astra 2.2 dti nieuwe dieselpomp er op + tuning

Forumindex Forums Modellen Astra astra 2.2 dti nieuwe dieselpomp er op + tuning

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267193
    stationlod
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2006

      hoi! sinds vorige week doet de astra het niet meer.. en na controle bij opelgarage zeggen ze dat de dieselpomp overleden is.. :puke
      maar…. een nieuwe kost 1450 ex btw.. dus dat wordt em niet :fy1
      zijn er hier mensen die der ervaring mee hebben?
      heb al contact met ecusoft gehad.. die kunnen de software reparen.. maar is het dan weer voor mekaar?
      de astra heeft net 2 ton op de teller.
      groet rik

      #18244917
      robbie
        Lid sinds:
        12 July 2004

        Ervaring had ik met een ander merk, zal hier niet noemen.

        Ik had ook van een diesel de brandstofpomp kapot, heb als volgt opgelost;

        Pomp reviseren, 4 verstuivers reviseren,diesel verdeelhuis reviseren,(alles ultrasoon gereinigd) alle brandstof leidingen eruit halen en goed schoonmaken, tank eronderuit en schoonmaken, nieuwe dieselfilter, dit was een hele klus alles bij elkaar! En heel erg duur!

        Ik vondt dit toen bij mijn auto het waard omdat ik er nog vele jaren mee wil rijden. Maar
        Weet niet wat jij van je auto vindt, of dat je hem beter nu hoe hij is wilt verkopen voor een veel te laag bedrag en niet werkend? Dat moet je voor je zelf uitmaken.

        En meestal als die pomp niet alleen kapot!! heb je ijzervijlsel in de leidingen en verstuivers en leidingen, vandaar alles vernieuwen of reviseren

        Succes!

        #18244918
        Bartjex88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 June 2009

          Heb dit zelf gehad met mijn vectra, heb er een gereviseerde opgezet , heb hem naar een bedrijf gebracht welke beweerde het te kunnen maken zonder de pomp te moeten demonteren maar dit ging echter niet(meeste gaan mechanisch defect), moest je inteesse hebben, ik heb de pomp nog liggen, je kan me altijd een u2u sturen;)

          #18244919
          stationlod
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 March 2006

            Maarrr zei de opeldealer er schijnt alleen een pomp van een astra of een zafira a op te kunnen omdat eeb vectra andere software heeft… Ook ivm de code wat in de computer zit.. Dus haal morgen de pomp eraf dan zie ik het ingeslagen nummer.. En ijzervijlsel zit er niet in.. Brandstoffilter zit er nu een jaar op en het filter is nog mooi schoon.. Astra liep altijd prima.. Alleen rookte ie de laatste tijd wat als je em op zn staart trapte. Hij viel in 1 keer uit bij de stoplichten.. Kon toen met horten en stoten nog bij een parkeerplaats komen. Na die tijd wou ie af en toe nog een sec of 5 lopen

            #18244920
            Bartjex88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 June 2009

              pompen zijn normaal hetzelfde, de software zit in je computer dus lijkt me vreemd, Kijk even het nummer na en indien je intresse hebt hoor ik het wel:)

              #18244921
              stationlod
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 March 2006

                inmiddels een stuk wijzer geworden en blijkt dat er maar 2 pompnummers op de astra passen
                dus toch maar een nieuwe ruilpomp aangeschaft.
                bijna nergens 2dehands te krijgen ja 1 met 230000 op de pomp voor 1000 euro :fy1
                nu kon ik voor 1150 ex btw een ruilpomp van bosch krijgen dus maar gedaan
                ook maar meteen een afspraak bij eds tuning in duitsland gemaakt om de astra te laten tunen.
                ook de egr laat ik er uitschrijven.. manman wat een roet in de inlaat :shock: sommige plekken zat wel zowat een halve cm..
                terwijl we em best wel goed gebruiken (vlot rijden)

                #18244922
                stationlod
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 March 2006

                  jaaaa vandaag bij eds tuning geweest en de astra laten chippen

                  nu 152 pktjes en 340 nm!! :thumb :D

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.