Astra 2.0 16v DTI start niet…

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 2.0 16v DTI start niet…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258854
    Leon Kok
      Lid sinds:
      6 December 2012

      Hallo allemaal,

      ben nieuw hier en dit is mijn eerste topic.

      Ik heb een Opel Astra van 2001 met een 2.0 16v DTI erin.

      De boordcomputer is in de afgelopen weken getuned dmv een ander chip erin, zou me 25pk en 50nm moeten opleveren en hopelijk een beter draaiende motor.

      In die tussen tijd heb ik de gehele inlaat schoon gemaakt wat zekers nodig was na 290.000km.

      Alles is weer als nieuw zo blinkt het, daarna netje in elkaar gebouwd.

      De brandstofleidingen heb ik ontlucht bij de cilinderkop aansluiting (losdraaien en starten tot er diesel uitkomt).

      Ondanks alles wil ie niet starten.

      Bij de Opel stealer roepen ze dat er waarschijnlijk nog lucht in het brandstofsysteem zit, ze zeggen in de retour leidingen.
      Opel zegt sleep hem maar aan, dan zou het eruit moeten gaan.
      Bij een motoren revisie bedrijf hier denken ze ook lucht, hun oplossing is om tijdens het starten een beetje remreiniger cq startpilot in te spuiten waarmee die hopelijk aan springt en de lucht eruit perst.

      Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij verder op weg kan helpen ?

      Greet Leon.

      ps: deze topic staat ook in Overige Motoren.

      #18155517
      Leon Kok
        Lid sinds:
        6 December 2012

        Vervolg:

        Hij doet het weer.

        Gevonden 1 gat in de hoofd retour leiding, vervangen.

        Retour leiding dicht geknepen, Over start hulp erbij want de accu was natuurlijk alweer op sterven na dood.

        Beetje remreiniger ingespoten en bij de 2e X starten met wat xtra toeren van de overstart voor meer stroom power sprong ie weer aan.
        Straat vol rook maar hij doet het weer, beetje lawaaig . Moet nog warm en schoon lopen.

        Gereden, alles weer ok en beter vw de ingebouwde chip. http://www.tuning-chip.at” onclick=”window.open(this.href);return false; of via Google inmotion-tuning of via Ebay.de voor wie het interessant vind €75,00 per chip.

        Vermogen en koppel toename wel degelijk te merken, zuiniger kan ik pas later vertellen.

        Thx voor de hulp reacties.
        Topic kan van mij dicht.

        #18155518
        Leon Kok
          Lid sinds:
          6 December 2012

          Hij doet het weer.

          Gevonden 1 gat in de hoofd retour leiding, vervangen.

          Retour leiding dicht geknepen, Over start hulp erbij want de accu was natuurlijk alweer op sterven na dood.

          Beetje remreiniger ingespoten en bij de 2e X starten met wat xtra toeren van de overstart voor meer stroom power sprong ie weer aan.
          Straat vol rook maar hij doet het weer, beetje lawaaig . Moet nog warm en schoon lopen.

          Gereden, alles weer ok en beter vw de ingebouwde chip. http://www.tuning-chip.at” onclick=”window.open(this.href);return false; voor wie het interessant vind €75,00 per chip.

          Vermogen en koppel toename wel degelijk te merken, zuiniger kan ik pas later vertellen.

          Thx voor de hulp reacties.
          Topic kan van mij dicht.

          #18155519
          DarkNL08
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2010

            Link doet het niet….. :wtf

            #18155520
            Leon Kok
              Lid sinds:
              6 December 2012

              Nieuwe link v/h tuning bedrijf doet het wel :thumbup :wors

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.