astra 1700diesel, zijn dit stevige en deftige motoren?

Forumindex Forums Modellen Astra astra 1700diesel, zijn dit stevige en deftige motoren?

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    toccos

ik ben verhuist en woon nu wa verder van mijn werk en ben erover aant nadenken van een dieselke te kopen. Nu kan ik een opel astra 1700diesel van bouwjaar 1995 met 170000kms kopen voor 400euro met niet teveel prullen aan, zouden andere zijspiegels op moeten en zou ander koplamp op moeten, voor de rest is het autoke echt proper en in deftige staat. Is dit een goede prijs? (wel zonder keuring)

maar wat ik vooral wilde weten, zijn dit goede sterke motoren? Wat is het verbruik van zulk een wagen? dus geen turbo maar gewone 1700 diesel…

alvast mercikes e :)
      grtz
      Tom

Lex
      Deelnemer

mijn vader heeft er 1 gehad.
        kan me niet herinneren dat die grote reperaties aan het blok heeft gehad.
        een snel blok is het niet haha.

Famempeters

VOOR DIE 400€ GEEN GELD .

spiegels kosten voovoor de F1 12,50€ per stuk nieuw en voor de F2 15,00€ per stuk nieuw dus al met al geen dure auto. KOPLAMP VAN DE SLOOP 25€ HEB JE VOOR MINDER ALS 500€ LEUK DING .

bron http://www.hbase.nl voor onderdelen

verde lopen die gekke dingen altijd en mijn buurman heeft een 1700 en die loopt 1 op 23 bij normaal gebruik eff opletten op de gloeibougie,s desnoods een keer vervangen kost €70,00 is simpel goed zelf te doen ook http://www.hbase.nl
          VERDER IS HET GEEN ECHT SNELLE WAGEN MAAR WEL BETROUWBAAR EN ZUINIG ,,IS NET WAT JE WIL .

ik zou er als je een auto nodig heb niet over nadenken diesel is net ingelopen .

veel succes .

Bert

Astraman
          Deelnemer

Nee, zeker doen. Voor dat geld kun je geen buil vallen. Als het niets is zet je hem voor hetzelfde geld weer te koop. Zijn altijd mensen die er wel heil in zien. Je hbet verschillende diesels die 1700 zijn. Wel een stuk of 5 varianten die van Opel en Izusu wegkomen. De Izusu’s zijn veruit het beste maar ook de Opel diesels zijn ondanks dat ze wel eens nukken hebben best aardig. En zeker voor dat geld mag je hem dat dan niet helemaal kwalijk nemen, als hij roestvrij, en je weet dat ook zo te houden is kun je er zo 5 jaar mee vooruit.

Astraman
            Deelnemer

Als ie van 95 is en het is een non-turbo dan is het een C17DR, dat is een Opel blok, hoor je wisselende verhalen over, sommige met problemen maar anderen die makkelijk 4 ton halen, moet je treffen denk ik.

fun driver

ik heb er zelf eentje gehad met een isuzu diesel en had 395000 km gereden toen ik hem wegdeed en verbruikt een halve liter olie op de 10000 km,hebben een klant gehad met een vectra met opel diesel en die had 550000 km gelopen toen de carrosserie het opgaf(teveel roest) maar motortje liep nog als een zonnetje!

xladage
                Deelnemer

Ik heb zelf een isuzu 1700 gehad met turbo (heb nu de opvolger van deze in mijn huidige astra) en ik moet zeggen perfecte motor!
                  Amper olie verbruik, zonder problemen, gewoon goed, maar dit is wel MET turbo.
                  Nu zijn deze 1700 MET turbo al niet echt vlot, dus om er een te kopen zonder turbo, moet je iig in je achterhoofd houden dat je weinig acceleratie hebt. Als je dat niets kan interesseren, DOEN!!!!!

Dolby
                  Deelnemer

Een 1.7 DTI zou net zo snel moeten zijn als een 2.0 DI (x20dtl). Want een 1.7 DTI heeft 75PK en een 2.0 16V DI heeft maar 82PK. Dus zou niet zoveel moeten uitmaken. Een 1.7DTI is dan ook nog een stukje lichter.

wim-v6
                    Deelnemer

in 1995 had je geen DTi motoren.

Motoren Astra-F

1991 t/m 1994:

> Motoraanduiding > Motorcode > Vermogen > extra info

– 1.7D > 17D – 17DR > 58 – 54pk > 1700cc OPEL diesel 8klepper zonder turbo
                      – 1.7D turbo intercooler > TC4EE1 – X17DT > 82PK > 1686cc ISUZU diesel 8kleppen turbo + intercooler

> 1991 t/m 1998:

– 1.7D > 17D – 17DR > 58 – 54pk > 1700cc OPEL diesel 8kleppen zonder turbo (t/m 1995)
                      – 1.7D – 1.7TD > X17DTL > 68pk > 1700cc OPEL diesel 8kleppen met turbo en intercooler (vanaf 1995)
                      – TDS > (TC4EE1) X17DT > 82pk > 1686cc ISUZU diesel 8kleppen met turbo en intercooler.

Let wel op met de X17DTL motoren, deze zijn vaak versleten en op.

Willem

wim-v6
                      Deelnemer

[rquote=1884730&tid=143992&author=Astraman]Als ie van 95 is en het is een non-turbo dan is het een C17DR, dat is een Opel blok, hoor je wisselende verhalen over, sommige met problemen maar anderen die makkelijk 4 ton halen, moet je treffen denk ik.[/rquote]

De C17D is een Isuzu diesel die alleen in de Corsa-B en Combo-B is geleverd.

de 17D en 17DR is de ongeblazen OPEL diesel

C17DR is er niet.

Opel 1.7 diesels

17D: 1.7D Opel motor zonder Roetkatalysator
                        17DR: 1.7D Opel motor met Roetkatalysator
                        X17DTL: 1.7D / 1.7TD Opel motor met Roetkatalysator, turbo en intercooler

op de Achterklep:

1991 t/m 1994:

ASTRA 1.7D: ongeblazen Opel motor 54 / 58pk (1700cc)
                        ASTRA 1.7D turbo intercooler: Isuzu diesel met turbo en intercooler (1686cc) 82pk

1994 t/m 1995 (na de facelift)

ASTRA 1.7D: ongeblazen Opel motor (1700cc) 54 / 58pk
                        ASTRA 1.7TD: Opel motor met turbo en intercooler (1700cc) 68pk
                        ASTRA_TDS: Isuzu motor met turbo en intercooler (1686cc) 82pk

De Isuzu diesel word in de Astra-F als TDS aangeduid

Willem

stefanDTI

de dynamo´s gaan nog wel eens kapot van de isuzu blokken maar verder zijn het puike motoren !
                          ik ken iemand die met een astra F 1,7TDS van 1997 487.000km heeft gereden en hij komt ieder jaar nog door de keuring

quatsch

ik moet nog altijd denken aan die taxi waar ik in heb gezeten in tunesië … dit was een astra f1 en achterop stond 1.7D
                            ik zat vooring dus kon mooi de kilometerstand even bekijken…

799 000 km! bijna 8ton had ie toen!

xladage
                            Deelnemer

Hahaha… in Tunesie twee jaar geleden zat ik in een renault clio met ook dik 7 ton op de teller. Zal wel aan het klimaat liggen ;)
                              Aan de andere kant, daar is er geen hond die omkijkt als je een dik oliespoor e.d. achter laat….
                              Misschien moet ik toch ook maar eens verwerkte kamelenpoep gaan tanken ;)

Astraman
                              Deelnemer

Jah en die mensen die schuwen het ruigere sleutelwerk niet, die knutselen gerust een ander blok erin in een middagje. Hier hebben we APK en zeggen we na 15 jaar en 4 ton dat het afgelopen is bij dure reparaties en kopen we wat anders, maar als niet teveel centjes hebt en wel de know-how…..heb op tv gezien hoe een nigeriaan een koelslang repareerde door hem te lijmen en er een fietsband omheen te trekken, in nederland halen we nieuwe slang.

pipo

na bijna 3 jaar effe een post hierop een 1700d non turbo en een 1700 tds allebei isuzu wat is daar aan de motor specifiek anders?? of is het gewoon een 1700 motor met een turbo en andere timing ??

wim-v6
                                  Deelnemer

de OPEL 1700 non Turbo 54 – 58pk, en 1700 Turbo 68pk zijn echte OPEL motoren, en HEEL anders dan de 1686cc Isuzu diesels

Hoe zit t:

1.7D: 17D 17DA 17DR 1.7D OPEL motor 54 of 58pk
                                    1.7TD: X17DTL OPEL motor 68pk
                                    1.7DS: X17DT ISUZU motor 82pk

Willem

pipo

@wim-v6 wrote:

de OPEL 1700 non Turbo 54 – 58pk, en 1700 Turbo 68pk zijn echte OPEL motoren, en HEEL anders dan de 1686cc Isuzu diesels

Hoe zit t:

1.7D: 17D 17DA 17DR 1.7D OPEL motor 54 of 58pk
                                      1.7TD: X17DTL OPEL motor 68pk
                                      1.7DS: X17DT ISUZU motor 82pk

Willem

nee ging er overuit of de gewone isuzu 1700 en de isuzu 1700 turbo als blok zelf gelijk waren of er alleen een turbo en andere spruitstukken op zitten. of is de gehele inhoud anders zoals zuigers drijfstangen krukas enz enz

wim-v6
                                      Deelnemer

Nope de Isuzu 1700D non turbo heeft een andere Compressie verhouding als de Turbo versie, dat geld ook voor de 1.5D en TD

Willem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.