Astra 1.6 16v Automaat

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.6 16v Automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262027
    Remy1988
      Lid sinds:
      20 November 2013

      Beste forumlezers en Opel fanaten! Om te beginnen zal ik mij voorstellen. Mijn naam is Remy, ik ben geboren in Rotterdam en sinds 3 jaar woonachtig in de omgeving van Venlo. Ik heb sinds Augustus een Opel Astra G gekocht uit het bouwjaar 1998, nu heb ik echter een vreemd probleem waar ik en de garage maar niet uit komen. De auto rijd perfect met een volle tank, hij stottert niet, hij trekt perfect op en rijd zeer rustig, de perfecte auto zou ik zeggen Maar.. Zodra mijn tank half vol is gaat hij raar doen. Als ik de snelweg op wil en goed gas wil geven houd hij mijn gas in, het is net alsof de motor uitvalt en weer aanspringt. Ook merk ik met een halfvolle tank dat hij op de snelweg erg veel schokt en vreemde bewegingen maakt en dat hij totaal geen power meer heeft. Ik heb de olie laten vernieuwen, de benzine filter laten vernieuwen additive in mijn tank gekiept om het vuil uit mijn tank te krijgen en ook zijn de bougies nieuw. Ik heb de auto laten uitlezen maar er was geen enkele fout zichtbaar. Wat dus raar is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem en dat ik er eindelijk eens achter kan komen wat het daadwerkelijk is want het is best irritant! :swear

      Remy

      *Edit: De brandstof filter is ook nieuw!

      #18194147
      inzane19
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2007

        In je tank zit een brandstof pomp welke ook een filter heeft.
        Ik denk gelijk aan de brandstof pomp maar ik ben geen monteur :D

        Korte how-to om er bij te komen:
        Bank open klappen
        plastic kap weg halen
        een paar tikjes op een platte schroevendraaier op de grote ring
        Goed schoonhouden ivm directe opening in de tank,
        brandstof pomp incl het hele setje er langzaam uit halen.

        Vanaf hier moet je het zelf doen helaas want verder ben ik niet geweest..

        #18194148
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Of je benzinepomp is stuk, of je tankontluchting werkt niet in dat geval trekt de tank vaccum.
          Als je de rubber rond de vul opening van de tank loshaalt zit het daaronder vol met zant en troep denk ik.
          Maakt dat maar eens schoon.

          #18194149
          Remy1988
            Lid sinds:
            20 November 2013

            Aller eerst harstikke bedankt voor de reacties waar ik weer een stap verder mee kom! Ik zal eens proberen een andere filter in te bouwen of in te laten bouwen. De brandstof pomp is afgelopen maand door Opel vervangen dus het lijkt me niet dat deze kapot is. Ik zal ook eens in mijn tankdop kijken! Harstikke bedankt. En nog een fijne avond!

            Remy.

            #18194150
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Bij storingen die je hebt ga er NOOIT vanuit dat de nieuwe onderdelen wel goed zullen zijn. Altijd deze als eerste controleren.

              #18194151
              Remy1988
                Lid sinds:
                20 November 2013

                @Haasje17 wrote:

                Bij storingen die je hebt ga er NOOIT vanuit dat de nieuwe onderdelen wel goed zullen zijn. Altijd deze als eerste controleren.

                Daar heb je gelijk in. Ik heb net de tankdop bekeken en wat proberen schoon te maken maar het is lastig om onder het rubber te komen, kan men deze er af schuiven om er zo onder te komen?

                #18194152
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Kun je erinderdaad afschuiven.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.