astra 2.2 motor kapot hellepppp

Forumindex Forums Modellen Astra astra 2.2 motor kapot hellepppp

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    astra22

Hallo Forum,

Ik ben Jack, woonachtig in den haag en een verdrietige owner van een astra cabrio 2.2 (diesel) bouwjaar 2003
      Na 3 maanden rijplezier begaf mijn astraatje het… naar de garage…krukas kapot.
      Ben nu heftig op zoek naar een motor maar kan er nergens eentje vinden. Nou heeft men gezegd dat de vectra b motor er wel inpast. Heb er eentje gevonden maar de dieselpomp heeft blijkbaar 1 stekker en de mijne geloof ik 2. Motorcode komt wel overeen namelijk de y22dtr. Kan men mij aub helpen..ben ten einde raad. Kan ik de motor kopen en alles gewoon overzetten? Eerst was ik hardstikke blij met mijn opel… nu ben ik een verdrietige owner! hopelijk kan men mij helpen.

groet

Hacula
      Deelnemer

Als het blok verder hetzelfde is kun je natuurlijk de brandstofpomp van de jouwe even overzetten op dat blok dat je gaat kopen.

AsconaC20NE
        Deelnemer

gaat wel passen, gewoon de ‘kale’ motor overzetten en alle aanbouwdelen van de astra weer gebruiken.

overigens; bel even de wat betere sloperijen op; die hebben genoeg van de 2.2 dieselblokjes liggen hoor :)

succes

wim-v6
          Deelnemer

Wou zeggen, De vectra-B motor moet passen, danwel met je eigen dieselpomp, diet moet zowiezo als je je eigen sleutel code wil gebruiken..

Daar de startblokkering in de dieselpomp verwerkt is.

Willem

Matt-GSi

Let wel op dat het inspuitsysteem hetzelfde is, zijn namelijk 2 verschillende van

astra22
                astra22

oh.. heb er eentje gevonden in almere en die wil de gehele motor verkopen met inruil van mijn motor. De dieselpomp is volgens hem helemaal niet van belang bij de startonderbreking. hoor verschillende verhalen. Maar ik ben al een stukje verder.. ik keek eerst alleen op de onderdelenlijn… en door jullie ben ik maar op zoek gegaan naar opelsloperijen!! :) dank!!!!!!

CarloAstra
                  Deelnemer

nou ik weet niet waar die sloper dan wel verstand van heeft, maar die dieselpomp maakt wel degelijk uit!! als je er een andere pomp op zet moet ook alles worden ingeleerd enzo.

dus gewoon je eigen pomp overzetten.

wim-v6
                    Deelnemer

Ook moet eerst de pomp uitgeprogrammeerd worden uit de auto waar hij uitkomt.

gebeurt dat niet, ga je m ook nooit meer kunnen inleren…

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.