scherpe kantjes weg.
              Probleem opgelost.

Anoniem

Bij je nieuwe radio zit wss een verloopkabeltje met de goede stekker voor de nieuwe radio.
                De stekkers klik je dus gewoon in je nieuwe radio en de andere kant gewoon op de stekker vd auto.
                Het bovenste blok blijft wss gewoon vrij van je stekker, die heb ik ook gewoon zo gelaten.

Opeltje17
                Deelnemer

Bij de nieuwe radio krijg je idd een kabel van je radio naar ISO, en meestal zit de antenne verloop kabel ook al bij je nieuwe radio.

Alexander K

Aaaah heel fijn.
                    Bedankt voor jullie reacties!!

Alleen nog een nieuwe antenne bij de opelboer halen en dan kunne we weer ertegenaan.

king:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.