Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2012 om 12:42 #17967244
mooi projectje.
Hoeveel Nm koppel heb je nu dan ? Aangezien Opel je aandrijving/etc. maar garandeert tot 400Nm ( niet dat ik iets te zeggen heb , want ik heb er 457! :shock: )6 juni 2012 om 17:19 #17967245@hansh wrote:
ik kan je verzekeren dat ik mijn auto helemaal mishandel hoor ;) en zeker de koppeling niet spaar
ik hoor het wel als ze mij bellen met de vraag of er een testrit gemaakt kan worden ;)Dan houd de koppelingplaat het niet lang meer vol :jerry Ik ben ook wel benieuwd naar de Nm waarde. Ik schat deze tussen de 500 ~ 525Nm. :thumbup
6 juni 2012 om 17:43 #17967246@speaker wrote:
mooi projectje.
Hoeveel Nm koppel heb je nu dan ? Aangezien Opel je aandrijving/etc. maar garandeert tot 400Nm ( niet dat ik iets te zeggen heb , want ik heb er 457! :shock: )Bij de astra maar tot 320nm
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
6 juni 2012 om 19:33 #17967247@Spacejam wrote:
@speaker wrote:
mooi projectje.
Hoeveel Nm koppel heb je nu dan ? Aangezien Opel je aandrijving/etc. maar garandeert tot 400Nm ( niet dat ik iets te zeggen heb , want ik heb er 457! :shock: )Bij de astra maar tot 320nm
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Bij de astra (en vectra ) is hij bij 150pk zo’n 320Nm , maar 400Nm is het maximum ! (volgens Opel )
10 juni 2012 om 16:22 #17967248De astra heeft een m32 bak standaard, die gaat theoretisch maar tot 320nm.
10 juni 2012 om 16:53 #17967249owja… die M32 bakken zijn minder sterk !
31 december 2013 om 11:28 #17967250ondertussen een hele tijd verder, veel aanpassingen verder, de teller staat ondertussen op 245dk
maar nu moet ik helaas afscheid nemen van mijn opel, ik was aan het kijken voor een andere voertuig met meer comfort met name minder geluid etc op hogere snelheden (op dit moment had ik besloten om de astra te houden)
hierdoor kwam er een mooi aanbod mijn kant uit en deze kans kan ik niet laten gaan, maar de eis van men vader was dat ik dus afscheid moet nemen van mijn astra.ik zal komende dagen/weken ook een topic aan maken bij te koop
31 december 2013 om 16:13 #17967251En hoe is het met de motortuning afgelopen?
13 januari 2014 om 18:41 #17967252@Spacejam wrote:
De astra heeft een m32 bak standaard, die gaat theoretisch maar tot 320nm.
320lb/ft , dus ruim 430nm
13 januari 2014 om 23:10 #17967253@pierrekrik wrote:
En hoe is het met de motortuning afgelopen?
uit eindelijk leverde de opel astra 282 pk en 520 nm
hij word op dit moment verkoop klaar gemaakt
hij zal worden aangeboden met 240 pk en 430 nm ( ik denk dat dit meer potentieele kandidaten heeft , bij extra vermogen komt ook extra onderhoud bij kijken met name zeker bij 280 pk)
dit omdat ik de grote turbo en injectors verkocht heb, en nu word er een iets kleinere turbo en standaard injectors gemonteerd.
hierbij beschikt de auto dus over een NIEUWE Turbo, wat voor veel automobilisten toch als een kostenplaatje gezien wordt . ook worden de vloeistoffen vervangen ,grote beurt enzovoort.de reden waarom ik de auto terug tune is omdat ik me toch verantwoordelijk voel als ik de wagen verkoop en het gaat wel om volgende punten
de vraag of de nieuwe bestuurder wel capabel genoeg is om VERANTWOORDELIJK om te gaan met dit vermogen, het extra vermogen maakt van de auto een zeer gevaarlijk beestje,
ik liever min of meer garantie wil geven aan de persoon dat hij nog een tijd zal rijden zonder grote kosten(dit om ruzie/discussie te voorkomen),
dit omdat met het totaal vermogen ( 280 pk en 520 nm) dat eruit kwam je al dan niet onbewust zomaar brokken kan rijden aan de aandrijflijn of motor als je een keer verkeerd schakelt of koppelt , en men alles kapot kan rijden als hij onvoldoende warm is en er volgas mee gegeven wordnadien kan de verkoper nog steeds terecht bij KCPerformance voor gewenste werkzaamheden, al dan niet nog extra tuning ( vanzelfsprekend dat dit niet inbegrepen zit bij de aankoop van de auto )
mvg Hans
14 januari 2014 om 09:11 #17967254Vandaar ook ‘SLopel’ in uw onderschrift ?
14 januari 2014 om 09:44 #17967255@Jerremy wrote:
Vandaar ook ‘SLopel’ in uw onderschrift ?
staat er los van,en opel word vaak onder gewaardeerd door mensen , kwaliteit is beter dan men allemaal denk/verwacht van een opel.
en word er soms de spot gedreven als je een opel hebt, vandaar mijn flauwe grap slopel ( en het ook een beetje een sleeper is), dan heeft men vaak geen zin meer om er mee te gaan geinen als je dit al zelf zegten even voor de duidelijkheid, ik heb nog niets gesloopt aan de auto king: ben trouwens nog steeds verbaasd over hoe goed de kwaliteit is van de auto
14 januari 2014 om 11:07 #17967256Zo een downpipe past die ook op een 1.7 cdti Astra H ?
Wil namelijk ook een downpipe met groter intercooler monteren.14 januari 2014 om 15:42 #17967257@OA-H wrote:
Zo een downpipe past die ook op een 1.7 cdti Astra H ?
Wil namelijk ook een downpipe met groter intercooler monteren.Ik wil je graag doorverwijzen naar KCPerformance dan, ik ben zelf niet bewust of mijn downpipe bij jouw motorisatie past.
mijn downpipe is op maat gemaakt, het lijkt me lastig om eenzelfde exemplaar te monteren. op maat maken kan wel.grtz
15 januari 2014 om 18:33 #17967258Er zijn rvs downpipes te koop in 2,5 inch. Enkel zijn deze enkel vanaf de turbo naar beneden, de precat komt hiermee te vervallen, de grote cat zelf zit er dan nog wel.
15 januari 2014 om 22:58 #17967259En waar zijn deze rvs downpipes te vinden en quata costa. Pb maar.
Thanxz voor de info. Alsvast bedankt.Back on topic.
5 maart 2014 om 23:20 #17967260beste forumleden,
even een kleine update,
de auto is inmiddels al even verkoop klaargemaakt.
maar uit eindelijk bleek dus dat men moeder graag een station erbij wou voor de hond, omdat deze tot heden steeds op de achterbank vervoerd werd, niet zo praktisch als je 2 keer per week op verplaatsing traint met de hond.
dus de auto is inmiddels doorgeschoven richting men moeder, en sedert een week is zij een gelukkige opel bestuurder en ook de hond (border collie) is hartstikke tevreden.
ondertussen is er nog een nieuwe koppeling gemonteerd(drukgroep,koppelingsplaat,dual massa vliegwiel en de slave cilinder),gewoon uit voorzorg. en een bak inspectie gedaan met een mooi resultaat.
de hond lijkt heel blij te zijn met het vermogen en het onderstel wat de bochten en vluchtheuvels betreft.respect voor de koppeling die eruit kwam, eerste exemplaar met 248dkm op de teller
de drukgroep is zelfstellend en stond volledig op het einde, koppeling zat vol haarscheurtjes en zag er lekker verbrand uit. maar nog steeds hield deze het vol ondanks zijn vorm van slijtage en mishandeling door het vermogen.6 maart 2014 om 15:09 #17967261Dus bordercollies zijn echte racebeesten? :jerry
6 maart 2014 om 20:18 #17967262@pierrekrik wrote:
Dus bordercollies zijn echte racebeesten? :jerry
zeer zeker , zowel in de bocht als rechtuit.
8 maart 2014 om 19:10 #17967263Toevallig nog een paar foto’s en info van je Saab? :wub :wors
8 maart 2014 om 19:20 #17967264hier staat alle info en meerdere foto’s
http://www.kcperformance.eu/en/our-projects/article/17-saab-9-5-2-3t-kcp-sport-edition.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.