Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra ’94 Motormanagement problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2012 om 08:12 #17251151
Hallo!
Mijn Astra uit ’94 heeft al zeker ruim 10 jaar het probleem gehad dat om de zoveel maanden het lampje van motormanagement ging branden, je voelt het aan je gaspedaal en binnen no-time springt het lampje aan en kan je gas geven wat je wil.. niet meer vooruit te branden.
Als wij dit probleem hadden zette wij de auto gewoon langs de kant van de weg en uitzetten en na 10 seconden weer starten.. het probleem was dan weer voor maanden opgelost!
Nu het probleem: afgelopen week is al 4x het lampje gaan branden waarvan 2x binnen 1 minuut op dezelfde weg.
Ik geloof niet meer dat dit ook bij het ”schoonheidsfoutje” hoort en ik heb net de garage aan de lijn gehad..
Deze meneer wist mij te vertellen dat het bij oude auto’s moeilijk te achterhalen is wat echt precies defect is, en ik moet wachten tot het lampje weer gaat branden als ik in de buurt ben en dan naar de garage rijden zonder opnieuw te starten?!
Nu mijn vraag, kan er niet gewoon naar gekeken worden zonder dat de auto weer in noodprogramma staat?
Ik ben eerlijk gezegt een beetje bang nu dat die auto precies als ik een tunnel in rij weer in storing gaat ofzo.. of precies net ergens waar ik niet kan stoppen op de snelweg :-|
(In verschillende versnellingen rijden ofzo lukt trouwens niet want het is een automaat)Wat te doen?! echt wachten tot dat lampje weer gaat branden? dit kan vandaag zijn of morgen, maar ook misschien pas over 4 maanden :wtf
6 augustus 2012 om 08:56 #18053877een raare monteur die dat zegt, bij oude auto’s moeilijk te achterhalen valt wat er aan mankeerd.
als je storing hebt, en het mm lampje gaat branden en weer uit,
de storingscode onthoud je cpu wel, (voor een paar weken)
dus uitlezen die hap.
misschien dat er iemand op het forum is die hem voor jou uit wil lezen.6 augustus 2012 om 20:12 #18053878Paperclipmethode toepassen kan heel goed bij je auto.
Er zijn hier zat topics die hierover gaan.
Als je in Noord-Friesland woond dan wil ik je wel helpen om je probleem op te lossen.Rik :D
6 augustus 2012 om 20:16 #18053879AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gewoon uitlezen ja!
6 augustus 2012 om 20:31 #18053880ik heb vandaag zo’n 100 km gereden zonder problemen!
ik heb de afgelopen maanden wel problemen gehad met het opladen van de accu..
op een dag wilde de auto niet meer starten.. gewoon ZERO!
geen lampjes geen tikje echt helemaal niks, auto is toen naar de garage gesleept daar hebben ze wat lopen rommelen maar konden niks vinden wat kapot was onder de motorkap.
wel hebben ze toen een nieuw contactslot erin gezet omdat mijn stuurslot ook niet meer soepel liep misschien kwam het daar wel door :???:
de auto heeft daar een tijd lopen draaien voordat ik hem ophaalde, ben toen met een omweg naar huis gereden en de weken daarop was het elke keer weer een verrassing of de auto startte of niet..
en als hij startte had ik de hele rit knipperende lampjes van de airbag en motormanagement.
na een accumeting (die bleek prima) heb ik een week lang bijgehouden wanneer en hoeveel km ik gereden heb en wat de auto deed maar zonder succes…
daarna stond ik plots weer ergens stil een stukkie van huis dus de anwb kwam, en die kwam erachter dat die bouten op de accu gewoon los op de accu lagen :hmmz geen wonder dat íe de ene keer perfect startte en de andere keer weer niks!
daarna geen problemen meer gehad.
ik rij vaak korte stukkies meerdere malen per dag dus 2 weken geleden was de accu leeg, was precies toen het zo warm was!
toen kwam mn pa met de startkabels… de lompe vlerk sloot de verkeerde polen op elkaar aan dus roken als een gek!
snel de boel losgekoppeld en daarna op de juiste manier gedaan. de auto zat 10sec aan de kabels en startte als een zonnetje!
daarna geen startproblemen meer gehad maar dus wel afgelopen week al 4x dat motormanagement lampje met duidelijk inhouding op de snelheid.zou dit iets met elkaar te maken kunnen hebben?
anders zetten ze er straks bijvoorbeeld een nieuwe bobine in terwijl dit misschien ook helemaal niet nodig was geweest ;)6 augustus 2012 om 21:15 #18053881Wat al drie keer eerder is gezegd gewoon even uitlezen, dit kun je zelf doen via de paperclipmethode of even langs de garage rijden dit kost de wereld ook niet.
Je kunt wel van alles lopen vervangen maar dat is gewoon zonde van je geld.Gerrit ;)
6 augustus 2012 om 21:17 #18053882Dat wilde ik ook net zeggen.
Eerst het forum vragen, daarna naar de garage indien het hier niet lukt.Rik :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.