astra 1.7 DTi slaat na 6 seconden af

Forumindex Forums Modellen Astra astra 1.7 DTi slaat na 6 seconden af

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267499
    Robbo109
      Lid sinds:
      13 July 2014

      Goedenavond,
      Pas geleden heb ik mijn Astra dieselmotor vervangen.

      Ik heb inmiddels een paar weken met mijn Astra gereden tot op heden perfect. Gisteravond kreeg ik een mankement, had geen gaspedaal meer, de motor bleef nog wel stationair draaien en had nog wel vermogen om me van de snelweg af te halen. Het servicelampje brandde maar het gaspedaal reageerde niet. Toen ik de motor af had gezet dacht ik die start niet meer. Tot mijn verwondering startte de motor weer maar het servicelampje bleef branden. Na 10 km hield hij ermee op, het verschijnsel is dat hij start, loopt 4 tot 8 seconden en slaat dan weer af. Heb even de accupool los gehaald met het idee te resetten maar dat hielp niet.In die paar seconden heeft de motor gewoon vermogen maar slaat af, net of de startonderbreker wordt geactiveerd.
      Wie kan me wat tips geven?
      Alvast bedankt voor het meedenken.

      #18248073
      stefanDTI
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Zit je brandstoffilter niet dicht ?

        #18248074
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Of lucht in het systeem? Mijn Astra f heeft dat ooit ook gehad en die bleef draaien tot zijn brandstoffilter leeg was omdat er lucht in het systeem zat

          #18248075
          Dantji
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 December 2011

            Volgens mij is het een zelfontluchtend systeem. kan het niet de aansturing van de brandstofpomp zijn of een defecte luchtmassameter?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.