Astra 2.2 start opeens niet meer

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 2.2 start opeens niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267822
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      een kennis van mij heeft een Astra G 2.2 coupe.
      Hij heeft er gister nog mee gereden,parkeert de auto en nu ineens slaat ie niet meer aan.
      Zekeringen zijn OK,hij krijgt brandstof,maar wil niet aanslaan.
      Klinkt alsof hij minder compressie heeft. Er brandt geen storingslampje.
      Iemand suggesties??

      #18250664
      gose91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2013

        Brand er nooit een storingslampje? Want dan is dat lampje kapot. En dan kan er alsnog een storing aanwezig zijn

        #18250665
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Accu niet meer voldoende om de auto te starten. Werkt de startmotor nog wel. (hoor je de startmotor aanslaan).

          #18250666
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ligt de distributie ketting er niet af?

            #18250667
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Dat laatste denk ik ook.
              Dat de ketting eraf ligt.

              Was trouwens mijn 1e gedachte toen ik de topic titel las.

              verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

              #18250668
              CarloAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 December 2006

                Ja denk ook ketting eraf of versprongen. Omdat er ook gezegt wordt dat het lijkt alsof ie minder compressie heeft.

                #18250669
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Zal wel ketting zijn idd.

                  #18250670
                  vincentengel1990
                    Lid sinds:
                    25 June 2012

                    wellicht is het handig als de topic starter aangeeft hoe de auto reed de dag van te voren. Een ketting van een z22se is idd niet zijn sterkste punt. maar dat hij (gisteravond) gewoon reed/niet ratelde, en plots (vanmorgen) niet meer aanslaat lijkt me erg sterk. naar mijn mening kondigt een 2.2 zijn ketting het beste aan van allemaal.

                    maar nogmaals natuurlijk kan het de ketting zijn. maar een kabouter die in de nacht je ketting effe bewerkt lijkt mij sterk. (gelukkig staat die van mij onder een lantaarnpaal

                    #18250671
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Ketting loopt er in de meeste gevallen af bij de koude start of kort erna.

                      Dit omdat de spanner meestal de oorzaak is de kettingspanner die door interne motor vervuiling, waardoor de ketting niet op tojd opspant.

                      Dat houd in dat deze de dag ervoor nog prima rijdt.

                      verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                      #18250672
                      vincentengel1990
                        Lid sinds:
                        25 June 2012

                        natuurlijk is dat mogelijk. maar heeft hij dan zonder bijgeluiden gestart die morgen? en de rest van de week?

                        #18250673
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Dat is raadsel nummer 2.
                          Hoe was de boel.

                          Je kan het vragen maar de meeste letten niet op geluiden vanuit de auto.

                          verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                          #18250674
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            Ik luister iedere start van een auto of alles netjes klinkt. Als ik een raar geluid hoor kijk ik meteen onder de motorkap om te kijken waar het geluid vandaan komt.

                            Mijn Z22se blok klinkt tot nu toe iedere koude start rauw tijdens start en na paar seconden heel netjes stil rond de 750RPM Stationair zonder rare bijgeluiden.

                            #18250675
                            gose91
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 November 2013

                              Ja maar als jouw auto al vanaf aankoop een heel zacht rateltje of een roffeltje of een rammeltje had, wat eigenlijk niet hoort. En jij maar denken dat het zo hoort.
                              Zo dacht ik dat de mijne ook als een nieuwe liep, maar na een flinke onderhoudsbeurt loopt ie echt op zn best.

                              #18250676
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                Ketting hoor je duidelijk met koude start echt een ratel, en warm klinkt ie als een diesel.

                                #18250677
                                Dolby
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2008

                                  Als ik een nieuwe (tweede hands) auto koop. Doe ik altijd binnen 1 week na aanschaf compleet grote onderhoudsbuurt om zeker te zijn dat alles is vervangen zoals het hoort. Heb ik met deze Zafira A 2.2 16V ook gedaan. (nieuwe bogies, nieuwe olie, nieuwe filters lucht, brandstof, interieur filter. Na de onderhoudsbuurt uitgevoerd te hebben was het motor geluid het zelfde als toen ik hem gekocht had. Voordat ik deze Z22se ging bekijken had ik me wel al goed ingelezen waar ik op moet letten. Omdat de Z22se bekend staat van de distributie ketting probleem. Wat eigenlijk niet een probleem is van de ketting maar van de kettingspanner. Mijn blok heeft de geupdate versie ketting spanner. IK heb deze Zafira nu 5 maanden en toch luister ik goed iedere start of de motor geen bijgeluiden maakt. En tot nu toe loopt het blok als een trein. Koud Stationair loopt de motor heel even rauw, na enkele seconden is de motor stationair vrij stil. Op de bc zie je dan het verbuik van 0,8 / 0,9 op 100KM. Dan is het blok heerlijk rustig. Kom je boven de 3000RPM uit word het blok wakker en komt er een heerlijk motor geluid uit.

                                  @gose91 wrote:

                                  Ja maar als jouw auto al vanaf aankoop een heel zacht rateltje of een roffeltje of een rammeltje had, wat eigenlijk niet hoort. En jij maar denken dat het zo hoort.
                                  Zo dacht ik dat de mijne ook als een nieuwe liep, maar na een flinke onderhoudsbeurt loopt ie echt op zn best.

                                  #18250678
                                  Opeltje17
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 January 2012

                                    Is niet alleen de spanner die gemodificeerd is maar ook de ketting sproeier, die heeft nu een veel grotere door gang, de oude sproeier had maar een gaat je van een mm.

                                    En die slipte altijd dicht, met als gevolg het breken van de ketting.

                                    #18250679
                                    gose91
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 November 2013

                                      @Dolby wrote:

                                      Als ik een nieuwe (tweede hands) auto koop. Doe ik altijd binnen 1 week na aanschaf compleet grote onderhoudsbuurt om zeker te zijn dat alles is vervangen zoals het hoort. Heb ik met deze Zafira A 2.2 16V ook gedaan. (nieuwe bogies, nieuwe olie, nieuwe filters lucht, brandstof, interieur filter.

                                      En zo hoort het. Dan heb ik niks gezegd

                                      #18250680
                                      asconahobbyist
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2008

                                        Er waren voorheen geen gekke geluiden,auto reedt ook gewoon goed de dag ervoor.
                                        Wel blijkt nu dat hij al 2 jaar geen onderhoud heeft gedaan
                                        Ik heb nog niks van m gehoord of er al naar gekeken is maar het zal inderdaad wel de ketting wezen.
                                        We wachten het af.
                                        Hij heeft wel besloten om,als het de ketting is ,de auto weg te doen,dus repareren zal niet gaan gebeuren..

                                        #18250681
                                        Dolby
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 May 2008

                                          @gose91, Bedankt voor je antwoord. :thumb

                                          @gose91 wrote:

                                          @Dolby wrote:

                                          Als ik een nieuwe (tweede hands) auto koop. Doe ik altijd binnen 1 week na aanschaf compleet grote onderhoudsbuurt om zeker te zijn dat alles is vervangen zoals het hoort. Heb ik met deze Zafira A 2.2 16V ook gedaan. (nieuwe bogies, nieuwe olie, nieuwe filters lucht, brandstof, interieur filter.

                                          En zo hoort het. Dan heb ik niks gezegd

                                          #18250682
                                          Dolby
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 May 2008

                                            @asconahobbyist, dan ben ik bang dat hij te lang heeft gereden zonder olie te controleren. Want 2 jaar rijden zonder onderhoud lijkt met met een Z22se niet erg verstandig. Deze blokken staan bekend dat ze meer olie verbruiken dan een gemiddeld andere motorblok.
                                            Mijn Z22se verbruikt namelijk 1 liter olie op 1500KM gemiddeld. Dan ben ik bang dat het probleem toch gauw met de ketting zal zijn.

                                            Hoeveel KM rijd hij gemiddeld dan per jaar? Want 2 jaar zonder onderhoud lijkt me nooit verstandig namelijk.

                                            @asconahobbyist wrote:

                                            Er waren voorheen geen gekke geluiden,auto reedt ook gewoon goed de dag ervoor.
                                            Wel blijkt nu dat hij al 2 jaar geen onderhoud heeft gedaan
                                            Ik heb nog niks van m gehoord of er al naar gekeken is maar het zal inderdaad wel de ketting wezen.
                                            We wachten het af.
                                            Hij heeft wel besloten om,als het de ketting is ,de auto weg te doen,dus repareren zal niet gaan gebeuren..

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.