Astra 1.6 (2002) slaat af

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.6 (2002) slaat af

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    tveen323
    Deelnemer

Hallo Opelrijders,

De laatste tijd heb ik wat problemen met mijn Astra uit 2002.
      Zo af en toe slaat de motor zonder rede af. Dit gebeurd direct na het starten, of na het intrappen van de koppeling tijdens het rijden.

De auto heeft recentelijk een grote beurt gehad waarbij de gasklep en ERG-klep zijn gereinigd. Dit heeft echter niet geholpen.
      Het uitlezen geeft geen foutcodes.

Wat kan ik nog meer proberen??

Groet,
      Thomas

Bayramvec

Hallo Thomas.

Ik heb ook een soortgelijke probleem gehad met mijn vorige vectra 1.6. Bij mij was de benzinepomp niet meer goed En je kan naar je benzinefilter kijken kan verstopt zitten.

tveen323
        Deelnemer

Hoi Bayramvec,

Zou een probleem met de brandstof niet altijd moeten opduiken? Ik kan er namelijk geen pijl op trekken wanneer dit probleem zich voordoet. Soms gaat het een week goed, dan is het weer een week vechten met de Astra.

Ik ga pomp en filter nakijken, je weet maar nooit!

FKsport
          Deelnemer

Die van mij heeft hetzelfde probleem, vooral in de bochten :)

haha sorry voor off-topic, ff wat gein :P

Bayramvec

Ja klopt die van mij had daar ook heel erg last van vooral bochten. ik Denk dat ie dan op het punt is om te overlijden. Na het vervangen van de benzinepomp was alles weer in orde.

tveen323
              Deelnemer

Even een kleine update.

Afgelopen weekend de gasklephuis en EGR-klep laten schoonmaken. Tevens even uit laten lezen: mengverhouding niet goed.
                De monteur heeft aangeraden de ECU op te sturen en waar nodig te repareren.

Nu heb ik op de terugweg van de garage de tank weer nokkievol gegooid, en wat denk je? Auto loopt stationair als een zonnetje.
                Alleen tussen 1500 en 2500 liet hij de eerste 100km wat schokkerig, maar ook dit hield langzaam op.

Nu gaat mijn vermoeden ook richting filter, pomp, of misschien wel een sterk vervuilde tank.

Iemand aanvullingen of andere ideeën?

Groet!

liviu2004
                Deelnemer

Egr uitschrijven van software. Als u woon dicht bij, u kan altijd komen, ik heb de software en andere ecu voor test.

richardschaeks
                  Deelnemer

In het gasklephuis kijken of het carterventilatiegaatje niet dicht zit, zoja uitboren! Door roetaanslag verdwijnt het gaatje gewoon! Veroorzaakt uitval, veelal bij intrappen koppeling voor een stoplicht bv, geeft ook soms een hoestje!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.