Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 1.8 16V (X18XE1) hapert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2012 om 11:16 #17248656
Hallo allemaal!
Gisteren heb ik een Astra station gekocht met daarin de X18XE1, deze rijd op benzine én LPG. Voor de aankoop zouden ze een motorstoring verhelpen. Dit hebben ze inderdaad netjes gedaan, ze hebben namelijk het gasklephuis vervangen. Daarmee zijn de problemen echter niet voorbij. Op benzine en op LPG krijg ik bij een constant toerental het motormanagement lampje. Als je hiermee door blijft rijden, schakelt de LPG installatie over naar benzine, en gaat de auto steeds inhouden, gas geven, inhouden, gas geven enz. Hierbij houd ik het gaspedaal op dezelfde plek! Als ik dan even terugschakel naar benzine, en daarna naar LPG gaat het weer even. Bij uitlezing bleek dat de EVAP-klep een storing af geeft. Kan dit de verklaring zijn voor mijn problemen?
PS. Ik stel me binnenkort wel even voor in het daarvoor bestemde topic ;)
23 mei 2012 om 11:22 #18019195Ik heb dit probleem zelf ook gehad: viewtopic.php?f=75&t=160556
Controleer je koelvloeistofniveau eens, daardoor kan de verdamper bevriezen.
23 mei 2012 om 11:26 #18019196Deze is op peil, maar dit inhouden doet hij ook op benzine.
23 mei 2012 om 11:33 #18019197Okay. Dan vraag ik me af of de gasklephuispakking wel vervangen is. Want dan zuigt je motor valse lucht aan en kunnen er ook gekke dingen gebeuren…
23 mei 2012 om 11:36 #18019198Deze is vervangen, er zit duidelijk een nieuwe pakking tussen. Ik moet ook zeggen, de eerste keer dat ik m liet uitlezen gaf hij een stuk of 10 storingen aan, maar het bleek dat de monteur de stekker van het gasklephuis niet terug had gezet, waardoor de auto ook niet goed liep. Na het aansluiten van die stekker en het verwijderen van de storingen was hij nog een keer uitgelezen. Daarbij gaf hij 3 storingen. Twee daarvan konden verklaard worden door het omschakelen naar LPG werd mij verteld, maar die EVAP klep wist hij zo niet.
23 mei 2012 om 11:38 #18019199En er wordt ook nergens anders valse lucht aangezogen?
Ik kan niet beredeneren waarom een EVAP-klep deze problemen zou kunnen veroorzaken, mogelijk dat anderen dat wel kunnen, maar ik zou het zelf daarin toch niet zoeken.23 mei 2012 om 11:40 #18019200Tja persoonlijk zou ik het weer niet zoeken bij valse lucht, omdat het alleen voorkomt bij een constant toerental. Als ik het toerental blijf veranderen gaat het lampje niet aan. Nog een keer uit laten lezen word alleen wel een dure grap joh, durven ze gewoon 40 euro voor te vragen :shock:
23 mei 2012 om 11:55 #18019201Koop dan zelf een opcom ;)
Ik heb die van mij net verkocht aan pinkproject.Een opcom aanschaffen is net zo duur als één keer laten uitlezen bij de VOD.
23 mei 2012 om 16:03 #18019202Hoi
Ook ik heb dergelijk probleem en was ook al hierover bezig in het topic wat risl aangeeft. Beetje jammer dat we nu 2 topics in de gaten moeten houden ja…. Enfin, hij staat op dit moment (23-5-12) bij de monteur en hoop hem vrijdag of zaterdag weer op te kunnen halen, gerepareerd en wel natuurlijk en zal hier zeker de uitslag over posten.23 mei 2012 om 16:43 #18019203Heb inmiddels een op com besteld, komt morgen binnen.
23 mei 2012 om 17:33 #18019204anders kom je maar een keer aan, ik heb er ook een liggen,
woon bij je om de hoek ;) woon in berghem bij oss23 mei 2012 om 18:51 #18019205Grote kans dat het je computer is! Heb bij mijn vorige astra met zelfde motor ook het probleem gehad.
Melding van foutcode: gasklephuis vervangen (had dat laten doen, maar hielp niets)
Hij bleef stotteren en zelfs starten ging steeds moeilijker..Uiteindelijk bleek het de ECU te zijn (de computer) De weerstanden van de computer veranderen na verloop van jaren en geeft dan verkeerde waardes door en ontregeld alles… Dit is een veel voorkomend probleem bij deze motoren, en bijna elk motortype van deze krijgt er mee te maken.
Ikzelf heb de ECU opgestuurd naar een gespecialiseerd bedrijf die hem gereviseerd heben (krijg je ook nog 2 jaar garantie) Nadat de ECU weer terug was liep de auto weer als een zonnetje!
DE dealer rekent al gauw over de 1000 euro voor een nieuwe ECU, dat is dus erg duur.Echter mijn auto was puur op benzine…
23 mei 2012 om 20:17 #18019206Toen ik net naar huis reed bleven mijn TC en ABS lampje branden… daarna contact uit en weer aan, lampjes weg? Krijg inderdaad het idee dat de ECU naar de pest is.
23 mei 2012 om 21:51 #18019207de ecu’s van de X18XE1 hebben redelijk wat problemen de kans is groot dat dit het probleem is.
24 mei 2012 om 11:13 #18019208@svdh wrote:
Toen ik net naar huis reed bleven mijn TC en ABS lampje branden… daarna contact uit en weer aan, lampjes weg? Krijg inderdaad het idee dat de ECU naar de pest is.
Heeft niets met je ecu te maken , dit is een storing van de sensor deze zit in het wiel lager.
Kan ook nog een slecht kontakt wezen in de stekker aansluiting van sensor.25 mei 2012 om 14:50 #18019209Heren, ik heb vandaag met mijn nieuwe opcom even uitgelezen, dit komt eruit nadat ik de motor op een constant toerental houd waarbij het MM lampje aanspringt:
P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
(02) – RegelmatigP0505 – Luchttoevoer voor stationair draaien, spanning hoog
(01) – AanwezigP0650 – Indicatielampje, spanning laag
(04) – Niet aanwezigP0443 – Brandstoftankventilatiesolenoïde, onderbeking in signaal
(04) – AanwezigWat is nou de veroorzaker! Injectorklep 1, ga ik vanuit dat dat gewoon een injector is, maar bij LPG heb je toch aparte injectors?
25 mei 2012 om 17:55 #18019210Hoi
Mijn astra 1.8 16v 2005 is vandaag onderzocht en er is uit gekomen dat er 1 injector kapot is. Foutcode was ontstekingsonderdrukking in cilinder 1. Het is een 275 injector van een coltec gsi installatie en volgens de garage is deze niet meer te krijgen. Een 2de handse is mijns inziens geen optie, als die kapot gaat kun je weer het hele spruitstuk demonteren. Dus meteen maar 4 nieuwe erin dan voor het lieve sommetje van 1385 euris incl montage. Is dit een reeele prijs voor 4 injectoren en demonteren/monteren? :argue Hoppaaa daar gaat het vakantiegeld weer :swear
27 mei 2012 om 08:11 #18019211Dat is knap geld zeg..
Dag LPG voordeel…
Willem
X18XE1:
P0201: kan injecotr zijn kan Draadboom zijn, Kan Computer zijn
P0505: Kan gasklep zijn, Kan vervuiling van de Gasklep zijn, Kan Bedrading zijn, Kan Computer zijn
P0650: Tellermodule kapot, Draadje doorgeknipt van motorlampje, Motorcomputer kapot
P0443: Tanontluchtng klep, Bedrading, Computer28 mei 2012 om 19:03 #18019212Juist, denk nu echt dat mijn ECU niet meer goed is. Vandaag op de heenweg naar mijn plek van bestemming niet 1 keer een storing gehad. Terugweg de storingen weer terug! Kan ik gewoon van de sloop een andere ECU erin steken? Dan denk ik dat ik dat maar eens ga doen.
28 mei 2012 om 19:18 #18019213wim-v6 wrote:Dat is knap geld zeg..Dag LPG voordeel…
Willem
Tja, helaas wel Willem, maar de autoverkoper betaald de helft en voor mij is het toch weer 10 uurtjes beunen bij de baas. Daarentegen ben ik zo gek op het astratje dat ik hem wel 4 nieuwe gun.
30 mei 2012 om 07:57 #18019214Kan iemand mij een antwoord geven op mijn vraag? Kan ik de ECU gewoon vervangen door één van de sloop? Moet ik hier nog iets voor programmeren? Zo ja, kan dat met een opcom? HELP!! :(
30 mei 2012 om 08:02 #18019215@svdh wrote:
Kan iemand mij een antwoord geven op mijn vraag? Kan ik de ECU gewoon vervangen door één van de sloop? Moet ik hier nog iets voor programmeren? Zo ja, kan dat met een opcom? HELP!! :(
Let op: Ik weet dit niet zeker.
Volgensmij niet, tenzij je ook contactsloten enzo gaat wisselen. Meen dat de combinatie van een werkende ECU opleverde bij deze modellen. Volgensmij als ie voor reparatie gaat, moet er ook een deel van het contactslot mee worden opgestuurd, net als de immobilizer.
Ik zou wel even wachten op bevestiging, ik speek namelijk niet uit ervaring maar lees her en der nog wel eens wat…
30 mei 2012 om 12:55 #18019216@svdh wrote:
Kan iemand mij een antwoord geven op mijn vraag? Kan ik de ECU gewoon vervangen door één van de sloop? Moet ik hier nog iets voor programmeren? Zo ja, kan dat met een opcom? HELP!! :(
imobilizer,startonderbreker, chip in de sleutel en, ecu horen bij elkaar dus als je een andere ecu wil moet je deze allemaal vervangen,het is wel belangrijk dat je het zelfde type ecu erin zet.
het contact slot of de sleutel zelf is volgens mij niet van belang omdat de codering in de chip zit ,die je uit de sleutel kan halen .
30 mei 2012 om 13:18 #18019217Pfff, zie zo’n setje maar eens te vinden dan. Is er een manier waarop ik kan vaststellen dat de ECU niet meer goed is?
30 mei 2012 om 15:01 #18019218je kan je ecu eruit halen en , opsturen naar actronics die controleren je ecu op fouten ,een diagnose kost ongeveer 70 euro,zij kunnen em ook repareren.
http://www.actronics.eu/nl/content/7/Particulieren.html” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.ecu-tronic.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
er zullen er nog wel meer zijn maar sommige bedrijven helpen geen particulieren klanten je zal dan je ecu door een garage moeten laten opsturen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.