Astra 2.0 DTI verwarming blaast niet hard genoeg

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 2.0 DTI verwarming blaast niet hard genoeg

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Joop_075
    Deelnemer

Beste mede Opel rijders,

Ik heb een Astra 2.0 DTI uit 2000 met het volgende problem.
      Het lijkt erop dat de verwarming niet hard genoeg blaast waardoor het dus ook niet warm genoeg wordt in de auto.

Ook al zet ik de kachel op stand vier komt er ongeveer lucht uit wat je zou verwachten in stand 1.
      De lucht die eruit komt is oveigens wel warm genoeg , maar de luchtverplaatsing is niet genoeg.
      Toch hoor ik wel het verschil in geluid van de kachel ventilator bij de verschillende standen.
      Bij stand 4 stijgt ie bijna op….

Ik heb de luchtverplaatsing vergeleken met een andere Astra en het is duidelijk voelbaar dat die van mij te weinig lucht levert.
      De thermostaat is prima, auto komt goed op temperatuur.

Bij zoeken op dit forum en google kom ik niet verder dan dat aan de kachel radiateur zou kunnen liggen die verstopt zou kunnen zijn, maar dan zou ik verwachten dat er wel voldoende luchtverplaatsing zou zijn…

Iemand een idee?

Het resultaat van dit euvel begint in dit jaargetijde weer goed merkbaar te worden, beslagen ramen bij regen enzo….

Dolby
      Deelnemer

Wat gebeurd er als je de verwarming op koud zet en op stand 4. Heb je dan het zelfde probleem? Zoja mogelijk interieur filter erg vervuild. Die vervangen of de kachel relais is defect waardoor de aanjager eigenlijk alleen maar op stand 1 draait i.p.v. op maximaal stand 4 zeg maar.

Joop_075
        Deelnemer

Wanneer ik de verwarming op koud zet in stand 4 heb ik hetzelfde effect als op warm , met als enige verschil dat het beetje lucht wat eruit komt koud is.
          Wat betreft het kachel relais , ik hoor wel het geluid van kachel stand 4 , maar niet de luchtverplaatsing.
          Ik hoor dus wel het verschil in geluid van de verschillende standen.

Wanneer het relais kapot zou zijn , zou ik verwachten dat de kachel motor/ventilator ook alleen maar op stand 1 draait en dat ik dus ook niet het geluid van stand 4 produceert, of heb ik dit fout aangenomen?

Zou het misschien aan een klep kunnen liggen die dicht blijft en er voor zorgt dat er maar een beetje lucht in het interieur wordt geblazen , of een slang die los zit?
          In dat geval , wat is het meest voor de hand liggende , en wat zou ik ervoor los moeten halen om dit te controleren?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.