Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 2.0 16v DTI start niet…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2013 om 17:22 #17258821
Hallo allemaal,
ben nieuw hier en dit is mijn eerste topic.
Ik heb een Opel Astra van 2001 met een 2.0 16v DTI erin.
De boordcomputer is in de afgelopen weken getuned dmv een ander chip erin, zou me 25pk en 50nm moeten opleveren en hopelijk een beter draaiende motor.
In die tussen tijd heb ik de gehele inlaat schoon gemaakt wat zekers nodig was na 290.000km.
Alles is weer als nieuw zo blinkt het, daarna netje in elkaar gebouwd.
De brandstofleidingen heb ik ontlucht bij de cilinderkop aansluiting (losdraaien en starten tot er diesel uitkomt).
Ondanks alles wil ie niet starten.
Bij de Opel stealer roepen ze dat er waarschijnlijk nog lucht in het brandstofsysteem zit, ze zeggen in de retour leidingen.
Opel zegt sleep hem maar aan, dan zou het eruit moeten gaan.
Bij een motoren revisie bedrijf hier denken ze ook lucht, hun oplossing is om tijdens het starten een beetje remreiniger cq startpilot in te spuiten waarmee die hopelijk aan springt en de lucht eruit perst.Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij verder op weg kan helpen ?
Greet Leon.
25 juni 2013 om 18:32 #18155137Toch doorstarten….
Max 30 sec achter elkaar.
25 juni 2013 om 18:49 #18155138Ik heb meerdere malen door gestart, geen krimp alleen een bijna lege accu.
Daarna de buurman zijn auto erbij met start kabel maar ook dat hielp niks…..26 juni 2013 om 20:43 #18155139had je beter in het Astra deel kunnen zetten.
Ik vermoed dat de Pomp het bijltje erbij neergelegd heeft.
Willem
26 juni 2013 om 21:44 #18155140Retourleidingen horen na 2x 20 seconden starten wel genoeg ontlucht te zijn om aan te kunnen springen. Misschien toch nog lucht voor de pomp bij het filter oid. Geen lekkages na de pomp? Retourslangen niet poreus en/of lek? Brandplaatjes/Verstuiverringen in orde?
Dan ben ik ook bang voor je brandstofpomp. Zou zonde zijn na alles wat je er aan gedaan hebt.27 juni 2013 om 09:15 #18155141Thx voor de reacties, deze topic staat nu ook in ASTRA …
Er word nu 2x geroepen dat misschien mijn pomp dood is MAAR geen enkele keer de reden waarom.
Ik kan me dat niet voor stellen evenals brandplaatje en andere zaken, waarom niet ? ik ben er niet aan geweest.
Zoals gezegt heb ik alleen de gehele EGR schoon gemaakt waarvoor de brandstof leidingen los zijn geweest.Een maat van me die wegenwacht is roept dat het naar alle waarschijnlijkheid nog steeds LUCHT in het systeem is en roept dat het een hele k*tklus is om deze ontlucht te krijgen.
Tips van zijn kant zijn als 1e de retourleiding dicht knijpen en dan starten.
Voorzichtig remreiniger inspuiten en dan starten.
Aanslepen.Gisteren met remreiniger wel een reactie gekregen maar dat was ook gelijk over de top en nog niet ontlucht genoeg.
Ga zo de leiding dicht knijpen als de auto v/d buur ernaast staat met de startkabels erop.Word vervold.
27 juni 2013 om 20:55 #18155142Deze Pompen gaan nou eenmaal in een keer kapot, dit betreft de Ingebouwde Sturing van de pomp die het bijltje erbij neerlegt.
laat m maar eens uitlezen.
Willem
28 juni 2013 om 08:04 #18155136IK heb het idee dat de topic naar Astra verplaatst is, beetje jammer dat mijn laatste bijdrage er niet bij staat….
als nog;
Gisteren de tips van me wegenwacht maatje gevolgd.
De centrale retourleiding bleek lek te zijn, na vervanging heb ik die dicht geknepen(om lucht circulatie te stoppen) en weer voorzichtig remreiniger in gespoten.
Met starten begon ie nu witte rook te kwalmen.
Starthulp erbij en procedure herhaalt en na 2x starten sprong ie aan, straat blauw/wit v/d rook maar hij liep weer.
Testritje gedaan en alles naar behoren, chip geeft het gewenste resultaat.Bij interesse in de chip http://www.tuning-chip.at € 75,00 voor 25pk en 50nm :angel
Helaas toen ik hem a’vonds weer wilde starten was het zelfde euvel er toch weer ingeslopen. :???:
Remreiniger door het luchtfilter ingespoten en na een paar X starten deed het weer.
Na gereden te hebben kan ik wel direct weer starten maar merk wel dat de startbereidheid afneemt naar mate die langer staat.Mijn conclusie is dat er dus nog steeds lucht in het brandstof systeem zit. :thumbdown :swear
Hopelijk duurt het ff voordat het er helemaal uit is en word het met een aantal X starten minder.
Bij pech moet ik dus verder gaan zoeken waar ie nog lucht aanzuigt, beginnen bij de gehele retour slangen te vervangen.Dus pomp en alle anderen zaken eromheen lijken wel in orde te zijn anders rijdt ie niet…
word vervolgd… :cry
28 juni 2013 om 11:39 #18155143Topic is inderdaad verplaatst helaas is erbij het samen voegen van de twee topics over het zelfde onderwerp iets fout gegaan waardoor er eenbericht verloren is gegaan, Sorry daar voor.
28 juni 2013 om 15:38 #18155144hallo , ik heb dit laatst zelf ook gehad , ik moest op mijn werk een brandstoffilter loshalen , deze heeft een week op de werkbank gelegen waardoor dus alles leeg was , we hebben hem toen aan moeten slepen en na +- 200m slepen begon hij te praten. tegen woordig bij de nieuwe astra’s (J) als je dan het brandstof filter vervangt heb je 2 weken last met starten…
28 juni 2013 om 15:47 #18155145Controleer nog maar eens goed je retourleidingen en verstuiverringen. Dat hij bij langer stilstaan slechter start betekent waarschijnlijk dat er lucht in komt. De verstuiverringen zijn een zwak punt bij deze motoren en helaas niet zo erg gemakkelijk verholpen de nokkenas moet er dan af.
28 juni 2013 om 20:28 #18155146Leidingen heb ik iig aan de kop nogmaals los vast gedaan.
Retour leidingen vervang ik wat mogelijk is, was nog niet van plan de nokkenas te gaan demonteren want ik weet niet wat er dan ineens nog meer op me af gaat komen.
Ik zou anders wel graag de gehele retourleidingen vervangen.Waarom zouden de verstuiver ringen zonder dat ik ze heb aangeraakt ineens problemen geven ?
29 juni 2013 om 22:21 #18155147Dat zijn ook dongen die gewoon voorkomen in het slijtage patroon..
Willem
2 juli 2013 om 16:44 #18155148Zoals al gezegt, zoveel mogelijk retourslangen vervangen en met slangklemmen bevestigd.
Brandstof leidingen aan de kop nogmaals los/vast gedaan.4 x starten met starthulp en hij sprong aan.
Tot nu toe is sinds gisteren avond het start probleem achterwege gebleven.
Lijkt erop dat het verholpen is… :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.