Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 2.0 Turbo aanschaffen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2014 om 11:48 #17268972
Goedemiddag Opelrijders.
Zal mijzelf eerst even voorstellen, Danny uit Alkmaar en druk op zoek naar een eigen auto nu de koude maanden zijn begonnen.
Rijd onderhand al ruim 8 jaar motor ( Kawasaki ZX10-R uit 2008 ) en heb onderhand het papiertje voor de auto er ook bij.
Houd van sportief rijden en merk van mezelf dat ik de auto die ik 2/3 x per week leen van moeders aardig naar de grens breng.
vandaar mijn keuze op de 2.0 Turbo, in de eerste instantie was ik opzoek naar een GTC uitvoering maar merk dat die erg lastig te vinden is.
Nu mijn vraag aan jullie en heb deze auto op het oog :http://www.eafautos.nl/index.php?nav=occasions&id=531&page=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Waar let ik nou op bij aanschaf van een Opel Astra turbo?
Elke auto heeft wel zijn zwakke punten maar herken ik deze als ik een rondje om de auto heenloop of een testritje maak.Even een fotootje van de motor die ik heb :D
8 november 2014 om 12:10 #18260004Zelf heb ik ook zo één gehad, makkelijk te tunen richting de 240pk! Rijd heerlijk!
Zwakke punten zo uit mn hoofd zijn de versnellingsbak (m32 staat genoeg over op het forum),
Roest op de veerschotels en microswitch kofferbak.
Ik mis de astra nog steeds wel!8 november 2014 om 12:45 #18260005Toevallig gister deze Astra ook op internet tegen gekomen.
Op het moment even niet opzoek naar een nieuwe, maar begon bij deze toch wel even te twijfelen ;). Echt een mooi ding!Verder sluit ik me bij bovenstaand antwoord aan, of er nog meer dingen zijn durf ik niet te zeggen…
Wel vond ik de advertentie er goed uitzien, en wekt geen rare vraagtekens in eerste instantie.8 november 2014 om 13:10 #18260006Dat vond ik dus ook !
De Opel ziet er op de foto’s erg goed uit, geen krasje of deukje op zowel de auto of de velgen te bekennen.
Je zou bijna denken dat de foto’s geshopt zijn maar daar komen we dan wel achter bij het bezichtigen van de auto.Ik ben helaas niet al te technisch weggelegd en 2 vrienden die er wel verstand van hebben zijn helaas niet in de gelegenheid om mee te gaan dus vandaar dat ik het hier rondvroeg.
Op bovenstaande punten kan ik dat aan de auto zien aan de onderkant ? bedoel in dit geval de veerschotels.
Versnellingsbak gaan we wel even testen met een testrit.
lijkt me een kwestie van de pook zachtjes richting te versnelling te schuiven zonder dat ik er kracht op hoef te zetten lijkt mij ?8 november 2014 om 13:11 #18260007@turbosix wrote:
Zelf heb ik ook zo één gehad, makkelijk te tunen richting de 240pk! Rijd heerlijk!
Zwakke punten zo uit mn hoofd zijn de versnellingsbak (m32 staat genoeg over op het forum),
Roest op de veerschotels en microswitch kofferbak.
Ik mis de astra nog steeds wel!Altijd handig om te weten maar denk niet dat ik hem verder ga tunen dan de orginele 170 PK :)
Voor de powerritjes pak ik de ZX10R wel :twisted:8 november 2014 om 13:40 #18260008Deze astra een tijd geleden ook voorbij zien komen, het is dat ik liever een OPC heb anders had ik het wel geweten.
Veerschotels kan je zo controleren kap open en de zwarte dopen boven uit de veerpoot trekken en kijken of er roest zit(bijna wel zeker) schotels zijn makkelijk te vervangen.
Bakken zijn idd een zwak punt, goed kijken of de pook beweegt met optrekken in z’n één en of ie giert tijdens het rijden.
CIM(stuurkolommodule) wil ook nog wel eens problemen geven, is een modificatie voor geweest(klem om de connector) verhelpt o.a dat de claxon niet werkt met ingeschakelde verlichting.
Je zou ook eens in Duitsland kunnen kijken voor een GTC turbo met invoeren etc kosten ze ook niet de wereld(en je hebt daar veel meer keus)
8 november 2014 om 13:56 #18260009Thnx voor de tips.
Morgen ga ik even langs om de auto te bekijken en voor een testrit en zal deze punten zeker even meenemen.
Verkoper aan de lijn klonk wel aardig maar gaf telefonisch aan dat de D.riem binnen 20k vervangen dient te worden wat uiteraard niet vermeld staat op de website.
Zojuist nogmaals een mail gestuurd om aan te geven dat incl. het vervangen van en de APK over 3 maanden komt ik een bod van 5600 heb gedaan.Ben benieuwd..
Voor het idee om er 1 uit duitsland in te voeren ben ik niet zo fan van.
Mijn duits is niet vloeiend en vaak ( aanraden van vrienden ) is er geen historie te vinden hierover.10 november 2014 om 07:52 #18260010Ik heb zelf de TwinTop met een 2.0 turbo (200pk versie). Let er op dat tijdens een testrit de auto (turbo) goed oppakt. En check idd de versnellingsbak! Kijk ook even of de distributie-set al is vervangen, hij zit er qua kilometers wel tegenaan (120.000).
Verder echt een heerlijke motorisering! Druk ook zeker de sport-knop even in tijdens de testrit :)
10 november 2014 om 20:46 #18260011En en en ?:O:O
10 november 2014 om 21:34 #18260012Staat nog steeds te koop zo te zien? Auto ziet er wel super netjes uit
11 november 2014 om 11:24 #18260013Daar was ie weer :D
Zondag afgesproken om bij de auto te gaan kijken, ik had al op google maps gekeken waar het ongeveer was maar dat ik aankwam dacht ik wel waar begin ik nu weer aan.
De desbetreffende zaak heeft namelijk geen showroom enkel een opslag voor auto’s en meneer kwam nou laten we zeggen niet de meest charmante kleding aan.
Ach het was ook voor hem zondag dacht ik maar en dus even 15/20 min even over de auto gehad en binnenin gekeken.
Erg aardige gozer en kwam eerlijk over dus besloten om de auto te gaan testen.
Testritje gedaan in de auto en reed prima.
Wel was het even wennen voornamelijk als je het gaspedaal meteen los laat dan “bokte” de auto dus daar moet ik even aan wennen.
remmen goed getest,gaspedaal even ingedrukt, motorkap open gehad en alles zag er goed uit.Heb bijna half uur naar roest op de auto lopen zoeken maar kon helemaal niks vinden dus dat is helemaal een pluspunt.
Wel wat kleine beschadigingen aan de bumpers maar dit vond ik acceptabel.
Het blijft natuurlijk een 2e hands auto.
Ook miste er 1 van de kapjes op de dakstrip maar deze kan ik los bestellen, schrok wel wat van de prijs als ik deze in kleur wil :-?Wel toen ik terugkwam van de testrit was er een klemmetje losgeschoten van een slangetje dus die was losgesprongen waardoor er wat spetters rondvlogen.
Verder zag de slang / reservoir / klem er prima uit dus gaf dit het voordeel van de twijfel hierover en dit zou uiteraard vervangen worden.Distributieriem moest binnen 20k. vervangen worden dit werd tijdens het bellen voor informatie even snel tussen neus en lippen door genoemd voor ik zondag langs zou komen.
heb nu voor 6250 een nieuwe riem + waterpomp + vloeistof word vervangen en daarnaast een nieuwe APK.Dus de auto is zo goed als verkocht aan mij :thumb :D
Zaterdagochtend ga ik de auto halen.11 november 2014 om 11:33 #18260014Welk slangetje was er losgeschoten?
11 november 2014 om 11:38 #18260015rechts boven in als je voor de auto staat.
aan de voorzijde van het reservoir.17 november 2014 om 08:58 #18260016Hij staat op “Verkocht”……, heb je hem :D?
19 november 2014 om 09:58 #18260017Ja zeker en erg blij mee :D
Zijn wel wat dingen waar ik tegen aanloop maar deze zijn hopelijk makkelijk te verhelpen.
*Merk dat de bestuurdersstoel bij remmen of de bocht om soms wat piept/kraakt.
Andere hier ook ervaring mee en zo ja welk onderdeel van de stoel is het precies ?*Tijdens het rijden als er 2/3 man in de auto zit beslaan de zijramen achter soms en vraag me dus af hoe dit ontstaat.
Rubber ergens niet meer goed in het portier ?
Of komt dit omdat 1 van de klepjes van de dakdragers ontbreekt ?
Hiervoor ben ik al langs de Opel dealer gereden om te vragen of zij deze kunnen bestellen voor mij.Verder rijdt de auto heerlijk en hier ga ik me de komende tijd prima mee vertoeven king:
19 november 2014 om 10:03 #18260018Aanjager en airco aan staan? Dan zouden de ramen niet mogen beslaan.
19 november 2014 om 14:12 #18260019Nee zo snel ik de airco aan heb staan trekt het weg en beslaan ze niet meer!
Enkel alleen als er mensen meerijden dan beslaan de ramen na pakweg 15/20 minuten, lijkt mij niet dat ik dan continue me airco daarvoor aan hoef te laten?
De auto van moeders ( renault Laguna 2010 ) heeft dit namelijk niet.
Dat is natuurlijk wel een nieuwere auto en liggen mijn verwachtingen iets te hoog ervoor :D19 november 2014 om 14:15 #18260020Oh dit gebeurt bij mij ook, zelfs al na een minuut of 5-10 (heb dan ook een cabrio). Lijkt me niets vreemds eerlijk gezegd, de Focus die ik hiervoor reed besloeg rond dit jaargetijde ook na een goed kwartier.
19 november 2014 om 14:30 #18260021In dat geval is het niet iets om zorgen te maken :thumb
Zaterdag klepje voor het dak halen is dat ook opgelost en dan van het weekend maar is zien of ik kan vinden waar de stoel kraakt.
is er ook iets van hoekje op het forum waar alle astra gebruikers zitten en gezellig wat heen kletsen of tips hebben voor elkaar ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.