Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 2.216v M62 Supercharged
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2013 om 13:07 #18095438
Dat is nog eens een leuke upgrade projectje… super cool :D :thumb :thumb
19 december 2013 om 13:43 #18095439@DolbyGeweldig lijkt me dit. :thumb
ik kan je verklappen: het is geweldig :jerry
3 januari 2014 om 22:01 #18095440Nice Job man :thumbup :thumbup :thumbup
Wolf in schaapskleren :)
18 januari 2014 om 11:27 #18095441Weer ff een update:
Grotere injectoren geplaatst (van de Z20LEH) omdat de Z20LET injectoren redelijk snel uit hun bereik liepen. Dat is het mooie aan de nieuwe software, OBDTuner, waarmee ik logfiles kan maken. Hier een plaatje van een paar parameters die met de logging te zien zijn:
Toen de benzinerail er toch af lag, kon ik gelijk de MAP sensor vervangen voor een TMAP sensor, inclusief temperatuursensor voor de inlaatlucht dus. Deze gecombineerde sensor meet een relevantere temperatuur (namelijk na de compressor) dan de OEM temperatuursensor die zich voor de compressor bevindt. En met de nieuwe software is het dus mogelijk zelf de ECU te laten weten dat er een nieuwe TMAP sensor in zit en grotere injectoren. Je bent daarmee niet afhankelijk van een tuner die dat voor jou moet doen. De TMAP sensor:
Verder heb ik iets aangepakt waar ik me al een tijdje aan stoorde: de accu. Ik heb deze nu gemonteerd in de bak van het reservewiel. Hierdoor kan ik mijn kofferbak weer normaal gebruiken. Dan denk je misschien: hoe doe je dat dan als je een lekke band hebt? De huidige banden zijn bijna op en er komen over een maandje ongeveer run flats op. De accu op de nieuwe plek:
Na het monteren van de TMAP sensor en de grotere injectoren moest de ECU opnieuw ingeleerd worden. Ook dit is zelf te doen met de OBDTuner software. Hiervoor is het nodig zoveel mogelijk verschillende toerentallen en gasklepposities te laten voorkomen. Donderdag ben ik hiermee begonnen, helaas regende het heel erg en was het overal druk op de weg. Hierdoor kon ik niet voldoende hogere snelheden aanhouden. Tot 4500 toeren is ie goed ingeleerd, daarboven nog niet. Van de week ga ik dit opnieuw doen en dan maak ik ook weer een nieuwe logging. Tot zover!
13 februari 2015 om 21:10 #18095442Super gaaf project zeg. Ik heb een Zafira met een Z22SE blok. En zit al een tijdje met de gedachten hoe complex dit is en of dit ook met LPG gaat werken.
Ik lees dat je ook ODB tuner gebruikt, Ik heb dit programma ook gedownload, maar ik krijg geen verbinding met mijn ECU.
Moet hiervoor de ECU aangepast worden?14 februari 2015 om 13:07 #18095443@turbo_henky wrote:
Super gaaf project zeg. Ik heb een Zafira met een Z22SE blok. En zit al een tijdje met de gedachten hoe complex dit is en of dit ook met LPG gaat werken.
Ik lees dat je ook ODB tuner gebruikt, Ik heb dit programma ook gedownload, maar ik krijg geen verbinding met mijn ECU.
Moet hiervoor de ECU aangepast worden?Omdat ik zelf ook aan het kijken was wat deze software allemaal kon (nieuwschierigheid) dacht ik laat ik je eens een antwoord geven :P
Q: Can I use ObdTuner with the original ECU firmware?
A: No, the ECU first has to be updated with the ObdTuner firmware to make it work with ObdTuner.14 februari 2015 om 20:00 #18095444MoNo_eGo bedankt voor de info, ik had zelf ook op de site bij FAQ gekeken, maar had deze vraag en antwoord niet gevonden.
Maar dan de volgende vraag: Hoe kan ik mijn ECU updaten met de ObdTuner firmware?Heb jij enig idee MoNo-eGo?
14 februari 2015 om 20:27 #18095445Nee daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Ik rij zelf een 1.6 dus let er ook niet echt op :P14 februari 2015 om 22:11 #18095446Dat kun je doen door je ecu naar Peter van obdtuner te sturen. Hiervoor moet je uiteraard wel betalen. Je kunt hem bereiken via het mailadres op de website.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.